007 Theothakis Posted 20 april 2002 Report Share Posted 20 april 2002 Wie kan mij helpen aan een schema met frequenties, met name het overzicht met lage-, mid- en hoge tonen. Ik probeer uit te zoeken waar en wanneer de diverse freq. elkaar vervormen / dwars zitten/ beinvloeden enz. Graag jullie reacties. web page Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 april 2002 Report Share Posted 22 april 2002 Een schema, dat duidelijk maakt waar het mis kan gaan in het frequentiespectrum ? Lijkt me onmogelijk, door het gehele spectrum zullen tonen interfereren, alles wat we horen - zelfs als we denken dat het zuiver is - bestaat uit meerdere tonen die op elkaar reageren en zich mengen oa. ook afhankelijk van de ruimte waarin eea. ten gehore wordt gebracht. We luisteren altijd naar vervorming als je uitgaat van zuivere tonen.... Wat wil je eigenlijk weten, vanwaaruit is deze vraag ontstaan ? Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 april 2002 Report Share Posted 22 april 2002 Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar op de site van Fred (http://www.audiofriends.nl ) staan een hele hoop signalen. Van lage tot hoge tonen inclusief sweeps. Wel allemaal als MP3 dus je moet ze wel ff omzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri-1 Posted 23 april 2002 Report Share Posted 23 april 2002 Ik heb zo'n testcd liggen, met allerhande signalen, roze ruis etc. Geweldig. Er staan zelfs 1 Hz en 2 Hz signalen op, die kan je gewoon met het oog 'tellen' bij de woofers. 't is leuk spul, maar je hebt er weinig aan als je verder geen meetapparatuur hebt. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts