carl Posted 22 augustus Report Share Posted 22 augustus (edited) Van Marco horen we helaas minder. Kennelijk gaat hij in september Ikeda elementen met 25 % korting verkopen . Nu heb ik nog een losse armwand bij mijn Graham 2.2. Ik krijg er bijna zin van. Wie kent eigenlijk die Ikeda elementen. Wat zou dat doen in vergelijking met een Benz Ruby? Edited 22 augustus by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 22 augustus Report Share Posted 22 augustus Daar is maar een manier voor om daar achter te komen naar mijn mening. Bij vinyl weergave zijn er zoveel factoren die meespelen in de match, dat naar mijn idee alleen in je eigen systeem een goed vergelijk is te maken. Overigens zitten er qua ontwerp filosofie best wel grote verschillen tussen Benz en Ikeda. Als ik naar de 9TT kijk: Lage impedantie VS hoge impedantie. Alu cantilever VS Boron Zeer lage output VS lage output ander type tip Alu body VS hout body Al met al dus totaal verschillende elementen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 augustus Author Report Share Posted 22 augustus (edited) Ik hoef niet dezelfde elementen - juist niet lijkt me. Ik ben eventueel (!!!) in de TS geïnteresseerd. Edited 22 augustus by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 22 augustus Report Share Posted 22 augustus Wat denk je in een Ikeda te vinden wat je nu niet hebt? Het is natuurlijk wel leuk om twee elementen naast elkaar te kunnen gebruiken. Kun je bij die Graham arm makkelijk wisselen zonder VTA en Azimuth enzo ook opnieuw te moeten instellen? Persoonlijk vind ik dat gewissel en allemaal verschillende elementen helemaal niets, ik zou er dood nerveus van worden. Elke keer alles weer afstellen en controleren… Ik zou dan eerder voor een DT met twee of drie armen kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 augustus Report Share Posted 22 augustus Of een 2e DT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 22 augustus Report Share Posted 22 augustus 6 hours ago, carl said: Van Marco horen we helaas minder. Kennelijk gaat hij in september Ikeda elementen met 25 % korting verkopen . Nu heb ik nog een losse armwand bij mijn Graham 2.2. Ik krijg er bijna zin van. Wie kent eigenlijk die Ikeda elementen. Wat zou dat doen in vergelijking met een Benz Ruby? Dat moet je aan Cock vragen, Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 augustus Author Report Share Posted 23 augustus Die was niet echt duidelijk Roy. Kent natuurlijk niet alles. Zouden er nieuwe Ikeda elementen aankomen. Komt niet veel voor 25% korting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 augustus Author Report Share Posted 23 augustus 12 hours ago, Duclaasie said: Wat denk je in een Ikeda te vinden wat je nu niet hebt? Het is natuurlijk wel leuk om twee elementen naast elkaar te kunnen gebruiken. Kun je bij die Graham arm makkelijk wisselen zonder VTA en Azimuth enzo ook opnieuw te moeten instellen? Persoonlijk vind ik dat gewissel en allemaal verschillende elementen helemaal niets, ik zou er dood nerveus van worden. Elke keer alles weer afstellen en controleren… Ik zou dan eerder voor een DT met twee of drie armen kiezen. - wat mij betreft zou het ook iets veel goedkoper kunnen. Cock adviseert eigenlijk een mono element. - instellen van de Graham arm is inderdaad super makkelijk. Meer dan een arm is niet mogelijk op een Oracle (subchasis) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 23 augustus Report Share Posted 23 augustus Als je veel mono opnames hebt dan is dat zeker van meerwaarde, meer dan twee verschillende stereo elementen vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 augustus Author Report Share Posted 23 augustus (edited) 12 hours ago, Duclaasie said: Als je veel mono opnames hebt dan is dat zeker van meerwaarde, meer dan twee verschillende stereo elementen vind ik. Twee vind ik wel het maximum Klaas. Ik ben eigenlijk heel en heel tevreden met Benz elementen. Ik heb de Glider, de Wood en twee nieuwe Ruby’s gehad. De Wood vond ik zeker de minste en de tweede Ruby met een fine line in plaats van een micro ridge weer echt beter klinken dan de eerste. Verbaasde me eigenlijk wel. Eigenlijk zou ik wel eens een Benz Gullwing naast de Benz Ruby willen beluisteren. Op mijn tweede arm zou ik natuurlijk ook iets goedkoops kunnen. Roger wil een Phasemation pp 200 bij mij proberen. Maar wees eerlijk bij Audioselectief kon je nog wel eens elementen naast elkaar beluisteren, maar nergens anders. Ik heb nog ergens “de ranglijst van Henk” ergens liggen. Moet ook hier in het verleden staan. Edited 23 augustus by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 24 augustus Report Share Posted 24 augustus Het probleem met een element is dat je hem vrijwel nooit kunt beluisteren in je eigen systeem. Match met de arm, dan natuurlijk de klank. Je kunt al heel veel uitsluiten door bekende goede combinaties te maken. Verder moet je soms een gokje wagen. Zo heb ik zelf overigens al heel wat elementen verzameld. Dan heb je nog een la wat te kiezen of proberen. En zeker met de Ikeda arm nu kun je heel makkelijk wisselen door er een andere headshell in te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 augustus Author Report Share Posted 24 augustus Die losse Graham arm werkt net zo makkelijk als een losse headshell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 25 augustus Report Share Posted 25 augustus Ik meen dat je maar 2 losse arm buizen hebt voor de graham. Een extra arm buis kost een vermogen. Een extra headshell is prima te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 september Members Report Share Posted 13 september (edited) On 23-8-2024 at 10:17, carl said: Die was niet echt duidelijk Roy. Kent natuurlijk niet alles. Zouden er nieuwe Ikeda elementen aankomen. Komt niet veel voor 25% korting. Toch maar weer eens reageren dan? Het is een promotie actie welke kan omdat de Yen zo laag staat. De prijzen worden in Japan helaas in oktober verhoogd vanwege dezelfde reden, dus vandaar ook alleen in de maand September! Edited 14 september by Arden Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 september Author Report Share Posted 13 september Leuk om weer van je te horen Marco. Ben je weet op de DAE dit jaar. Ik ben verder niet bekend met de stand van de yen. Vrienden gaan binnenkort naar Japan dus die hebben er plezier van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 september Members Report Share Posted 14 september Uiteraard sta ik op het DAE, wederom met een wat kleinere set, waar ik nu nog steeds op loopt te tandhakken. Vooral de eindbakken, 300B of KT88... De ruimte is een beetje groot! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 14 september Report Share Posted 14 september Dan is de keuze toch makkelijk Marco, KT88 tenzij het rendement van de speakers 95+ dB is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 september Members Report Share Posted 14 september 14 minutes ago, Edje2 said: Dan is de keuze toch makkelijk Marco, KT88 tenzij het rendement van de speakers 95+ dB is. Rendement is 95dB (Blumenhofer FS2-M2), de ruimte 110m2, zwaar gedempt, en meestal helemaal vol met bezoekers. Ik neig zelf in dat geval ook naar KT88, maar de 300B's Single Ended klinken zo veel mooier... Ik neem ze denk ik allebei maar mee, dan zien we het daar ter plekke wel. Het wordt sowieso horizontale bi-amping, dus identieke versterkers voor zowel het laag als het mid/hoog! Hieronder een foto'tje voor het idee met de 300B versterkers: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 15 september Report Share Posted 15 september Is dat dezelfde 300B versterker die je toen mee had genomen naar Audioclub Velsen, de Trafomatic E2mkII-SE? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 15 september Report Share Posted 15 september Hey, die speakers stonden in 2016 ook in Den Bosch met de demo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 15 september Members Report Share Posted 15 september 3 hours ago, Geerdie said: Hey, die speakers stonden in 2016 ook in Den Bosch met de demo. Nope, dat waren FS3-en. Deze zijn een slag groter, de FS2! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 15 september Members Report Share Posted 15 september 3 hours ago, Edje2 said: Is dat dezelfde 300B versterker die je toen mee had genomen naar Audioclub Velsen, de Trafomatic E2mkII-SE? Ook niet, het zijn Evolution Two SE300B versterkers, ik gebruik er 2, 1 op het laag, en 1 op het midhoog. Allebei stereo dus, horizontale bi-amping. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts