Jump to content

Rare ervaring

carl
 Share

Recommended Posts

12 minutes ago, carl said:

Ik heb de laatste dagen even een paar SPDIF kabels uitgeprobeerd Klaas namelijk de Kimber PBJ, de van Liempd Special, een coax op basis van de RG 59 en een Siltech. De laatste was te kort en ik heb  de CD speler maar op de DAC heb gezet. Het geluid klonk met alle kabels veel minder dan voorheen. Omdat ik het niet snapte heb ik eerst de Quad zonder en dan met de Metrum DAC uitgeprobeerd. Mijn oude geluid keerde helaas niet terug. Vervolgens de DAC maar weer op zijn eigen plaats gehad. Geluid weer prima en toen kon ik weer SPDIF kabels vergelijken. De Siltech is echter te kort. Niets aan de hand want ik heb hem geleend.

Ok, duidelijk, je had hem dus letterlijk er bovenop staan. Wel bijzonder dat het zo’n verschil gaf. 

Ik ben dit jaar wel bezig hè Roots. Die nieuwe kamer en nieuwe LS brengt dat mee. Tot nu toe eigenlijk maar 1 miskoop gedaan.

Edited by carl

23 hours ago, Hans van Liempd said:

Die ken ik niet hoor. Array heeft met de PC voeding niks van doen en heeft bovendien 3, 5 en 12V.

De gegevens en schema's ed zijn overigens niet beschermt. Je moet echter wél een low power moederbordje gebruiken. Je kunt eens komen luisteren, dan vraag ik of Chris ook komt. Hij heeft de voeding ontworpen en gebouwd.

Trouwens wel heel erg aardig aangeboden Hans. :) Als ik mij goed herinner zitten er iets van 3 dezelfde printen in ieder zijn eigen voltage.

Dat van low power moederbordje snap ik niet. Het gaat een multi purpose game pc worden die ook stil is eventueel met een Pink Faun kaart. Maar dat alles is voor volgend jaar.

40 minutes ago, Roots said:

Wacht nou eens....Ik heb alleen maar 5 volt nodig...Straks eventueel straks heh! Trek ik de Molex stekker uit die Pink Faun en ga ik die voeden met een mooie solid state 5V voeding.....Toch?

SBooster?

Trouwens misschien ook wel. Als je zelf bouwt ben je ook 150 euro kwijt en raak je aan de straatstenen niet meer kwijt.

Sbooster heeft altijd een hoge restwaarde. En er komt zo nu en dan wel eens wat voorbij op Marktplaats.

On 15-8-2024 at 22:20, Roots said:

Wacht nou eens....Ik heb alleen maar 5 volt nodig...Straks eventueel straks heh! Trek ik de Molex stekker uit die Pink Faun en ga ik die voeden met een mooie solid state 5V voeding.....Toch?

Dat kan. Mijn wat oudere PF had alleen een Molex aansluiting. Die liep mee op de 5 V van het moederbord.

Voor mijn huidige usb van het moederbord is de stroomaansluiting onderbroken en wordt de DAC voor de gek gehouden met een 5V batterijtje.