Edje2 Posted 28 maart Report Share Posted 28 maart 2 hours ago, Pass said: Maar hoe controleer je of het originele Furutech-stekkers zijn voor die prijs? Namaak moet ik niet hebben. Furutech dankt zijn eigenschappen aan nieuw ontwikkelde speciale eigenschappen. Ik geloof niet dat goedkope namaak die eigenschappen ook heeft. Die zijn natuurlijk niet echt, maar deze stekkers van Ali zijn echt heel erg goed. Dat verschil ga je horen met de std stekkers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 maart Report Share Posted 29 maart Puur koper wil je eigenlijk niet. Dat is te zacht en heeft geen klem kracht. Beter is een legering die een goede geleiding heeft en niet zo snel zijn kracht kwijt is na een aantal keer in en uit steken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 29 maart Report Share Posted 29 maart Eigenlijk wel Sja er is zoveel te verkrijgen...Maar een Furutech van.... ga ik echt never nooit niet kopen. Furutech FI-52 Rhodium • Furutech Webshop Let op de uitleg ervan Pure koper dan weer wel. IeGo - Hi-Stands webshop! . Maar dat doe ik niet want ik ben tevreden zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 29 maart Author Report Share Posted 29 maart On 25-3-2024 at 00:08, Roots said: Psies...Ik was ook enorm verrast met mijn Furutech op mijn DAC. Volgens mij heeft Furutech geen 5 aderige kabel....Jammer. Welk type Furutech heb jij aan je dac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 29 maart Report Share Posted 29 maart Furutech fP-3TS20....Ik had nooit gedacht dat het zoveel zou uitmaken op een DAC...Ze staan er ook om bekent. Dit s de vervanger blijkbaar: Furutech FP-3TS762 • Furutech Webshop Je kan ze ook bij Alie kopen 10 euro per meter.... Niet doen hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pass Posted 30 maart Report Share Posted 30 maart On 28-3-2024 at 19:22, Roots said: Furutech is gewoon te duur, dat gaat nergens meer over. Furutech heeft zijn prijs, maar als je leest wat er allemaal met hun kabels gebeurt tijdens productie en wat onderzoek dat permanent vereist, dan lijkt het me verantwoord. Research en kwaliteitsproductie hebben nu eenmaal een prijskaartje; dat is met de beste merken in alle sectoren zo. Of dat je dat ervoor over hebt kies je natuurlijk zelf. On 28-3-2024 at 18:00, Hans van Liempd said: Hoe veel eigenschappen verwacht je van een stekker? Een paar stukjes pastic met wat geleiders. Lees je de Nederlander Christiaan Punter wel eens? Ik volg zijn artikels graag op zijn site HFA. Hij heeft blijkbaar een zeer goed ontwikkeld gehoor gezien de verschillen die hij weet aan te duiden in zijn kabelvergelijkingen. Ergens vermeldt hij zelfs dat in sommige gevallen de grootste klankverschillen niet zozeer afkomstig zijn van de kabel maar van de gebruikte connectoren. Zie bijvoorbeeld zijn beschrijvingen van verschillende typen Furutechs en vergelijking met Iego's op dezelfde kabel ("Furutech Power Connectors Compared part 1 – Furutech and IeGO") of zelfs een Furutech Schuko combineren met een Iego-IEC om de klank zachter te maken. De laatste tijd gebruikt hij zelfs wel eens gewone Belden powercable (2,1 mm²) (19364) en regelt dan de afstemming met aangepaste connectoren Furutech en Iego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 30 maart Author Report Share Posted 30 maart 6 hours ago, Pass said: Furutech heeft zijn prijs, maar als je leest wat er allemaal met hun kabels gebeurt tijdens productie en wat onderzoek dat permanent vereist, dan lijkt het me verantwoord. Research en kwaliteitsproductie hebben nu eenmaal een prijskaartje; dat is met de beste merken in alle sectoren zo. Of dat je dat ervoor over hebt kies je natuurlijk zelf. Lees je de Nederlander Christiaan Punter wel eens? Ik volg zijn artikels graag op zijn site HFA. Hij heeft blijkbaar een zeer goed ontwikkeld gehoor gezien de verschillen die hij weet aan te duiden in zijn kabelvergelijkingen. Ergens vermeldt hij zelfs dat in sommige gevallen de grootste klankverschillen niet zozeer afkomstig zijn van de kabel maar van de gebruikte connectoren. Zie bijvoorbeeld zijn beschrijvingen van verschillende typen Furutechs en vergelijking met Iego's op dezelfde kabel ("Furutech Power Connectors Compared part 1 – Furutech and IeGO") of zelfs een Furutech Schuko combineren met een Iego-IEC om de klank zachter te maken. De laatste tijd gebruikt hij zelfs wel eens gewone Belden powercable (2,1 mm²) (19364) en regelt dan de afstemming met aangepaste connectoren Furutech en Iego. HFA en C. Punter kende ik niet. Op zich interessant leesvoer. Alleen adviseert hij bij een subwoofer be een eigengemaakte kabel: “ You could even make a cable yourself using solid core installation wire. “ Dat vind ik dan toch wel raar advies omdat je toch helemaal geen kabels met solidcore aan apparaten mag hangen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 30 maart Report Share Posted 30 maart (edited) 6 hours ago, Pass said: Furutech heeft zijn prijs, maar als je leest wat er allemaal met hun kabels gebeurt tijdens productie en wat onderzoek dat permanent vereist, dan lijkt het me verantwoord. Research en kwaliteitsproductie hebben nu eenmaal een prijskaartje; dat is met de beste merken in alle sectoren zo. Of dat je dat ervoor over hebt kies je natuurlijk zelf. Dat zal best wel. Maar deze bv gaat helemaal nergens over. Furutech NanoFlux Power NCF • Furutech Webshop Ik ben overigens heel erg tevreden over mijn furutech kabel. Ik heb het nooit geprobeerd, maar een stuk flexibele buis met gewone installatie draad erin. En dan eventueel afscherming rond de buis met een luxe afwerk sok erover, eventueel met koolstof of niet. * Hah, dat is toevallig. * Edited 30 maart by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pass Posted 1 april Report Share Posted 1 april On 30-3-2024 at 20:02, jepe! said: “ You could even make a cable yourself using solid core installation wire. “ Dat vind ik dan toch wel raar advies omdat je toch helemaal geen kabels met solidcore aan apparaten mag hangen? Daar weet ik niets van. Geen solid core kabels aan apparaten of geen solid core kabels aan mobiele apparaten? Maar het blijft inderdaad een beetje een rare uitspraak, zeker als je de juiste context niet kent. Maar ik lig er niet van wakker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 april Report Share Posted 1 april Een sollid core breekt makkelijk bij bewegen. Daar is juist een soepele kabel beter op zijn plek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 1 april Author Report Share Posted 1 april 10 hours ago, kappa7 said: Een sollid core breekt makkelijk bij bewegen. Daar is juist een soepele kabel beter op zijn plek. Ik dacht dat het verboden was. Mij is volgens mij hier op het forum verteld dat als er brand uitbreekt met solidcore kabel aan apparaat, datje dan niet gedekt bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 1 april Report Share Posted 1 april Er mag zoveel niet.....Hoe vaak trek je de stekker eruit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 april Report Share Posted 1 april 20 minutes ago, jepe! said: Ik dacht dat het verboden was. Mij is volgens mij hier op het forum verteld dat als er brand uitbreekt met solidcore kabel aan apparaat, datje dan niet gedekt bent. Koper hard uit bij het buigen en zal uiteindelijk breken. Gevolg is dat de geleider beschadigd raakt en heet kan worden, zo heet dat er brand kan ontstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 april Report Share Posted 2 april Volgens de NEN mag een apparaatsnoer (netsnoer) NIET van solid core koper gemaakt zijn. Maar als je de NEN helemaal volgt zijn de meeste "hobby" nentsnoeren afkeur: kabel volgens NEN-EN 50525-2-31 of NEN-EN 50525-2-42 bij een vaste verbinding of een verbinding met een van toepassing zijnde installatieconnector, of zowel bij normaal als zwaar gebruik volgens de NEN-EN 50565-reeks. met rubber geïsoleerde buigzame leidingen en snoeren volgens NEN-EN 50525-2-21of met PVC geïsoleerde buigzame leidingen volgens NEN-EN 50525-2-11, voor normaal of zwaar gebruik volgens de NEN-EN 50565-reeks, bij een verbinding door middel van een steker en contactdoos of met een van toepassing zijnde installatieconnector volgens de NEN-EN-IEC 61565-reeks. Meubilair met de bedoeling dat het kan worden verplaatst, moet zijn uitgerust met buigzame leidingen of snoeren volgens NEN-EN 50525-2-21of NEN-EN 50525-2-11. NEN1010 eist dat voldaan wordt aan de Europese normen zoals de NEN-EN IEC61535. NEN-EN-IEC61535 stelt dat een verbinding van connectoren in een stekerbare installatie geproduceerd moeten zijn volgens de specificaties van één fabrikant. In de praktijk betekent dit dat verschillende merken niet door elkaar gebruikt mogen worden. Gebruikt men verschillende merken installatiestekers door elkaar dan voldoet de installatie derhalve NIET aan NEN1010. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 april Report Share Posted 2 april 43 minutes ago, Sodejuu said: NEN1010 eist dat voldaan wordt aan de Europese normen zoals de NEN-EN IEC61535. NEN-EN-IEC61535 stelt dat een verbinding van connectoren in een stekerbare installatie geproduceerd moeten zijn volgens de specificaties van één fabrikant. In de praktijk betekent dit dat verschillende merken niet door elkaar gebruikt mogen worden. Gebruikt men verschillende merken installatiestekers door elkaar dan voldoet de installatie derhalve NIET aan NEN1010. Dit gaat over installatiestekkers. Zoals: https://www.nieuws1010.nl/nieuws1010/2236-2/nen-1010-actuele-onderwerpen/nen-1010-stekerend-installeren/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts