bramelshout Posted 5 augustus Author Report Share Posted 5 augustus Just now, Roots said: Ik zet in op geen aarde ondanks de geaarde stopcontacten. Ik heb een hele lange (geaarde) verlengkabel gebruikt om hem op een geaard stopcontact te testen, dit hielp echter niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
bramelshout Posted 5 augustus Author Report Share Posted 5 augustus 7 hours ago, Tubejack said: Bij klachten ga je toch altijd eerst langs bij de leverancier? Maar goed er wordt een elektricien ingeschakeld. Ook prima. De leverancier zegt hier niet eerder van gehoord te hebben en neemt contact op met de fabrikant, wordt vervolgd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 augustus Report Share Posted 5 augustus Lijkt me de enige juiste stap. De leverancier moet het uiteindelijk op lossen en een deugdelijk apparaat leveren wat niet stoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 11 augustus Report Share Posted 11 augustus On 4-8-2024 at 22:19, bramelshout said: Ik laat volgende week een electricien komen om eens te kijken naar het euvel En hoe is dat afgelopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bramelshout Posted 12 augustus Author Report Share Posted 12 augustus 18 hours ago, Roots said: En hoe is dat afgelopen? De electricien kon het helaas nog niet direct verhelpen. Hij heeft ontstorings condensator besteld en komt binnenkort proberen of dit het probleem verhelpt Link to comment Share on other sites More sharing options...
bramelshout Posted 12 oktober Author Report Share Posted 12 oktober Sorry voor de lange stilte, de meterkast is inmiddels vervangen, dit was nog niet de oplossing maar wel nodig wegens andere redenen. Ik heb inmiddels mijn Marantz Cinema 40 geupgrade voor de Marantz AV10 (dedicated processor) en de een paar van de kabels gewisseld van RCA naar XLR. Na een nieuwe test is de brom/ruis volledig verdwenen bij de kanalen die met XLR zijn verbonden, ik heb daarom meteen XLR kabels besteld voor alle overige kanalen. Ik denk dat dit 1 van de zeldzame gevallen is waar XLR wel degelijk een hoorbaar verschil maakt Bedankt iedereen voor het meedenken!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 12 oktober Report Share Posted 12 oktober 7 hours ago, bramelshout said: Ik denk dat dit 1 van de zeldzame gevallen is waar XLR wel degelijk een hoorbaar verschil maakt Ik weet niet hoe jij aan die wijsheid komt maar in de pro wereld is alles gebalanceerd....Dat wil zeggen de muziek die jij beluister is tijdens de opname geen single ended verbinding aan te pas gekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts