Tubejack Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei 15 minutes ago, Buizerd said: Wat kost die Rotel met cdm9 aan boord Jack? Ik heb een paar exemplaren Buizerd. Het gaat om het 1 na hoogste topmodel de RCD-975. Een zeer muzikale speler o.a. dubbele Philips dac's en top Black Gate condensatoren die nog prima meten. Maar ook mooi als cd-loopwerk. Geef me even een weekje de tijd dan zoek ik het mooiste exemplaar voor je uit inclusief een nieuw lade tandwiel. Kosten? mijn kostprijs €150 ik hoef er niets aan te verdienen. Je kunt er eventueel een 2e bijkopen met wat krasjes samen voor €250 inclusief verzenden. Dan heb je voor de komende jaren genoeg reserve onderdelen. En het ruimt bij mij lekker op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buizerd Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei Ik denk er even over na vanavond. Welke dac zit erin? Kan ik je met Paypal betalen, ik moet een rekening leeg maken. Ik hoor graag, dan hoor jij van mij. groeten, Buizerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei 2x TDA-1305T De spec's zijn beter dan van wat maximaal met CD mogelijk is 16-bit = 96dB Zie https://www.hifiengine.com/manual_library/rotel/rcd-975.shtml Volgens mij heeft de ontwerper van deze dac een prijs gewonnen. Hij klinkt verbluffend goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei 5 hours ago, Tubejack said: Ik heb nog wel een mooie Rotel speler voor je staan met een CDM-9 loopwerk. Maar eerlijk, ik vind de nieuwe beter. Ik hoorde laatst een cd-speler van 25 jaar oud. Als ik mij goed herinner een Luxman. Het geluid was zeer natuurlijk. Deze spelers gaan voor circa 1500 euro. Als je nu deze kwaliteit wilt gaat het in de duizenden euro's lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei 19 hours ago, jepe! said: Ik heb nog een Proceed staan waar ik gewoon geen ruimte voor heb. Is wel de eerste versie. Paar jaar geleden helemaal laten nakijken. Is gebouwd als een tank of als een lelijke computer, of beide. Is deze met of zonder dac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei (edited) 1 hour ago, Jongensdroom said: Ik hoorde laatst een cd-speler van 25 jaar oud. Als ik mij goed herinner een Luxman. Het geluid was zeer natuurlijk. Deze spelers gaan voor circa 1500 euro. Als je nu deze kwaliteit wilt gaat het in de duizenden euro's lopen. Deze Rotel klinkt nauwelijks "digitaal" vind ik. Alleen het nieuwe CXC loopwerk laat meer details horen samen met mijn Bifrost 2 dac. Dat iets duizenden € kost kan natuurlijk, dan koop je b.v. iets van het Franse ERAA https://www.musicalreality.nl/portfolio/eera/ Volgens de site werken ze al ruim 25 jaar aan de ontwikkeling van de ultieme CD-speler. Maar het hoeft natuurlijk niet. Edited 2 mei by Tubejack typefout Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei Ik heb veel ervaring met oudere apparaten. Heb al een paar keer een top set uit de jaren 80 gekocht. Die spullen zijn nu nog vrijwel onovertroffen. En niet voor niets worden daar nog steeds flinke bedragen voor betaald. Ook de CD spelers klinken nog zeer goed. Heb eens een DP80/DC81 (loopwerk/dac) gehad. Daar kan een moderne speler niet aan tippen hoor. En gebouwd voor de eeuwigheid. Alleen de lade die open gaat is een feest, zo smooth. Maar wel mee eens dat de cd spelers op een gegeven moment de geest geven. Maar ook de nieuwe spelers gaan heel snel stuk. Zie wel eens wat voorbij komen van net een jaar oud. Welliswaar garantie, maar over 2 jaar is dat voorbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei 22 hours ago, jepe! said: Ik heb nog een Proceed staan waar ik gewoon geen ruimte voor heb. Is wel de eerste versie. Paar jaar geleden helemaal laten nakijken. Is gebouwd als een tank of als een lelijke computer, of beide. 13 hours ago, Jongensdroom said: En die wil je verkopen? Ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei Ik ga voor de solid state player. Als de data eenmaal zonder fouten is ingelezen in memory dan doet het hele loopwerk er niet meer toe maar alleen nog de DAC, voeding en clock. Foutloos inlezen met een oud loopwerk, hoe over-engineered dan ook is minder dan met een modern loopwerk. Vooral als er nog een retry read mechanisme in zit. Maar iedereen mag geloven wat hij wil maar ik ga op rationele argumenten af en niet op de X-factor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buizerd Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei 4 hours ago, Tubejack said: 2x TDA-1305T De spec's zijn beter dan van wat maximaal met CD mogelijk is 16-bit = 96dB Zie https://www.hifiengine.com/manual_library/rotel/rcd-975.shtml Volgens mij heeft de ontwerper van deze dac een prijs gewonnen. Hij klinkt verbluffend goed. Het is al bijna 30 jaar oud Jack lees ik, dat vind ik net iets te veel op leeftijd, ik houd het nog even bij mijn huidige. groeten, Buizerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei Damn Jack, weer mislukt. Ik heb mijn CD94 voor minder verkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei 4 minutes ago, Buizerd said: Het is al bijna 30 jaar oud Jack lees ik, dat vind ik net iets te veel op leeftijd, ik houd het nog even bij mijn huidige. groeten, Buizerd. Slim gewoon wat nieuws kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei 2 minutes ago, Roots said: Damn Jack, weer mislukt. Ik heb mijn CD94 voor minder verkocht. Damn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei 1 hour ago, jepe! said: Ja. Welk model is het? Alleen een loopwerk, of een complete cd-speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei 9 minutes ago, Jongensdroom said: Welk model is het? Alleen een loopwerk, of een complete cd-speler. Alleen loopwerk. De pdp 2. Maar als die van Jack afvalt vanwege leeftijd dan denk ik dat deze ook ballotage doorkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei Ik zou dan voor de Shanling gaan die Pjotr voorstelde...Die oude meuk blijft ouwe zooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 mei Report Share Posted 2 mei 29 minutes ago, jepe! said: Alleen loopwerk. De pdp 2. Maar als die van Jack afvalt vanwege leeftijd dan denk ik dat deze ook ballotage doorkomt. Uh, dat is een dac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 3 mei Report Share Posted 3 mei 3 hours ago, Jongensdroom said: Uh, dat is een dac. Vast wordt bedoeld een Proceed PCD2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 mei Report Share Posted 3 mei 9 hours ago, Roots said: Ik zou dan voor de Shanling gaan die Pjotr voorstelde...Die oude meuk blijft ouwe zooi. Mooi ding. Maar ik vermoed dat @Buizerd een CD-speler zoekt i.p.v. een CD-loopwerk, afhankelijk van het budget zou ik zelf naar b.v. een Marantz CD-6007 kijken. De CD-6xxx serie bestaat al jaren en komt keer op keer goed uit de bus, voor wie een gewoon goede CD-speler wil voor relatief weinig geld. High-end is er natuurlijk genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buizerd Posted 3 mei Report Share Posted 3 mei Ik luister graag naar de 1549 in de cd5000. De 1305 zou verwant kunnen zijn aan de 1549, maar ik krijg dat met googelen niet helder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 mei Report Share Posted 3 mei 9 minutes ago, Buizerd said: Ik luister graag naar de 1549 in de cd5000. De 1305 zou verwant kunnen zijn aan de 1549, maar ik krijg dat met googelen niet helder. Tja dac-chips, alléén zegt op zich m.i. weinig. Uiteindelijk gaat het er om hoe het geïmplementeerd is. In de CD-6007 zit een modernere AKM4390 https://hifi.nl/artikel/29496/Review-Marantz-PM6007-en-CD6007.html Muziek voor weinig. Ietsje duurder is b.v de Pioneer PD-30-K De versie die ik had gebruikte ook AKM. Kan ook SACD en andere mogelijkheden zoals muziek vanaf een memory stick afspelen.. Heeft hier een tijd staan spelen. Erg goed voor het geld. Te goed eigenlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 3 mei Report Share Posted 3 mei (edited) ik vindt die proceed loopwerken best leuk alleen de prjizem die men er voor vraagt doen mij snel genezen. Edited 4 mei by SpaceJS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 3 mei Report Share Posted 3 mei Neem er nog eentje zou ik zeggen… ha ha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 mei Report Share Posted 4 mei On 2-5-2024 at 08:36, Tubejack said: Mensen koop wat nieuws, i.p.v. die oude rommel. Zegt hij die oude rommel een nieuw leven inblaast Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 mei Report Share Posted 4 mei 44 minutes ago, Ruud said: Zegt hij die oude rommel een nieuw leven inblaast Goh die gedachte had ik nu ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts