Jump to content

Nakamichi

Henri-1
 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

Jaaaren geleden, toen ik wel interesse had in hifi maar niet de centen, was ik een soort van 'tijdschrift en folder' verzamelaar. Ik ging nooit ergens luisteren, omdat ik domweg daar te verlegen voor was en omdat ik toch nix te makken had.

Wel folders meenemen & tijdschriften kopen (stapels Homestudio, Audio & techniek, HVT)

Maar een merk, daar had ik mateloze bewondering voor, Nakamichi.

Met name hun PA7 eindversterker... En de OMS7 cd speler.

Ik denk achteraf dat ik vooral onder de indruk was van de prijzen, maar dat terzijde.

Echter, ik heb erg weinig (lees: geen) recenties van dat spul kunnen bemachtigen en ik heb het zelfs nog nooit horen spelen.

Wel zelf een CDP4 gehad, maar daar heb ik niet veel plezier van kunnen beleven omdat 't spul bij een inbraak meegenomen is...

Wat is jullie mening over dit merk, en dan in het bijzonder deze producten? Op marktplaats.nl staan zowel de PA5 (2x) als de PA7 te koop...

Hartelijk dank,

Henri

Heb denk ik wel wat duitse tests liggen wil wel ff zoeken , maar nu ff niet.

Kocht onlangs een bijna 18 jr oude LX3 casettedeck van nakamichi, een openbaring. Ben wel een beetje analoog ingesteld.

Groet Ben.

Ben er vanovertuigd dat de door jouw genoemde versterker nog heel goed highend presteren voor een fractie van het geld.

Hoi Henri,

Ik ben nu net bezig met mijn verhuizing. Nog niet alles is over en zo ook de hifibladen van tig jaar geleden. Zodra ik die overgesleept heb, zal ik eens mijn "archief" nalopen. Waarschijnlijk dat ie in een of andere Stereo (duits blad) wel een keer aan bod geweest is. Waarschijnlijk ligt die er wel tussen, dus even geduld a.u.b.

P.S.: Als iemand 'm eerder heeft gevonden, wacht dan niet op mij. ;)

• 3 weeks later...

Hoi Henri,

Ik heb in mijn archief gesnuffeld dat begint bij "Stereo 01/87". In hun "Testspiegel" staan verschillende Nakamichi apparaten vermeldt. Helaas zijn de testen van net voor mijn archief. CA-5E (DM2000, angehende Spitzenklasse) en PA-5E (DM2500, absolute Spitzenklasse) staan in nummer 11/86. OMS-7EII (DM5000, Hi-Endklasse) staat in nummer 12/86. Ik heb ze dus niet. De CA-7E (DM7000, absolute Spitzenklasse) is ook getest, maar zonder bijbehorende eindversterker PA-7E. De test van de CA-7E kun je wel hebben (nummer 02/87). Als je hierin ge

Heeft de dragon niet mee gedaan aan de film 9and a half weeks???

Dat was toch de geilste scene cool.gif

Simon

Sodejuu: ik heb je een mailtje gestuurd.

Overigen: Ik heb zo'n beetje alle folders wel uit die tijd, inclusief de Dragon.

Ook van twee waanzinnige draaitafels. Eentje ervan bezat een mechaniek waarmee eerst de plaat exact gecentreerd werd voordat het afspelen begon. Hoe verzinnen ze het... :)

Heette geloof ik ook Dragon. (?)

Groeten,

Henri