Jump to content

Lp en cd beurs.

Recommended Posts

4 hours ago, Jongensdroom said:

Komend weekend zeer groot opgezette beurs in de Brabanthallen in 's Hertogenbosch. 

Cock en ik gaan 2x per jaar. We kunnen elkaar wel effen spreken als je gaat dan kan Cock je meteen wegwijs maken met mooie Jazz opnames.Daar weet hij alles van.

2 hours ago, audio cor said:

Cock je meteen wegwijs maken met mooie Jazz opnames. Daar weet hij alles van.

Dat wist ik niet Cor. Heel graag. Er is daar kennelijk een Meet en Greet. Ik stuur je ook een p.m. met mijn telefoonnummer.

Ik ben er zaterdag al vroeg, tussen 9.00 en 10.00 uur.

Ik zit net te lezen over sublieme opnames van Lyn Stanley. Alleen, 200 euro voor een lp wordt me al te gortig. Voor Patricia Barber betaal je al 75 euro.

Een lijst met 700 lp's breng ik mee. Daar heb ik er nog maar heel weinig van gehoord. Misschien kan Cock aangeven welke weg kunnen!? Dat zou mij een hoop tijd besparen.

Net terug van de Brabanthallen. Gezellig met Cock, Cor en Wil gesproken. Leuk sfeertje trouwens met best wat jongere mensen. Achteraf natuurlijk totaal verkeerd aangepakt want ik kwam bij een stalletje met oude  jazz LP’s die er verbazend goed uitzagen. Kennelijk was het uit een collectie want ik zag er een stickertje met een nummer opgeplakt. Kortom Coleman Hawkins gekocht in 1977. Ik had veel meer daar moeten kopen. Daarnaast een plaat van Fairpoint Convention uit 1972: Sandy Denny verdient het om niet vergeten te worden.

Edited by carl

Ik ben de hele dag geweest. Naar schatting heb ik slechts 1/3 van de jazz platen gezien, zo groot is het.

Twee enorme hallen vol kraampjes en een behoorlijke hoeveelheid horeca.

De stemming zat er gelijk al in.

Ons aller nestor Carl gaf een rondje koffie weg, om de aankoop van zijn nieuwe Final electrostaten te vieren.

We hebben nog even getwijfeld om de polonaise in te zetten, daar in de Brabanthallen!

Wat is het toch fijn om met een aantal gelijkgestemden over apparatuur te praten. Ik heb niemand in mijn omgeving waar ik dat mee heb.

En dan Cock heh. Wat weet die man veel van muziekweergave. En hij kan het nog zo uitleggen, dat zelfs ik er iets van begrijp. Das dubbel knap, zeg maar.

Cor had het al eens tegen mij gezegd, maar ja lekker eigenwijs natuurlijk. Maar nu niet meer!

Om te beginnen ga ik binnenkort naar Cock en daarna komt hij naar mij. Iets met rode ruis of zo en nog veel meer andere dingen.

Maar ja, op een gegeven moment moet je toch naar al die grammofoonplaten gaan kijken. Heb je nog wat gekocht Wil?

"Uh ja, ongeveer vier keer zoveel als de bedoeling was". Niks tegen mijn vrouw zeggen heh mannen.

De highlights zijn: De L.A. Four, Jacintha en onze Diana.