Jump to content

Voorversterker kapot

carl
 Share

Recommended Posts

Wat een ellende mijn Conrad Johnson premier 17 LS voorversterker is kapot. Ik dacht dat het de buizen waren, maar helaas. Wat het geval is, is dat na een uurtje spelen met name het hoog wegvalt cq er nagenoeg niet meer is. Ik heb de voorversterker vervangen door een Quad 34 en die had het probleem niet. Morgen nog voor de zekerheid een paar uur spelen met de Quad.

Een beetje de vraag wie het kan repareren. Fred bij Marco komt mij professioneel over. Ik kan ook de nieuwe Conrad Johnson importeur proberen. Het punt bij dit soort dingen is dat je vaak van de ene naar de andere reparatie gaat.  Zal eens kijken wat die nog opbrengt.

PS René en Klaas. Jullie zijn welkom, maar met die Quad 34 haal je er niet uit wat er inzit.

Edited by carl

Wat vervelend man! Ik kan me goed voorstellen dat je niet zomaar iedere reparateur aan je geliefde versterker wil laten werken. Normaliter zou ik denken dat Jaap Pees van Hanze Hifi je hier mee zou moeten kunnen helpen, maar volgens mij nemen die geen reparatie opdrachten meer aan. 

Je zou eventueel Theo van Wermeskerken op het AF forum eens kunnen vragen, die heeft in ieder geval een gedegen kennis van buizenversterkers en een hoop reparatie ervaring. 

Dat bezoek moeten we dan denk ik doorschuiven, er vanuit gaande dat je versterker voor die tijd nog niet gefixt is. 

21 minutes ago, analoogfreak said:

Gewoon met Herman van den Dungen (Durob audio) contact opnemen. Hij weet wel wie C-J goed kan repareren. Hij was decennia's de importeur. Volgens deed hij dat bij Audio-Service in Elst.

Ik kan in noodgevallen contact opnemen met Rob Wilms waarbij ik hem gekocht heb (en dat heb ik inmiddels gedaan). Zijn CJ 140 is gerepareerd door John Somberg waar ik de Finals heb gekocht. De vorige keer heb ik hem door Fred bij Marco laten opknappen en die heeft dat prima gedaan. Bij Audio Service kom je onderaan de lijst te staan als je geen dealer bent.

De versterker is van 2000 en de vraag is een beetje wat wijsheid is gezien de leeftijd. Ik zal morgen ook eens de nieuwe importeur van CJ bellen. 

Edited by carl

45 minutes ago, Duclaasie said:

Dat bezoek moeten we dan denk ik doorschuiven, er vanuit gaande dat je versterker voor die tijd nog niet gefixt is. 

Die zal zeker niet op tijd klaar zijn Klaas. Zal zeker een maand duren.

Edited by carl

1 hour ago, kappa7 said:

Ai dat is balen.

Hopelijk valt het mee en kan hij gemaakt worden.

Tis een mooie pre

Conrad Johnson is inderdaad een fraai merk George.

Hoi Charles,

Bel me morgen (vrijdag) ff. Ik heb hier nog een Krell KAV250P staan die je kunt lenen. Helaas zonder AB. Wil je er een met AB< dan staat hier nog een Micromega Tempo P. Die is zeker beter dan de Quad. Het zijn wel allemaal solid state versterkers. Buizen kan ook, maar ik weet niet of die op dat niveau speelt (en is ook zonder AB). DAn zou ik de buizenpre boven uit de set moeten hale (wat geen probleem is) dan heb je een Transcendent Audio Grounded Grid preamp (3 ingangen, maar dat lijkt me voldoende)

En een adres voor de CR heb ik ook voor je.

Edited by Sodejuu

9 hours ago, Tubejack said:

Ze kunnen daar mogelijk voor je reviseren, met de originele onderdelen. 

Originele onderdelen streef ik inderdaad naar Jack. Maar eerst weten wat er aan de hand is.

25 minutes ago, carl said:

Originele onderdelen streef ik inderdaad naar Jack. Maar eerst weten wat er aan de hand is.

Wie weet dat beter dan CJ? Waarschijnlijk ben je gewoon toe aan een volledige revisie. Dat is heel normaal, na 20 jaar. Veel audioapparatuur gaat tegenwoordig niet eens zo lang meer mee. Maar sterkte met je verlies. :( 

Edited by Tubejack

Waarom niet naar John Somberg. Rob Willems heeft hem daar ook heen gebracht. En met John heb je toch goed contact?

En gerepareerd moet hij toch, wanneer kapot, dan wil bijna niemand hem. Of voor een heel kage prijs 

Edited by Hans van Liempd

Ik heb ook al met John contact gehad Hans. Roger had een kwartier geleden ook een zeer goed alternatief.

Ik heb net de nieuwe importeur aan de lijn gehad. Zij repareerden niet zelf maar lieten dit in Elst doen. Daar liet Durob trouwens ook repareren. In principe konden ze terugsturen naar de U.S. voor een revisie. Het was wel zo dat vervoer heen en weer erg duur was. Hij pinde zich ook niet vast aan tijd. Weet je het blijft natuurlijk een apparaat van bijna 25 jaar oud en voor je het weet gaan er weer andere dingen kapot. Daar heb ik geen zin in. Ik laat dus eerst repareren en ik denk daarna zelfs aan inruil. 

ben je niet bang dat je dan de synergie in je zorgvuldig opgebouwde set kwijt raakt? Goed geserviced of gereviseerd moet die voorversterker er toch weer zeker enkele decennia tegenaan kunnen lijkt mij. Zoveel heeft een voorversterker nou ik weet niet te lijden. 

1 minute ago, Duclaasie said:

ben je niet bang dat je dan de synergie in je zorgvuldig opgebouwde set kwijt raakt? Goed geserviced of gereviseerd moet die voorversterker er toch weer zeker enkele decennia tegenaan kunnen lijkt mij. Zoveel heeft een voorversterker nou ik weet niet te lijden. 

Dat lijkt me ook, maar misschien wil @carl wat nieuws. Dat is ook leuk na 25 jaar.