carl Posted 19 maart Report Share Posted 19 maart Ik ga dit jaar naar de AAA show in Moers. Zijn er nog meer liefhebbers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 19 maart Report Share Posted 19 maart Ja, misschien wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 19 maart Report Share Posted 19 maart Misschien. Even mijn audiokameraad drekskater eens polsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 maart Report Share Posted 19 maart Handig om te melden: 6 en 7 april AAA in het Van der Valk Hotel in Moers. https://www.aaanalog.de/events/analog-forum-moers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 19 maart Report Share Posted 19 maart 2 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Misschien. Even mijn audiokameraad drekskater eens polsen. 6 April. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 maart Report Share Posted 19 maart Gaat niet lukken, heb helaas andere verplichtingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 19 maart Report Share Posted 19 maart 13 minutes ago, kappa7 said: Gaat niet lukken, heb helaas andere verplichtingen. Jammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 april Report Share Posted 5 april Ik ben er morgen (zaterdag) en te herkennen aan een rode roos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 april Author Report Share Posted 5 april Dan zien we elkaar Wil. Ik ben de man zonder Roos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 april Report Share Posted 5 april 59 minutes ago, carl said: Dan zien we elkaar Wil. Ik ben de man zonder Roos. Leuk Charles. Ik begin bij de lp's en de cd's. Daar ga ik voornamelijk voor. Eens kijken of er nog lp's van Patricia Barber zijn onder de 100 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 april Author Report Share Posted 6 april We hebben elkaar dus te kort gezien Wil. Was je al op weg naar huis toen we je tegenkwamen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de locatie in Moers minder vind dan in Krefeld - gewoon minder gezellig. Het geluid in Moers is wel weer iets beter in mijn herinnering? Ik heb niet bewust naar merken gekeken, maar alleen naar muziek geluisterd. Ook erg leuk om mensen te zien als Roy, Stein, Wil en veel meer. Ik kom erop terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 6 april Report Share Posted 6 april Nee, ik nam even een rookpauze buiten. Hoewel ik zelf niet rook. Ik heb je ook niet meer gezien Charles. Wel deed er een verhaal de rondte, dat er iemand met een rolmaat, staande golven aan het opmeten was!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 6 april Report Share Posted 6 april De luisterkamers lagen verspreid en op een paar verschillende verdiepingen. Niet bijster handig voor mij. Enkele overpeinzingen; * De beschikbare hoeveelheid zuurstof nam per uur aanzienlijk af, in de kleine slaapkamers. * Een analoge set van 1200 euro, speelde verrassend goed. * Voor drie euro tien, kreeg ik een grote- en lekkere bak koffie. Geserveerd door een vriendelijke man die een beetje Duits sprak. * Frits de Wit had een mooie aanbieding voor een cd, van 100 euro nu voor 50 euro. * Er zijn nogal wat leveringsproblemen op het gebied van lp's. * Een platenverkoper adviseerde Easy to love van Roberta Gambarini. Omdat ik haar niet kende, ging de beste man mee naar boven en werd aldaar de lp gedemonstreerd. Petje af voor zulk een geweldige service. Ik zie nu pas, dat haar handtekening er op staat. Nou, dan zet ik die van mij er toch gewoon bij. * Via het petje als bruggetje komen bij een draaitafel die de lp's vacuüm aantrekt. Ik zat, bescheiden als ik ben, helemaal vooraan. En ik moet zeggen, dat ik verschillende keren mijn toupetje met twee handen goed vast heb moeten houden. * Boven in een grote zaal, probeerde iemand het publiek een gehooraandoening te bezorgen, met zijn hoornluidsprekers. Ik zat achterin en was zo weer weg. * De Grimm LS1be klonk helemaal nergens naar. * Leuk om te zien dat er weer een nieuwe Thorens TD124 is. Echter, hij is geheel anders. Het is ook een direct drive. * Luidsprekers van 80.000,00 euro. Het hoog is een electrostaat, het midden een magnetostaat, het laag weet ik niet meer maar dat zag er kolossaal uit. Er speelde Spaanse flamenco muziek. Als de danseressen meededen, klonk het telkens alsof er een kudde olifanten losbrak. Snel even een frequentie analyser down geload en ja hoor, het laag had de helft zachter gemogen. En er waren een aantal staande golven tussen 60 en 80 Hz. En daar heb je het weer: op zo'n moment is onze Carl in geen velden of wegen te bekennen. * Nog een paar grote hoorns gezien. Ze leken een beetje op die afvalbakken, die bij McDonalds op de parkeerplaats staan. * Electrostaten die uit een paar dubbele lagen bestaan voor het laag. Het hoog was iets te fel voor mij, maar verder een prima geluid. Maar ja 10.000 p.p. * Manger luidsprekers, tja wat zal ik er van zeggen. * Het is gelukt om een paar fraaie platen te vinden. Ook Patricia B. ging mee naar huis, onderweg alsmaar roepend "higher, higher". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 april Report Share Posted 6 april 23 hours ago, Jongensdroom said: Leuk Charles. Ik begin bij de lp's en de cd's. Daar ga ik voornamelijk voor. Eens kijken of er nog lp's van Patricia Barber zijn onder de 100 euro. https://www.platomania.nl/search/results/?q=barber+patricia&format= Ik heb deze 3 LP set een kleine jaar of 20 ? terug gekocht, koste toen al €80 https://hifi.nl/recensie/2348/Patricia-Barber-Modern-Cool.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 april Author Report Share Posted 6 april (edited) Ik koop altijd LP’ via internet Wil. Ik stuur ze terug als ze krom zijn. Ik heb wel hoezen gekocht van Sieveking. Ik zag ze voor 30 % meer staan op internet. Ik vond die Grimm ook helemaal niets. Zelfs niet met PSI AVAA bass absorbers. PS ken jij Malia en Boris Blanck? Edited 6 april by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 april Report Share Posted 6 april 4 minutes ago, carl said: Ik koop altijd LP’ via internet Wil. Ik stuur ze terug als ze krom zijn. Ik heb wel hoezen gekocht van Sieveking. Ik zag ze voor 30 % meer staan op internet. Ik vond die Grimm ook helemaal niets. Zelfs niet met PSI AVAA bass absorbers. Jeemig, gebeurd dat dan zó vaak, omdat je het zo benoemd? Ik koop mijn platen (bijna) altijd bij de plaatselijke platenboer. Dan support ik hem tenminste met mijn omzet én is ruilen een vanzelfsprekendheid.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 april Author Report Share Posted 6 april De platen die ik koop staan niet bij de plaatselijke platenboer René . Lang geen last van kromme platen gehad, maar onlangs 2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 6 april Report Share Posted 6 april Van Malia moet je het nummer Dont explain eens draaien, geen Q sound opname maar een zeer bizar ruimtelijk effect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 6 april Report Share Posted 6 april 1 hour ago, Tubejack said: https://www.platomania.nl/search/results/?q=barber+patricia&format= Ik heb deze 3 LP set een kleine jaar of 20 ? terug gekocht, koste toen al €80 https://hifi.nl/recensie/2348/Patricia-Barber-Modern-Cool.html Higher is bij hen 25 euro te duur. Ik betaalde vandaag 75 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 6 april Report Share Posted 6 april 1 hour ago, carl said: Ik koop altijd LP’ via internet Wil. Ik stuur ze terug als ze krom zijn. Ik heb wel hoezen gekocht van Sieveking. Ik zag ze voor 30 % meer staan op internet. Ik vond die Grimm ook helemaal niets. Zelfs niet met PSI AVAA bass absorbers. PS ken jij Malia en Boris Blanck? Nee, wie zijn dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 april Author Report Share Posted 6 april Zoek maar op op you tube Wil: ik kende ze ook niet tot vandaag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 april Report Share Posted 6 april 2 hours ago, carl said: De platen die ik koop staan niet bij de plaatselijke platenboer René . Lang geen last van kromme platen gehad, maar onlangs 2. Ik bestel ze gewoon bij hem: ik betaal graag een paar euro meer om de plaatselijke platenhandel in stand te houden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 6 april Report Share Posted 6 april (edited) Mijn kameraad en mijn persoontje vonden het in ieder geval een goed bestede dag: een mooi evenement. Alleen teveel stimuli, verschillende opnamen voor mijn luisterbrein om er echt iets zinnigs over te vertellen. De live-sessie (contrabas en gitaar) moesten we helaas voortijdig afbreken door onze knorrende magen. Het daaropvolgende restaurantbezoek kostte ons deze middag nodeloos veel tijd (duidelijk onderbezet, ondanks inzet van het aanwezige, vriendelijke bediening) en de €27,50 kostende kalfsschnitzel was een regelrechte culinaire aanfluiting. De hoornluidsprekers vielen tegen. Audiomaxis Bach (overheersende laagweergave) en Horn-Kultur (weinig dynamiek/ soundstage: zo plat als een dubbeltje of lag het de opname van Billy Joe'sl 52nd Street). Mijn luisterbrein ging het beter af bij de klassieke klankkastweergevers (Harbeth en Graham), de Wolf von Langa Ultimate en de ES-en van Sombetzki/ Silberstatic. P.s. Leuk om Carl weer eens te ontmoeten. Edited 6 april by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 april Author Report Share Posted 7 april Er is vannacht brand geweest in Moers. Het zou mooi zijn een loslopende high end kabel daarvan de schuld te kunnen geven. De oorzaak was echter een accu van een fiets. Kunnen die dingen trouwens van zichzelf ontsteken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 7 april Report Share Posted 7 april Lithium accu’s staan er om bekend dat er bij schade een kans op ontbranding is door kortsluiting. Daarnaast ontstaan er ook vaak branden door slechte laders. Dit is een bekend en wijdverbreid probleem, vooral in verzorgingshuizen waar deze fietsen en ook scootmobielen in een gezamenlijke ruimte staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts