Anathema Posted 23 mei 2024 Report Share Posted 23 mei 2024 (edited) Flink wat decennia geleden heb ik, de ‘Engelse’ kleurcombinatie ten spijt, een QUAD 33/303 set aangeschaft. Maar kennelijk was sprake van een maandagmorgencombinatie, die regelmatig moest worden teruggebracht naar Allwave. Tijdens mijn laatste bezoek aan genoemde instelling werd mij medegedeeld dat ik beter contact kon opnemen met, toen nog, Transtec in Rotterdam. Dat contact was overigens van korte duur, want na vermelding van de serienummers bleek naar de mening van de Transtec-medewerker sprake te zijn van parallel-import en daar wenste Transtec niets mee van doen te hebben. Inmiddels is sprake van bedrijven die zich, onder meer, toeleggen op het restaureren van de 33/303 of 45/303 combinatie. Ik heb op zich geen enkele reden te twijfelen aan de daarbij benodigde vakkundigheid of kwaliteit van vervangende onderdelen. Niet in het minst omdat ik zo’n gerevitaliseerde combinatie nog nooit heb beluisterd. Maar wat ik mij wel afvraag is hoe een dergelijke combinatie zich verhoudt tot een moderne versterker. Uiteraard in proportionele zin want ik mag er van uitgaan dat een vergelijking met Burmester of Mark Levinson op voorhand nogal mank zou gaan. De mogelijke suggestie dan ergens in de mediene zelf te gaan luisteren naar een mogelijk beschikbare set is op zich terecht, ware het niet dat mijn fysiek dat inmiddels niet meer toestaat. Een mogelijke aanschaf zou dan ook steunen op de mening van anderen. Met alle mogelijke subjectiviteit van dien. Het is niet anders. Edited 23 mei 2024 by Anathema Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 mei 2024 Report Share Posted 23 mei 2024 (edited) Ik denk dat de Quad 303 nog wel een zeer aardige eindversterker is mits deskundig gereviseerd Anathema. De 33 voorversterker is wel een beetje gedateerd. Dan zou ik eerder een laatste editie 34 kopen. Ik denk dat je met die combi nog wel plezier kan hebben. Wel zonder afstandsbediening (ik weet niet hoe mobiel je in huis bent). Lees eens op de site van Armand van Ommeren over mogelijkheden revisie. PS ik zag dat ik je dit advies al een keer gegeven hebt. Edited 23 mei 2024 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 23 mei 2024 Report Share Posted 23 mei 2024 Anderzijds beschikt topicstarter (wanneer ik het goed heb) over een Melody SP9, dus wat zal de meerwaarde van een set gereviseerde Quad vv en ev buizenversterker zijn? Behoudens de sentimentele waarde ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anathema Posted 25 mei 2024 Author Report Share Posted 25 mei 2024 (edited) Mijn dank voor de adviezen. Die er overigens toe hebben geleid dat zich inmiddels enige scepsis van mij meester heeft gemaakt. Daarbij geholpen door een verleden gekenmerkt door een indrukwekkend aantal impulsaankopen. Althans waar het gaat om geluidsapparatuur. Meer specifiek vervult die QUAD een beetje de rol van een herinnering aan je eerste meisje. En zoals bekend: 'een ouwe schuur brandt hard'. Edited 25 mei 2024 by Anathema Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 25 mei 2024 Report Share Posted 25 mei 2024 Anderzijds (ik kan niet in jouw beurs kijken) kun je ook gewoon een setje kopen, vergelijken, behouden of weer verkopen indien het tegenvalt. Misschien kan Gevamp of anderen hierin uitkomst bieden en een thuis demo geven (indien mogelijk). "Niet geschoten is altijd mis en wie niet waagt, wie niet wint". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anathema Posted 26 mei 2024 Author Report Share Posted 26 mei 2024 @Vinyl_Fuchs Strikt genomen is dat een op zich werkbare benadering. Ware het niet dat mijn gedachten uitgingen naar een vakkundig gereviseerd apparaat. Waarbij niet alleen de (voedings)elco’s zijn vervangen maar ook schakelaars, prints en potmeters. Activiteiten waarvan ik zelf helaas afscheid heb moeten nemen. Dus heeft het naar mijn mening dan ook geen zin de aanschaf te overwegen van een apparaat waarvan de levensduur nog maar beperkt is. Aan Gevamp (Leiden is dicht bij mij in de buurt) waar ik in de loop van de tijd nog wel eens wat heb aangeschaft, heb ik ook gedacht. Maar ik heb de indruk dat Willem zijn bedrijf aan het beëindigen is. Daarbij verving hij bij mijn weten alleen de voedingselco's. Dus wacht ik maar even af of mijn hebzucht de komende weken overleeft. Want aan een tweede keer een audiokerkhof heb ik geen behoefte meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 26 mei 2024 Report Share Posted 26 mei 2024 Dit gelezen te hebbende, zou ik zeggen: verstandig besluit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts