carl Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei Je vraagt je ook af hoe men aan dergelijke prijzen komt Hans. In een Ferrari zit bijvoorbeeld echt wel meer techniek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei 9 hours ago, carl said: Het schijnt behoorlijk uit de hand gelopen te zijn op de stand van Wilson audio volgens het ANP. Bij een demo werd vermeld dat deze LS wel een goede versterker nodig hadden. Ze hadden bijvoorbeeld slechte ervaring met een versterker van het Nederlandse merk “ Array”. Een gedistingeerde oudere heer barste toen in woede uit. Hij speelde al jaren met deze versterker op Wilsons en dat ging prima. De man van Wilson beet hem vervolgens toe “dat we hier niet in Amsterdam of Malmö zaten”. Wat er toen gebeurd is, is niet helemaal duidelijk en daar wordt nu onderzoek naar gedaan door de politie. Waarschijnlijk heeft de Nederlander hem “ Onder zijn ballen getrapt”. De kans is groot dat veiligheidshalve alle Nederlanders op zaterdag en zondag worden geweerd van de beurs. Zo zeg, eerst is Joost Klein uit zijn slof geschoten en nu dit weer. Hoe moet het toch verder met de wereld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei 1 hour ago, Hans van Liempd said: De prijzen gaan er helemaal nergens meer over. De set met Zellaton luidsprekers, kosten meer dan €1,500.000,-. De stereo eindversterker alleen zou € 600.000,- moeten kosten. De set klonk dan wel heel erg goed (met PinkFaun streamer), maar dergelijke prijzen zijn toch wel absurd. Van de andere kant Jord vertelde dat ze al honderden streamers gebouwd en verkocht hebben. Die kostten tegenwoordig ook meer dan € 30.000,-. Ik denk dat ik echt te oud (en te arm) ben om dit te kunnen begrijpen. De andere van de audioclub trouwens ook. En daar zitten een paar mensen bij die echt goed in de slappe was zitten. Vaak gaat er een jarenlange ontwikkeling aan vooraf, waarbij al het denkbare wordt geprobeerd. Al die kosten en met name de uren moeten uiteindelijk betaald worden. Als het product eindelijk klaar is, moet er reclame voor worden gemaakt richting de importeurs, winkeliers, shows, etc. En natuurlijk naar de klanten toe. De happy few kunnen zich dergelijke uitgaven permiteren. De rest mag kwijlend gaan staan kijken en luisteren, b.v. op een show. Als ik naar een show ga, is dat om mooie muziek te scoren. Maar dat zal best raar gevonden worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei (edited) 4 hours ago, Jongensdroom said: Vaak gaat er een jarenlange ontwikkeling aan vooraf, waarbij al het denkbare wordt geprobeerd. Ik hoop het Wil. Meestal wordt grotendeels een trucje herhaald en vervolgens wat opgeklopte verhalen. Edited 11 mei by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei Aslyvox is een ander verhaal, zeer extreme materiaal inzet, en simpelweg de perfecte weergave, goed opgesteld verdwijnen de speakers volledig en sta je recht voor het podium waarbij je tussen de muzikanten door kan lopen. Nadat ik deze gehoord had, was de rest van het spul op de DAE in vergelijk echt kinder / poppenspul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei Ik moet ze eens horen Walt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei Dat moet je zeker doen, geeft je een referentie hoe ver je kunt komen qua geluidsreproductie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei Ik ben hier alleen en duik direct weer het souterrain in. Onder het eten ben ik een you tube verslag van Muenchen aan het bekijken. Bekende ruimten allemaal. Wat me toch opvalt is de complexiteit van veel LS. In principe zou je met een twee of drieweg goed uitkomen. Maar als ik dan producten van Wilson Benesch en Scansonic zie met hun vele units dan heb ik toch mijn vraagtekens. Ook wel logisch dat dan duur uitvalt. Als tegenhanger zag ik het merk Ear (versterkers). Volgens mij speelden ze met Quad ESL 57. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 mei Author Report Share Posted 11 mei 1 hour ago, carl said: Ik ben hier alleen en duik direct weer het souterrain in. Onder het eten ben ik een you tube verslag van Muenchen aan het bekijken. Bekende ruimten allemaal. Wat me toch opvalt is de complexiteit van veel LS. In principe zou je met een twee of drieweg goed uitkomen. Maar als ik dan producten van Wilson Benesch en Scansonic zie met hun vele units dan heb ik toch mijn vraagtekens. Ook wel logisch dat dan duur uitvalt. Als tegenhanger zag ik het merk Ear (versterkers). Volgens mij speelden ze met Quad ESL 57. Ik heb geen Quad 57 gezien. Maar dat zou toch heel goed kunnen, ik ben namelijk niet overal geweest. Er waren vele peperdure luidsprekers, die ik echt niet uit de verf vond komen. Maar kleine setjes konden ook echt niet op tegen het geweld van de "grote" die vaak oorverdovend hard stonden (welke leverancier "vermoord" nou zijn klanten?). Ik ben verschillende keren uit een demo gelopen omdat het snoeihard werd gezet. In de cabines in de tentoonstellingshallen klonk het vaak het best om die reden. Daar stonden dan ook de best klinkende sets. Zoals deze, die voor mij de best klinkende was: Maar volgens de medereizigers klonken deze luidsprekers op een andere plaats op de show met Octave versterking nóg beter. Iets wat ik me nauwelijks kon voorstelling. Dit was werkelijk subliem. Bijna subliem waren deze luidsprekers, en daarmee de tweede: Qua dynamiek waren deze "Pure Accurate Sound Projekts" beter, maar lieten een heel klein beetje liggen in ruimtelijkheid en verfijning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei Ik had ze graag gehoord Hans. Niet dat ik tegenwoordig nog ontevreden ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 mei Author Report Share Posted 11 mei 9 minutes ago, carl said: Ik had ze graag gehoord Hans. Niet dat ik tegenwoordig nog ontevreden ben. Dat geloof ik direct. Final stond echter niet in München. Er waren in het algemeen overigens weinig electrotaten. Wél die van Quad, die zeker heel mooi speelden, maar dat waren er wel meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei Probleem van elektrostaten is wel dat ze veel plaats innemen Hans. In de woonkamer was het me niet gelukt. In mijn ruimte klinken de Finals zeker beter dan de Quads ESL 63. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 mei Author Report Share Posted 12 mei Op Qobuz staat een playlist met de muziek van de show. Deze heet "Munich 2024". Het eerste nummer laat al heel goed horen wat we daar ook vaak hoorden.... Veeeeeeel te veel laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 mei Report Share Posted 12 mei 50 minutes ago, Hans van Liempd said: Op Qobuz staat een playlist met de muziek van de show. Deze heet "Munich 2024". Het eerste nummer laat al heel goed horen wat we daar ook vaak hoorden.... Veeeeeeel te veel laag. Dank je Hans, dan vind je deze waarschijnlijk ook ..... Boasty (feat. Idris Elba) Wiley - Boasty (feat. Idris Elba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 mei Author Report Share Posted 12 mei 2 minutes ago, Tubejack said: Dank je Hans, dan vind je deze waarschijnlijk ook ..... Boasty (feat. Idris Elba) Wiley - Boasty (feat. Idris Elba Precies, zojuist doorgezapt. Boinky Boinky noemden we dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 mei Author Report Share Posted 12 mei (edited) Ik kreeg van Bebatoli een paar linkjes met foto's gemaild. Bij elkaar 3700 foto's van drie dagen bezoek.. DAY 03: More than 1,200 photos are uploaded (MOC) https://www.my-hiend.com/vbb/showthr...p?13419/page71 DAY 02: More than 1,000 photos are uploaded (MOC) https://www.my-hiend.com/vbb/showthr...p?13419/page35 DAY 01: More than 1,500 photos are uploaded (MOC - Motorworld) https://www.my-hiend.com/vbb/showthread.php?13419/page2or Ik heb ze nog niet allemaal bekeken, en dat gaat ook niet gebeuren. Toch bedankt. Edited 12 mei by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 mei Report Share Posted 12 mei (edited) 20 minutes ago, Hans van Liempd said: Precies, zojuist doorgezapt. Boinky Boinky noemden we dat. Toch staat er wel mooie muziek tussen. Nog even verder luisteren. Als je dan zoekt van welke album nummers komen kom je b.v. hier Music from The Hang Brian Culbertson Er staan op dit album m.i. juweeltjes. De muziek is gevarieerd. Van zacht en vriendelijk tot keihard Funky Jazz tot heel energiek waar ik Edited 12 mei by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 mei Report Share Posted 13 mei Ik heb een groot aantal van die foto’s bekeken Hans. Het is net het songfestival want het uiterlijk wordt steeds belangrijker. Verder wacht ik op foto’s van Michael Fremer: platenspelers is altijd veel leuker op foto’s. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 mei Report Share Posted 13 mei Dank voor de links naar de foto’s Hans. Leuk. Wel erg veel overigens, de fotograaf maakt weinig keuze als fotoredactie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 mei Report Share Posted 13 mei 2 hours ago, Ivan10 said: Dank voor de links naar de foto’s Hans. Leuk. Wel erg veel overigens, de fotograaf maakt weinig keuze als fotoredactie. +1 Jij maakt mooiere rapportages met informatie i.p.v. foto's alleen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 mei Report Share Posted 13 mei Dank voor het compliment, Jack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 mei Report Share Posted 13 mei 1 hour ago, Ivan10 said: Dank voor het compliment, Jack! Die foto's doen me zo, weinig of niks @Ivan10 Maar bij die rapportages van jou, is het af en toe net of je er zelf een beetje bij bent. Met objectieve info zoals merk en typenummers. Zodat je wat terug kan vinden op het web. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts