Jump to content

Step up transformer kiezen

Duclaasie
 Share

Recommended Posts

Aangezien ik voorlopig thuis zit en wat om handen moet hebben zit ik er aan te denken een doe het zelf pakket voor een versterker te bouwen en/of, zoals de titel doet vermoeden, een step up trafo netjes opbouwen in een kastje. Nu zijn er allerlei kant en klare step up trafo’s te krijgen tegen soms de meest exorbitante prijzen, maar ik zoek gewoon twee losse trafo’s met in ieder geval een 1:20 /26 dB versterking. Dit hoeft zeker niet nieuw te zijn, dus als iemand nog ongebruikt iets heeft liggen dan hoor ik het graag. Betaalbare nieuwe trafo suggesties zijn uiteraard ook welkom. 

Edited by Duclaasie
Typo

12 hours ago, Duclaasie said:

Weet ik Carl, gaan we zeker regelen. Ik heb nu echter ook echt even iets om handen nodig, omdat ik thuis zit. 

Wat nu Klaas, ben je uitgeschakeld?

6 minutes ago, Edje2 said:

Wat nu Klaas, ben je uitgeschakeld?

Helaas wel ja. Loop al jaren met een schouderblessure die niet over wil gaan zonder rust. Rust laat zich echter absoluut niet combineren met mijn werk, dus nu was de maat echt vol en zit ik thuis. 

1 hour ago, Edje2 said:

Oei das balen Klaas. Sterkte in elk geval met herstel. In elk geval heb je nu veel ruimte voor de audio hobby, elk nadeel heb zn voordeel!

Heb je trouwens al een prognose? Wat is er precies aan de hand? Hoelang gaat het duren? Neem aan dat je al bij de fysio loopt.

51 minutes ago, Edje2 said:

Heb je trouwens al een prognose? Wat is er precies aan de hand? Hoelang gaat het duren? Neem aan dat je al bij de fysio loopt.

Fysiotherapie al meermaals gehad, zonder echt vooruitgang te boeken. Echo gehad en er zit een verdikte pees in mijn schouder, waarschijnlijk als gevolg van jarenlange overbelasting. Wanneer het nu met rust en ontstekingsremmers niet beter wordt waarschijnlijk door naar de Orthopeed. 

2 hours ago, Duclaasie said:

Fysiotherapie al meermaals gehad, zonder echt vooruitgang te boeken. Echo gehad en er zit een verdikte pees in mijn schouder, waarschijnlijk als gevolg van jarenlange overbelasting. Wanneer het nu met rust en ontstekingsremmers niet beter wordt waarschijnlijk door naar de Orthopeed. 

Alleen een verdikte (lees: ontstoken) vermoedelijk supraspinatuspees of ook een ontstoken slijmbeurs?  Heb je al corticosteroïden-injecties geprobeerd? Vermoedelijk nog niet, omdat je nog niet bij orthopeed geweest bent.  

2 hours ago, Duclaasie said:

Fysiotherapie al meermaals gehad, zonder echt vooruitgang te boeken.  

Vervelend, mijn ega heeft ook veel last gehad van haar schouder. Kon op een gegeven ogenblik haar arm niet meer omhoog doen.

Bleek een Frozen shoulder. Met veel oefenen gaat het nu weer goed. Injecties hielpen bij haar niet. 

Edited by Tubejack

2 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Alleen een verdikte (lees: ontstoken) vermoedelijk supraspinatuspees of ook een ontstoken slijmbeurs?  Heb je al corticosteroïden-injecties geprobeerd? Vermoedelijk nog niet, omdat je nog niet bij orthopeed geweest bent.  

In het verslag van de radioloog stond het volgende :

Rechterschouder: Normale positie van de bicepspees in de sulcus bicipitalis rechts. De lange bicepspees is intact. Normale hoeveelheid vocht in het rechter schoudergewricht. Wat verdikt aspect van de subscapularispees, geen calcificaties of ruptuur. Ook de supraspinatuspees is iets echogener en verdikt, beeld waarschijnlijk op basis van tendinitis. Geen uitgesproken calcificaties. Geen ruptuur. Normale hoeveelheid vocht in de bursa subdeltoidea/subacromiale, geen bursitis. Normaal aspect van de infraspinatuspees.

Nog geen cortisonen gehad ( gelukkig), naar mijn idee blijft dat een beetje een paardenmiddel. 

Overigens lopen 4 van de 5 directe collega’s ook met vergelijkbare schouder problemen. Voordat ik aan deze baan begin 5,5 jaar dagelijkse boven mijn hoofd gewerkt, dus al met al is het niet vreemd. Wel heel vervelend 

Waarom geen actieve oplossing Klaas? Dan ben je ook van de onzekerheden van een step-up af. Er zijn zeer fraaie oplossingen op de markt. Ik heb zelf ook met de ortofon st-70 gespeeld, maar vond toch dat de balans met een actieve versterker beter was dan met de step-up ertussen. 

2 hours ago, Edje2 said:

Waarom geen actieve oplossing Klaas? Dan ben je ook van de onzekerheden van een step-up af. Er zijn zeer fraaie oplossingen op de markt. Ik heb zelf ook met de ortofon st-70 gespeeld, maar vond toch dat de balans met een actieve versterker beter was dan met de step-up ertussen. 

op dit moment vooral vanwege het kostenaspect en het feit dat er andere zaken in de keten voorrang hebben. Zo is mijn LFD een prachtige versterker, maar is daar ook nog wel veel te halen. Het gebruik van een step up is nu hoofdzakelijk nieuwsgierigheid om te kijken wat het eventueel brengt ( of niet). 

Je mag mijn Sugden pa-4 lenen als je wilt Klaas. Dan weet je ook waar je staat met een betere phono. Ik stuur hem niet graag op vanwege het risico, maar als je de rit wilt maken ben je van harte welkom.