Jump to content

How low can you go

Duclaasie
 Share

Recommended Posts

5 hours ago, Duclaasie said:

Al deze input maakt het er overigens niet makkelijker op, maar gelukkig is er geen haast geboden. 

Gewoon slim 2ehands kopen wat je gevoel ingeeft, en er eens mee aan de slag gaan.

Ik ben ook absoluut niet getrouwd met Krell of Accuphase....Maar na 40 jaar ben ik wel daar beland.

Ik denk dat dat een hele wijze opmerking is. Een van de kanshebbers in de shortlist gewoon aanschaffen en kijken of het wat is. Tweedehands heb je dan weinig tot geen afschrijving en kun je het rustig thuis proberen. Bevalt het niet, dan is het zo weer verkocht. 

31 minutes ago, Duclaasie said:

Ik denk dat dat een hele wijze opmerking is. Een van de kanshebbers in de shortlist gewoon aanschaffen en kijken of het wat is. Tweedehands heb je dan weinig tot geen afschrijving en kun je het rustig thuis proberen. Bevalt het niet, dan is het zo weer verkocht. 

Zeker een wijze opmerking. Hier is bijna alles 2dehands, maar soms is het ook leuk om eens iets nieuws te kopen. Desalniettemin is 2dehands voor mij het meest voor de hand liggend.  

9 hours ago, Bebatoli said:

Ik vind juist dat Ayre erg pakkend is, naar de strot grijpt, ik heb dus totaal andere ervaring. Ook nooit last gehad van luistervermoeidheid.

+1.

Als er iets is waarin Ayre in uitblinkt, dan is het overbrengen van emotie en gevoel. Het is dat ik zelf met Ayre speel, maar overal waar ik eerder Ayre heb gehoord was het wel altijd duidelijk met hoeveel soeplesse en vooral hoe makkelijk het speelt. Nooit vermoeiend, maar wel indrukwekkend. Saai kan ik het echt niet noemen. Ik zal me trouwens behoeden nog ooit nog iets saai te noemen. Dat heb ik eerder al eens gedaan, waarvoor ik vervolgens door Guido op terecht gewezen werd. Saai is niks. Rustig is dan een betere beschrijving, maar ik kan Ayre niet bepaald als rustig omschrijven. Echter het bombastische knalwerk hoeft je daar ook niet van te verwachten.
Ik heb zelf wel wat moeite met Accuphase. Vaak gehoord, maar niet mijn ding. Ik krijg dan het gevoel dat ik naar een rekenmachine zit te luisteren. Het doet niks fout, laat muziek horen, maar ik mis de betrokkenheid.

Nog een Deen die ook geweldig indruk op mij heeft gemaakt zijn de versterkers van Aluxity. Dit komt eigenlijk van de makers van Vitus Audio af, maar is betaalbaarder. En ik moet zeggen dat de huidige versterkers van AVM mij ook wel raken. 

3 minutes ago, Sodejuu said:

+1.

Als er iets is waarin Ayre in uitblinkt, dan is het overbrengen van emotie en gevoel. Het is dat ik zelf met Ayre speel, maar overal waar ik eerder Ayre heb gehoord was het wel altijd duidelijk met hoeveel soeplesse en vooral hoe makkelijk het speelt. Nooit vermoeiend, maar wel indrukwekkend. Saai kan ik het echt niet noemen. Ik zal me trouwens behoeden nog ooit nog iets saai te noemen. Dat heb ik eerder al eens gedaan, waarvoor ik vervolgens door Guido op terecht gewezen werd. Saai is niks. Rustig is dan een betere beschrijving, maar ik kan Ayre niet bepaald als rustig omschrijven. Echter het bombastische knalwerk hoeft je daar ook niet van te verwachten.
Ik heb zelf wel wat moeite met Accuphase. Vaak gehoord, maar niet mijn ding. Ik krijg dan het gevoel dat ik naar een rekenmachine zit te luisteren. Het doet niks fout, laat muziek horen, maar ik mis de betrokkenheid.

Nog een Deen die ook geweldig indruk op mij heeft gemaakt zijn de versterkers van Aluxity. Dit komt eigenlijk van de makers van Vitus Audio af, maar is betaalbaarder. En ik moet zeggen dat de huidige versterkers van AVM mij ook wel raken. 

? Met welke Ayre spullen speel je, Roger. Of heb ik die gemist tijdens jouw demo met vooral Soulution componenten. Het waarschijnlijke antwoord op mijn vraag is dat je over meerdere sets/ audio-spullekes beschikt. 😁

P.s.:  Deze opmerking is overigens niet negatief bedoeld. Maar puur geuit uit nieuwsgierigheid.  

Waarom zeg je steeds Accuphase? Klinkt alles van Accuphase steeds het zelfde...Alle versterkers, alle Dac's, alle CD spelers en processors? Alles klinkt even net niet goed genoeg voor Sodejuu? Hiervoor speelde je toch met B&W en Bryston?

19 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

? Met welke Ayre spullen speel je, Roger. Of heb ik die gemist tijdens jouw demo met vooral Soulution componenten. Het waarschijnlijke antwoord op mijn vraag is dat je over meerdere sets/ audio-spullekes beschikt. 😁

P.s.:  Deze opmerking is overigens niet negatief bedoeld. Maar puur geuit uit nieuwsgierigheid.  

Je hebt bij mij geluisterd naar de Barcanova Sonore en Ayre CX-7eMP, Ayre K-1Xe met phono en Ayre V-1X. (Volgens mij had ik de Thiels toen nog niet, dus heb je de SF Guarneri's gehoord

Soulution? Hoewel ik (te)veel spullen heb, staat daar niks van Soulution bij 

19 minutes ago, Roots said:

Waarom zeg je steeds Accuphase? Klinkt alles van Accuphase steeds het zelfde...Alle versterkers, alle Dac's, alle CD spelers en processors? Alles klinkt even net niet goed genoeg voor Sodejuu? Hiervoor speelde je toch met B&W en Bryston?

Sorry dat ik niks met jouw merk heb qua versterkers, want daar hebben we het hier over. Ik kan er niks aan doen, maar mij pakt het niet en ik heb echt veel van dat merk gehoord.

En ja, ik heb B&W en Bryston gehad. Maar ook mijn set is aan groei onderhevig

4 minutes ago, Sodejuu said:

Je hebt bij mij geluisterd naar de Barcanova Sonore en Ayre CX-7eMP, Ayre K-1Xe met phono en Ayre V-1X. (Volgens mij had ik de Thiels toen nog niet, dus heb je de SF Guarneri's gehoord

Soulution? Hoewel ik (te)veel spullen heb, staat daar niks van Soulution bij 

Ok. Dan zit ik dus helemaal mis. Mijn fout. En ja, je had toendertijd de Thiels nog niet. Hoe kom ik nou bij Soulution? 

Het begint vanaf je 50ste. Bij mij schijnbaar vroeger. 🤔

2 hours ago, Duclaasie said:

Ik neem aan dat je bij Alex, vrijelijk Moon versterkers kunt beluisteren?  

9 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Ik neem aan dat je bij Alex, vrijelijk Moon versterkers kunt beluisteren?  

Zeker, maar die heeft alleen de top modellen staan.  Ik ga alles nog eens goed laten bezinken en dan volgt er vanzelf een plan van aanpak. 

On 5-8-2024 at 20:27, Sodejuu said:

Hoi Klaas,

Ik ga je niet vertellen welke je moet kiezen. Dat is een puur persoonlijk ding. Ik zelf zou echter geen Accuphase nemen. Mooi gemaakt, super gebouwd en degleijk tot en met, maat de klank is niet de mijne. Doet niks verkeerd, maar het pakt mij gewoon niet.

De Sugden A21SE is wel iets waar ik extreem warm voor loop. Verkijk je niet op de "watten" die dingen zijn strak en hoe luider je speelt, hoe zuiniger. De IA-4 is zwaar overkil.

De Pass zijn wel versterkers die genoeg "oempf" geven.

En wat Ayre betreft is deze te koop: https://www.blocket.se/annons/kronoberg/ayre_ax_7_evolution_integrerad_forstarkare/1205666713 (2de hands) of deze als demo https://www.audio-markt.de/market/ayre-ax-7e-silber--5055173184 (die staat un Bochum)

Omgerekend ca €1200. Dat is ruim binnen budget inculsief verzending. Bedenk wel dat Ayre een eigen sound heeft. Heel luchtig, en erg gedetailleerd met meer dan voldoende fundament, maar er ligt een "sausje" overheen.

De hierboven Plinius zou ook een optie kunnen zijn, net als een Perraux of zo. 

En anders kun je wat alternatieven opdoen bij deze: https://www.audio-markt.de/market/start/?page_filter_field_category_id=110&page_filter_field_usage_state=0&page_filter_field_price_from=1500&page_filter_field_price_to=3200&filter_submitted=1

Altijd weer grappig om te lezen. ‘Het pakt mij niet’. Het gaat niet om jou. Subjectief. Het kan zo maar zijn dat de ander het wel een fijne sound vindt. Zelf ontdekken is het advies, en het liefst in jouw set en omgeving. En ambivalent. Zeker jouw eerste zin. Ik ga je niet vertellen welke je moet kiezen, maar toch….

Edited by Rob55

Hoi Rob, Ik neem aan dat iedereen hier vanuit zijn eigen perceptie post. De meningen zijn daarom altijd subjectief. Ik ken genoeg mensen die Accuphase wel zien zitten. Ieder zijn meug. 

Er wordt in dit topic volgens mij ook duidelijk naar meningen (en opties) gevraagd. Daar mag ik toch ook aan bijdragen?

Edited by Sodejuu

Zeker wel! Ik heb inmiddels verschillende Accuphase geïntegreerde versterkers in huis gehad. De sound past mij wel. Stiekem ben ik Pass Labs modellen aan het verkennen. Ook van dit merk spreekt de historie en bouwwijze mij wel aan. Echter, eerst maar eens thuis proberen…..ik neig naar de Int25. Het hoeft niet, meer in het kader van de hobby. Daarnaast heb ik sinds januari 2024 SF luidsprekers. Ook de sound van SF in combi met de Accuphase ervaar ik als prettig. Misschien ben ik toch nog op zoek naar een try-out SF met een andere geïntegreerde versterker. Of Class A dan de juiste is ? 

Edited by Rob55

23 hours ago, Rob55 said:

Stiekem ben ik Pass Labs modellen aan het verkennen. Ook van dit merk spreekt de historie en bouwwijze mij wel aan. Echter, eerst maar eens thuis proberen…..ik neig naar de Int25.

Ik speel met de int-60. Voldoende vermogen maar niet té. Mooie klank, muzikaal. Begint in klasse A, maar ik hoorde hem nog niet in A/B. Ik speel eerder rustig.

Als hier over Pass Labs gesproken wordt, wordt de int-60 (ten onrechte) meestal vergeten. Ik snap niet waarom. Ge vindt hem ook regelmatig tweedehands; gisteren nog een tweetal gezien.

Zoals het nu lijkt kan ik een mooie deal maken op een Moon 340i met alle opties. Dit lijkt mij een prima startpunt die, mocht het niet bij mijn smaak passen, ook goed weer te verkopen is. Als het een beetje meezit heb ik hem volgende week thuis staan. 

2 hours ago, Duclaasie said:

Zoals het nu lijkt kan ik een mooie deal maken op een Moon 340i met alle opties. Dit lijkt mij een prima startpunt die, mocht het niet bij mijn smaak passen, ook goed weer te verkopen is. Als het een beetje meezit heb ik hem volgende week thuis staan. 

Spannend.