Jump to content

Lampje bij platenspeler

Edje2
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...
Posted (edited)

Even een update hierover. Heb inmiddels een lampje in gebruik, en eigenlijk naar volle tevredenheid. Het is een oplaadbaar lampje welke op 3 verschillende sterktes is in te stellen. Het licht is erg bescheiden, wellicht iets aan de witte kant vanwege de leds. Er zit een knopje op welke door aanraking werkt. Even kort aanraken is aan, weer kort is uit. Als je hem wat langer vasthoudt gaat hij naar één van de andere sterktes. De laagste stand is prima voor mij. Het lampje blijft netjes staan als je de nek vrij recht zet, iets uit het lood valt hij om. Dat is wat mij betreft ook het enige nadeel. Je kunt de klem aan iets zwaars vast maken of op een rek klemmen wat bij mij niet past vanwege de dikte van mijn rack (45mm). Een iets breder plateautje eronder plakken kan ook natuurlijk.

Wat mij betreft prima koop. Het lampje heb ik een keer opgeladen en al 4 weken in gerbuik. Een aanrader dus

Ik heb deze op Ali besteld:

https://nl.aliexpress.com/item/1005005036874965.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.3efb4079BWlMAH&algo_pvid=794aa2bb-e4a4-4bce-a9f6-6ca28662dc7d&algo_exp_id=794aa2bb-e4a4-4bce-a9f6-6ca28662dc7d-0&pdp_npi=4%40dis!EUR!38.09!12.65!!!289.41!96.09!%40211b619a17140392776957190e734d!12000031412240308!sea!NL!897237417!&curPageLogUid=SJjwYexmYPKp&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A

Hier nog wat plaatjes:

IMG-6290.jpg

IMG-6289.jpg

IMG-6291.jpg

Edited by Edje2

6 hours ago, carl said:

Is dat nu een SME console?

Is een originele TB11 console voor thuis. De 124 werd veel voor in de studio gebruikt, maar voor thuis werden er ook plinth's gemaakt. Ik heb hem hierin gekocht 10 jaar geleden. Is niet de mooiste plinth, maar de klep erop is wel erg practisch en is ook wel lekker nostalgisch.

6 hours ago, analoogfreak said:

Mooie update. Je zou met dubbelzijdig tape het lampje ook kunnen vastplakken. Staat het ook stevig. 

Dat kan idd ook, maar dan moet je een vrij definitieve plek hebben voor het lampje. En ik wissel nog wel eens tussen de platenspelers hier.

2 hours ago, Edje2 said:

Is een originele TB11 console voor thuis. De 124 werd veel voor in de studio gebruikt, maar voor thuis werden er ook plinth's gemaakt. 

Is zo’n opstaande rand niet lastig met het opzetten van platen Ed ?

Nee totaal geen last van eigenlijk. Maar er komt nog een andere plinth onder hoor. Zo’n hol ding is kwa klank niet ideaal.

heb al een klassieke 124 plinth liggen, dus die met de afgeschuinde zijkanten.