Jump to content

High-End München 2024

Recommended Posts

Ik zou er heel graag eens naartoe gaan, maar dit jaar lukt niet (op vakantie). Volgend jaar wellicht? Ze zeggen dat je minstens 1x geweest moet zijn.

Dit jaar niet. Ik ga trouwens liever naar kleine shows. Muenchen is wel erg massaal.

Edited by carl

Met een groep gaan is wel heel erg leuk. Ivan10 en Mumsoft zijn eens mee geweest. Vanmorgen om 7:15 wakker en om 10 uur op de beurs. Veel spullen gehoord en gezien. Het is vandaag en morgen eigenlijk voor de vakhandel en journalisten, maar er komen kennelijk 500 "journalisten". Van ons groepje van 10 hebben er twee een audiowinkel. De rest is "verkenner" voor die twee. Franco Serblin (althans zijn schoonzoon) heeft zijn demoruimte in een hotel in de buurt, daar zijn we op het eind van de middag nog even geweest. Hier werden we heel persoonlijk ontvangen. Morgen gaan we de rest van de show doen. Het is echt te veel voor een dag. 

De topper van vandaag was Alsyvox met Taiko. Daar was iedereen het over eens. 

Jullie komen daar met zijn tienen een demoruimte binnen Hans?  Ik ging trouwens ook altijd op de niet drukke donderdag. Loopt Marco er nog rond?

16 hours ago, Hans van Liempd said:

De topper van vandaag was Alsyvox met Taiko. Daar was iedereen het over eens. 

Mooi heh, zonder kastkleuring! 😉😁

Nooit van gehoord, maar zeker een prestige project, zeker als ik de prijs bekijk. Amadeus audio is daar verdeler van. Iemand bekend met dat bedrijf?

Het schijnt behoorlijk uit de hand gelopen te zijn op de stand van Wilson audio volgens het ANP. Bij een demo werd vermeld dat deze LS wel een goede versterker nodig hadden. Ze hadden bijvoorbeeld slechte ervaring met een versterker van het Nederlandse merk “ Array”. Een gedistingeerde oudere heer barste toen in woede uit. Hij speelde al jaren met deze versterker op Wilsons en dat ging prima. De man van Wilson beet hem vervolgens toe “dat we hier niet in Amsterdam of Malmö zaten”. Wat er toen gebeurd is, is niet helemaal duidelijk en daar wordt nu onderzoek naar gedaan door de politie. Waarschijnlijk heeft de Nederlander hem “ Onder zijn ballen getrapt”. De kans is groot dat veiligheidshalve alle Nederlanders op zaterdag en zondag worden geweerd van de beurs. 

Edited by carl

7 hours ago, carl said:

Het schijnt behoorlijk uit de hand gelopen te zijn op de stand van Wilson audio volgens het ANP. Bij een demo werd vermeld dat deze LS wel een goede versterker nodig hadden. Ze hadden bijvoorbeeld slechte ervaring met een versterker van het Nederlandse merk “ Array”. Een gedistingeerde oudere heer barste toen in woede uit. Hij speelde al jaren met deze versterker op Wilsons en dat ging prima. De man van Wilson beet hem vervolgens toe “dat we hier niet in Amsterdam of Malmö zaten”. Wat er toen gebeurd is, is niet helemaal duidelijk en daar wordt nu onderzoek naar gedaan door de politie. Waarschijnlijk heeft de Nederlander hem “ Onder zijn ballen getrapt”. De kans is groot dat veiligheidshalve alle Nederlanders op zaterdag en zondag worden geweerd van de beurs. 

🤣🤣

De prijzen gaan er helemaal nergens meer over. De set met Zellaton luidsprekers, kosten meer dan €1,500.000,-. De stereo eindversterker alleen zou € 600.000,- moeten kosten. De set klonk dan wel heel erg goed (met PinkFaun streamer), maar dergelijke prijzen zijn toch wel absurd. Van de andere kant Jord vertelde dat ze al honderden streamers gebouwd en verkocht hebben. Die kostten tegenwoordig ook meer dan € 30.000,-.

Ik denk dat ik echt te oud (en te arm) ben om dit te kunnen begrijpen. De andere van de audioclub trouwens ook. En daar zitten een paar mensen bij die echt goed in de slappe was zitten.