carl Posted 31 mei Report Share Posted 31 mei (edited) Ik heb wat problemen met de lift van mijn Graham 2.2. Iedereen zegt dan dat er een druppeltje siliconen olie in moet. Niet Rick Paap want als importeur van Graham weet hij dat de lift van de Graham helemaal niet met Siliconen werkt. Hij gaat nu een nieuwe lift in de arm zetten want hij had er net twee besteld (het euvel komt kennelijk vaker voor). Daarnaast komt er een nieuw rubber in voor het contra gewicht want dat was wat oud. Oh ja ik zoek al jaren een nieuwe losse armwand voor de Graham arm. Dan kan ik makkelijk van arm en dus element wisselen. Rick had er nog een liggen. Duurt allemaal een paar weken dus ik ga mijn gereviseerde Thorens TD 150 met Nagaoka MP 200 beneden maar eens uitproberen. Rick Paap zit trouwens heel mooi in Maarssen aan het kanaal. Het betreft een paar omgebouwde woningen waar zowel zijn firma’s Audionord (Magnepan) als Dynamic Solutions (onder meer Master) gevestigd zijn. Alle kamers staan vol met hifi spullen en LS die afgeleverd moeten worden. We hebben gezellig bijgepraat (we kennen elkaar) en vervolgens hebben we in drie kamers geluisterd naar verschillende LS. In de bovenste kamer wordt gespeeld met Magnepan LS (Ik haal die typen altijd door elkaar maar ze kosten iets van 4.500 euro). Bij Magnepan krijg je zeker veel waar voor je geld. Tonaal spreken Magnepans me ook zeer aan. De focus vind ik toch altijd het minder sterke punt hoewel George dat goed voor elkaar had. Bij de Masters eigenlijk precies het omgedraaide. Misschien zelfs wel iets te veel focus. De Masters vind verder ik altijd ietwat te uitbundig klinken. Waar de Magnepans altijd een beetje doen denken aan rijden in een Jaguar lijkt rijden in de Master wat meer op een Ferrari. Ieder zijn smaak natuurlijk. Zelf rijdt ik trouwens in iets daartussen namelijk een Maserati. (overdrachtelijk bedoeld natuurlijk) Voor de rest nog veel gedachten uitgewisseld. Rick kende Conrad Johnson erg goed vanwege demo’s met Magnepan. Ging heel goed samen zei hij. Edited 31 mei by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 31 mei Report Share Posted 31 mei Ja, Dhr Paap heeft veel kennis van audio. Ik heb het genoegen gehad om hem een aantal keren te ontmoeten. Ongelofelijke indruk op mij gemaakt met zijn demo's in Rotterdam in Cafe Engels. In Rotterdam de show waar Pink Project live Pink Floyd speelde over Masters speakers staat mij nog als de dag van gisteren bij. Ongelofelijk was dat. En de demo's bij de analoge dagen van Audio-Selectief in Sneek weet ik nog goed. Helaas zie ik hem nooit meer op een show om een demo te geven van zijn producten. Carl, jij lijkt mij geen type om een Maserati of welke sportwagen dan ook te rijden. Jij lijkt mij meer een gewone man die niet uit de bocht wilt vliegen, want met je aankopen in audio doe je dat ook niet. Dus zal het vast een burgerlijke auto zijn. Even raden.....Opel of VW of KIA of Dacia.........Maar misschien heb ik dat wel helemaal mis. Ik rij zelf een oude Alfa Romeo Spider uit 2001. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 mei Author Report Share Posted 31 mei (edited) VW Rock, Freak (big smile). Overigens was die vergelijking natuurlijk overdrachtelijk bedoeld. Eén van de buren van mijn broer reed trouwens in een Maserati Quattro Porte. Dat is geen sportauto, maar meer een sportieve auto. Die Maserati zou het wel goed voor mijn vm Koetshuis doen (In dit geval letterlijk bedoeld). Zou zo in een reclamefolder kunnen. De luisterkamer is overigens aangebouwd. PS bij Henk ben ik trouwens ook vaak geweest. Edited 31 mei by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 31 mei Report Share Posted 31 mei 41 minutes ago, analoogfreak said: Ja, Dhr Paap heeft veel kennis van audio. Ik heb het genoegen gehad om hem een aantal keren te ontmoeten. Ongelofelijke indruk op mij gemaakt met zijn demo's in Rotterdam in Cafe Engels. In Rotterdam de show waar Pink Project live Pink Floyd speelde over Masters speakers staat mij nog als de dag van gisteren bij. Ongelofelijk was dat. En de demo's bij de analoge dagen van Audio-Selectief in Sneek weet ik nog goed. Helaas zie ik hem nooit meer op een show om een demo te geven van zijn producten. Carl, jij lijkt mij geen type om een Maserati of welke sportwagen dan ook te rijden. Jij lijkt mij meer een gewone man die niet uit de bocht wilt vliegen, want met je aankopen in audio doe je dat ook niet. Dus zal het vast een burgerlijke auto zijn. Even raden.....Opel of VW of KIA of Dacia.........Maar misschien heb ik dat wel helemaal mis. Ik rij zelf een oude Alfa Romeo Spider uit 2001. LOL... vergeleken bij mijn Alfa Spider is die van jou nog een jonkie Toevalliger ook lid van het Alfa Romeo Spider Register? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 31 mei Report Share Posted 31 mei Het is buitengewoon aimabele persoon. Waren er maar meer van dat soort mensen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 mei Author Report Share Posted 31 mei Jij toch ook Wil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 1 juni Report Share Posted 1 juni 15 hours ago, edwin16 said: LOL... vergeleken bij mijn Alfa Spider is die van jou nog een jonkie Toevalliger ook lid van het Alfa Romeo Spider Register? Nee, ik ben nergens lid van. Heb ik niet zoveel mee. Heel soms doe ik een toertocht met enkele Alfa vrienden. Dan rijden we de Alpen door in een paar dagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 juni Author Report Share Posted 3 juni Ik was nog vergeten te vertellen dat Rick met een eigen draaitafel bezig is - mooi ding hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts