Jump to content

Jitterbug

leobus
 Share

Recommended Posts

Zijn er hier ervaringen met een jitterbug?

Ik overweeg om tussen mijn minicomputer en de DAC een jitterbug in de USB verbinding te plaatsen.

Ik heb namelijk het vermoeden dat er wat rommel vanuit het computertje meekomt naar mijn DAC. Die jitterbug zou dan een galvanische scheiding moeten maken.

Wie weet re meer over te vertellen en heeft evt ervaring?

groet,

Leobus

Tsja, Audio science review, die luisteren niet. Als het minder goed meet is de conclusie al getrokken. Ik wil zeker niet zeggen dat alles wat ze doen niet goed is, maar ze zijn nogal eenkennig. We weten allemaal dat kabels verschil maken, maar ook daar doen ze niet aan. Zegt mij al genoeg. Kabels kunnen een set maken of breken, dus ook zeker niet (altijd) subtiel.

Ik zou hem bestellen, en als het echt niks doet mag je hem binnen 14 dagen retourneren.

52 minutes ago, leobus said:

Zijn er hier ervaringen met een jitterbug?

Ik overweeg om tussen mijn minicomputer en de DAC een jitterbug in de USB verbinding te plaatsen.

Ik heb namelijk het vermoeden dat er wat rommel vanuit het computertje meekomt naar mijn DAC. Die jitterbug zou dan een galvanische scheiding moeten maken.

Wie weet re meer over te vertellen en heeft evt ervaring?

groet,

Leobus

Ik heb er uitgebreid mee gespeeld en lange tijd gebruikt op de manier die jij hierboven voorstelt.
Het combineert wat mij betreft niet heel lekker met Van der Heide gerelateerde aanpassingen. Het vloekt er ook weer niet mee, maar het wordt allemaal weer wat meer HiFi met de jitterbug. Ja, het lijkt iets op t schonen en zorgt dan voor wat meer focus, maar het kostte mij anderzijds een stuk ambiance en ruimtelijke afbeeldingskwaliteit. Geen win/win tweak voor mij.
Dat was in combinatie met een spotgoedkope streamer van Noxon. De jitterbug zat op de usb-ingang van de streamer, dus tussen de ssd met muziekbestanden en de streamer. Het signaal ging er doorheen.

Inmiddels speel ik al even met een Bluesound Node 130 die recentelijk werd voorzien van de interne sBooster modificatie en de externe sBooster voeding.
Ook zonder voedingsaanpassing had toepassing van de jitterbug al geen meerwaarde meer.

Verwacht er niet teveel van, zou ik zeggen. Het komt op mij meer over als een effect dan als een daadwerkelijke verbetering / opschoning.

Wanneer er geen storing is, hoef je die ook niet op te lossen. Ik heb zo'n jitterbug tussen het zendertje van het draadloze toetsenbird/muis gezet.  Baat het niet, dan geeft het moed.

Berwacht er niet te veel van. Het is een USB 2 oplossing, dus bij een USB 3 aansluiting, ben je dat voordeel kwijt.

1 hour ago, Edje2 said:

Tsja, Audio science review, die luisteren niet.

"Uit eerdere tests van andere USB-decrapifiers, als er een echte fout wordt veroorzaakt bij USB-transmissie, is het resultaat ernstige statische en hoorbare gebreken. Het heeft niet het effect dat ze beschrijven ("plat en irritant geluid"). Ik weet ook niet hoe ruis ervoor zorgt dat de geluidsdiepte afneemt. Als er iets is, helpt een beetje lawaai soms om die illusie te geven (door verhoogde hoge frequenties). Hoe dan ook, we kunnen ruis en vervorming heel gemakkelijk meten, dus laten we daar op ingaan."

Ik heb er eentje van Pink Faun. Daar werd ie een noise isolater genoemd. Zal wel anders zijn? Enfin, hierop de LAN kabel en vervolgens de streamer in. Tijdje zonder gedraaid. Verschil? Ik hoor het niet, maar baat het niet…..ik laat hem in ieder geval zitten. Dan ‘denk ik’ dat het wel positief effect geeft. Zo gaat het vaak met audio….. 

Edited by Rob55

Ik heb deze tussen mijn pc en dac.

puur om de gedachte dat ik zo de voeding van de PC buiten de deur hou.

s-booster-vbus2-isolator.jpg.webp

https://www.hear.nl/s-booster-vbus2-isolator/

Mag je wel eens lenen om te zien wat het doet bij jou.

Ding is wel je DAC moet zelf de USB interface voeden.

Als die voeding van de PC komt kan het ook helpen om een kabel te maken waar van de USB spanning onderbroken wordt en via een schone 5V voeding naar de USB interface gaat.

Edited by kappa7

Ik heb op dit moment een wat ouder model AQ jitterbug te leen.

Heb hem nog niet kunnen testen. (Te druk met de tuin) En morgen oppas opa.

Maar vrijdag genoeg tijd om te testen. Kan dan evt de nieuwere versie aanschaffen of een ander soortgelijk ding.

Ik laat horen/lezen wat het doet.

groet,

Leobus

Ik heb er met een paar gexperimenteerd maar hoorde geen significante verschillen. Las ook wel dat het in elke situatie anders kan uitpakken. Moeilijk dus. Ben benieuwd naar je bevindingen.

3 hours ago, Walt said:

Wat voor voeding heb je op je mini computer, mogelijk zit daar nog meer winst. 

Daar hangt zo’n wratje aan. Ergens midden in de kabel.

Heb al wel gekeken naar voedingen. Vaak zijn die vrij groot. En ik heb niet veel plaats meer in de kast. Een S Booster zou passen, maar die zijn vrij prijzig. Bijna net zo duur als het hele computertje.

groet,

Leobus

Net de Jitterbug tussen het computertje en de USB kabel geplaatst.

Wat een enorme rust! 
Totaal geen verbinding meer te maken. Ding er weer tussenuit en meteen weer verbinding. Vreemd dit!

Doe ik iets verkeerd of mankeert er iets aan de jitterbug. Geen idee, maar testen en vergelijken lukt dus niet.

Morgen eens bij Wifimedia langs gaan en vragen wat er mis kan zijn en wat er wel gaat werken.

groet,

Leobus

Leo, zit er bij de DAC ook een losse voeding adapter ? Of heeft die er ook bijgezeten?  Meestal een muurwrat.

Zo nee,  dan kan het zijn, dat deze DAC normaal zijn 5 volt voeding uit de computer haalt.

Een gerede kans dat de Jitterbug die spanning niet doorgeeft.

Dan doet de DAC het niet .....wat hij krijgt geen spanning. 

E.e.a. staat meestal in de handleiding van de DAC. 

Het is een Audionet DNC. Die wilde mijn SSD schijf op de usb ingang niet lezen omdat die schijf te groot was. Daarom dat computertje. Dat leest de schijf wel en stuurt een digitaal signaal naar de “digital Usb” van de DAC.

Die DAC heeft een eigen voeding. Sterker nog, ook nog eens een aparte voeding. Schijnt dat de externe voeding en de interne ieder een deel van het apparaat voor hun rekening nemen. Digitaal en analoog.

Het computertje is deze.

https://www.zotac.com/us/product/mini_pcs/zbox-edge-ci343-barebone#overview
Misschien dat je met bovenstaande info wat meer kan.

groet,

Leobus

Stom, stom, stom.
Ik had de Jitterbug op de verkeerde plaats in het computertje gestopt. Op de ingang, waar de SSD schijf op zit. Ga zo snel mogelijk testen aan de uitgaande kabel vanaf het computertje.
Ik was van plan bij Wifimedia advies te vragen. Ik wilde mijn kabel en de Jitterbug dan even meenemen. Trok de USB kabel los (dacht ik) en had de schijf in mijn hand. Toen viel het kwartje.
😉😌😥😁

USB poorten zitten vaak in paren op het moederbord. Dat wil dus zeggen 2 poorten per controller.

Ik weet niet wat de jitterbug doet maar vermoedelijk doet het iets met de controller.

Door een andere set poorten te nemen op een andere controller zou dat wel eens verschil kunnen maken.

Aan dat Zotac computertje zitten twee usb 3.1 ingangen. Één c type en één a type. Mijn ssd schijf heeft een a type stekker.

Op de uitgaande kant zit alleen een type a aansluiting. Als mijn ssd schijf de voeding van het computertje moet halen, kan het zijn dat de jitterbug die voeding blokkeert. Dan ziet de dac dus ook niks.

Vanmiddag een kleine 20 minuten kunnen luisteren met en zonder Jitterbug. (Op de uitgang werkt het wel! Smiley)

Het verschil is heel klein. Met jitterbug misschien iets strakker in het laag en wat meer scheiding en diepte in het stereobeeld. Maar ook wat minder volle klank. Wat ik beter vind, weet ik niet zo. En misschien verbeeld ik het mij ook gewoon allemaal.

groet,

Leobus