Jump to content

Best CD transport

carl
 Share

Recommended Posts

Mijn vrouw wil graag weer een CD speler in de huiskamer. Een idee is de Quad 67 boven te plaatsen en zelf een transport voor bij de Metrum DAC te kopen. Wat zijn de suggesties. Mag nieuw en/of tweedehands zijn.

Posted (edited)

Die CEC is wel erg duur Pjotr. Ik ga de tweede handsen ook even bijhouden. Cayin is zeker optie. 

Het liefst zou ik een Micromega hebben: sexy loopwerken!

Edited by carl

27 minutes ago, leobus said:

Iets van Teac?!

groet,

Leobus

De VRDS701t is alleen een loopwerk en kost al € 1995,- Maar wél mooi met de Metrum te combineren. Dan moet je SPdif coax aansluiting wél vrij zijn. Toslink kan ook, maar dan ben ik geen liefhebber van.

Het lijkt me een dijk van een CD speler.

De VRDS701 is incl.dac. maar die heb je niet nodig.

vrds-701t_image_w_ref.jpg

Edited by Hans van Liempd

Posted (edited)
34 minutes ago, Tubejack said:

Hoeveel CD's heb je Carl?  Daar zou ik zelf mijn budget op aanpassen. ;)

Een stuk of 200/300 op zolder Jack. Een selectie van 100 staat in de luisterkamer. Die Metrum Jade DAC klinkt werkelijk geweldig op de Quad 67. Dus een leuke tweede hands transport is misschien wel de meest verstandige optie. Ik denk dat ik maar eens ga kijken of ik ergens tegen aanloop. Morgen zie ik trouwens Roger. Zal hem ook eens vragen. Wadia klinkt ook wel goed Leo.

Edited by carl

Op youtube zei een man je moet een bluray speler kopen in plaats van een dedicated cd-speler. Ik had geen geduld voor zijn betoog. Heeft vast zijn voordelen, maar een dedicated speler lijkt me beter. 

Ik heb laatst trouwens erg interessante CD’s gekregen Jack. De Quad kan trouwens best nog even blijven staan.

1 minute ago, Duclaasie said:

Oppo UDP wordt hoog aangeschreven voor zijn muziek kwaliteit als je het over Blu-ray hebt. Ik heb ze nog nooit gehoord, maar ze zijn sowieso erg gewild. 

Check het.

16 minutes ago, carl said:

Naast mijn Oracle lijkt dit mijn ultieme CD natte droom

https://www.hificine.com/transport-micromega-duo-cd-3-1/

https://micromega.com/en/

Mooi Carl, hij heeft ook AES/EBU dat is misschien interessant als je meerdere digitale bronnen op één dac aan wil sluiten. 

Dingetje om rekening mee te houden, welke aansluitingen heb je straks uiteindelijk nodig? om al je digitale spullen te kunnen aansluiten?  ;)

Want het blijft meestal niet bij een CD-loopwerk....... streamertje, pc'tje of ander digitaal ding. Ikzelf gebruik alle aansluitingen.