Hans van Liempd Posted 5 april Report Share Posted 5 april Telkens wanneer ik dit forum start krijg ik een foutmelding van Bitdefender dat een een bedreiging is gedetecteerd naar: twemoji.maxcdn.com. Quote Verdachte verbinding geblokkeerd 54 minuten geleden Functie: Preventie van online dreigingen firefox.exe heeft geprobeerd om op basis van een niet-overeenstemmend certificaat een verbinding te maken met twemoji.maxcdn.com. We hebben de verbinding geblokkeerd om uw gegevens veilig te houden, vermits het gebruikte certificaat voor een ander webadres werd uitgegeven. Heeft iemand anders ook deze melding? Of weet het beheer hier iets van? Deze melding kreeg ik 29 maart voor het eerst. Link to comment
Roots Posted 5 april Report Share Posted 5 april Met Microsoft Edge geen probleem hier......Toch maar even bij jezelf kijken Hans. Link to comment
Hans van Liempd Posted 5 april Author Report Share Posted 5 april Op andere sites krijg ik deze foutmelding niet. Misschien is Bitdefender (virusscanner) te kritisch? Link to comment
Roots Posted 5 april Report Share Posted 5 april Kijk eens bij taakbeheer wat er stiekem mee staat te draaien. Link to comment
Hans van Liempd Posted 5 april Author Report Share Posted 5 april Ik heb zojuist de internet geschiedenis helemaal leeg gemaakt en de melding blijft tot nu toe weg. Link to comment
kappa7 Posted 5 april Report Share Posted 5 april misschien even een online virusscanner gebruiken van een andere leverancier. Zou zo maar eens wat onder de motorkap kunnen zitten wat daar niet hoort. Link to comment
edwin16 Posted 6 april Report Share Posted 6 april Geen last van. Wel heb ik nog altijd '"last" van een email die ik krijg zodra ik inlog met als onderwerp "New Device Login" Link to comment
kappa7 Posted 6 april Report Share Posted 6 april Dan ruim je zeker altijd netjes alle koekjes op. die houden namelijk dat soort dingen bij. Soms zijn koekjes er ook voor je eigen gemak, deze kan je dan toevoegen als vertrouwt. Link to comment
Hans van Liempd Posted 6 april Author Report Share Posted 6 april 18 hours ago, kappa7 said: misschien even een online virusscanner gebruiken van een andere leverancier. Zou zo maar eens wat onder de motorkap kunnen zitten wat daar niet hoort. Ga ik vanavond proberen. Bedankt voor de tip. Link to comment
Jongensdroom Posted 6 april Report Share Posted 6 april Iets ander, maar bedoelt als waarschuwing. Ik werd vanmiddag gebeld vanuit Vietnam. Voor de zekerheid maar niet opgenomen en het nummer geblokkeerd. Link to comment
Geerdie Posted 6 april Report Share Posted 6 april Oh, niks nieuws. Ik ben ook al een keer uit Brazilië gebeld... Idd, niet opnemen en blokkeren. Kennelijk slingeren onze mobiele nummers op internet. Link to comment
Hans van Liempd Posted 6 april Author Report Share Posted 6 april (edited) Ik heb ondertussen een online virusscan gedaan. Die vond niks. Met Google Chrome kreeg ik de melding van Bitdefender niet. Nou ben ik geen liefhebber van Chrome, dus ik heb nu een andere browser geïnstalleerd. Hiermee krijg ik ook geen melding van Bitdefender. Ik gebruik nu Brave, dat is kennelijk ook een veilige browser. Nou maar afwachten of er nog meldingen komen. Edited 6 april by Hans van Liempd Link to comment
kappa7 Posted 7 april Report Share Posted 7 april Qua browsers is Firefox toch wel een van de veiligste. Brave ken ik eigenlijk niet. Al ben ik zelf een fervent chrome gebruiker. Wel prettig dat er niets is gevonden. Link to comment
Hans van Liempd Posted 7 april Author Report Share Posted 7 april Misschien vind FireFox daarom die tracker wél. Link to comment
Hans van Liempd Posted 7 april Author Report Share Posted 7 april (edited) Ik gebruik nu een andere laptop. Deze heeft Firefox nog als browser. Hier krijg ik ook diezelfde foutmelding van Bitdefender. De vraag is nu, zit het in Firefox, of zit het in dit forum? Edited 7 april by Hans van Liempd Link to comment
Tubejack Posted 7 april Report Share Posted 7 april Hier staat het antwoord. Mogelijk gebruik je, of gebruikte je emoticons via maxcdn. Die site is of-line https://xenforo.com/community/threads/maxcdn-is-offline-emojis-stopped-working.211603/ Link to comment
Hans van Liempd Posted 7 april Author Report Share Posted 7 april 7 minutes ago, Tubejack said: Hier staat het antwoord. Mogelijk gebruik je, of gebruikte je emoticons via maxcdn. Die site is of-line https://xenforo.com/community/threads/maxcdn-is-offline-emojis-stopped-working.211603/ In het verleden heb ik wel eens emojis van mijn Samsung telefoon toegevoegd. dat werkte toen ook. Misschien dat daar het probleem zit. Link to comment
Tubejack Posted 7 april Report Share Posted 7 april 6 minutes ago, Hans van Liempd said: In het verleden heb ik wel eens emojis van mijn Samsung telefoon toegevoegd. dat werkte toen ook. Misschien dat daar het probleem zit. Dat zou kunnen er staat i.i.g. een heel verhaal Link to comment
kappa7 Posted 7 april Report Share Posted 7 april Net even ff opgestart en geen enkel probleem. Wel heb ik Eset draaien en geen Bitdefender. Misschien dat dit helpt. Link to comment
Admin Beheer Posted 7 april Admin Report Share Posted 7 april De melding heeft geen betrekking op dit forum. Wij linken onderwater niet naar een derde partij website. Ik heb de titel ook even aangepast. Als ik naar die website ga kom ik niet op een emoji website uit in ieder geval. Link to comment
Recommended Posts