carl Posted 31 augustus Report Share Posted 31 augustus (edited) Ik ben lid van de AAA en krijg een paar keer per jaar hun clubblaadje. Deze keer een review van Verterre elementen ( ze hebben MM en MC elementen). Niet dat ik koopplannen heb, maar wie kent deze elementen ? Met name de MM vind ik interessant. Meestal zijn MM’s redelijk betaalbare elementen, maar deze zijn duurder. https://vertere.audio/vertere-cartridges/ ps kijk niet teveel naar de prijs! Edited 31 augustus by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 31 augustus Report Share Posted 31 augustus Schandalig veel geld voor een element met een aluminium cantilever en een elliptische tip. De marge zal voor Vertere wel interessant zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 augustus Author Report Share Posted 31 augustus Kleine serie is altijd duur Klaas. En als het erg goed klinkt waarom niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 31 augustus Report Share Posted 31 augustus De vertere magneto (instap MM) is in feite een AT VM520EB, maar dan voor veel meer geld. `dat zal met de duurdere Sabre MM ook zeker het geval zijn. Waar die vandaan komt weet ik niet, maar Vertere maakt zelf geen cartridges. Ik zou die nooit kopen, je betaalt gewoon teveel. Overigens vind ik `vertere wel een zeer interessant merk. De eigenaar heeft ook de Roksan draaitafels ontworpen voordat hij voor zichzelf is begonnen. Heb in ``België een een demo gehad van Vetrere, waar de eigenaar (Touraj Moghaddam) zelf aanwezig was. Was toch wel een erg goede demo. Elke stap geeft een duidelijke verbetering. Alleen erg kostbaar. Ik weet niet hoe de platenspelers zich verhouden tot anderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 augustus Author Report Share Posted 31 augustus Interessant Edje. Ik heb altijd de idee gehad dat de Clearaudio elementen daar ook vandaan kwamen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 31 augustus Report Share Posted 31 augustus Cleauraudio Concept MC is in feite een AT OC9 met een ander huisje. AT maakt voor veel meer merken de basis qua elementen. Er zijn een paar grote jongens die in de basis alles bouwen en daar kopen heeeel veel verschillende partijen hun spulletjes in. Als je morgen je eigen merk element wil beginnen is dat geen enkel probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 31 augustus Report Share Posted 31 augustus Transrotor elementen zijn/ waren (op de hernieuwde site vermelden ze geen elementen meer) in feite Goldring elementen. Zolang het transparant is, heb ik er geen moeite mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 1 september Report Share Posted 1 september 7 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Transrotor elementen zijn/ waren (op de hernieuwde site vermelden ze geen elementen meer) in feite Goldring elementen. Zolang het transparant is, heb ik er geen moeite mee. En de prijs ernaar. Vertere wil graag een totaalcioncept aanbieden, dus een speler die zo uit de doos op erg hoog nivo speelt. De DG1s is daar een mooi voorbeeld van. Het element zit er al in. Echt een heel mooie en interessante speler wat mij betreft en klinkt ook echt goed. Maar wat ze denk ik niet goed doen is het element zo duur maken. Dan bestel je toch liever de speler zonder element en koopt de AT520 erbij. Geeft inderdaad ook het beeld dat er met een vork wordt geschreven. En als je de leverancier moet gevlogen klinkt die Vertere natuurlijk veel beter dat het origineel, maar dat er bij mij niet in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 september Author Report Share Posted 2 september Het zullen natuurlijk gemodificeerde elementen zijn Ed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 2 september Report Share Posted 2 september Geloof je dat echt Carl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 2 september Report Share Posted 2 september De enige modificatie die ze eventueel zijn is een leuk huisje er omheen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 2 september Report Share Posted 2 september en zelfs die wordt zeer waarschijnlijk voor ze gemaakt door de fabrikant van het element Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 2 september Report Share Posted 2 september Dat vermoed ik ook inderdaad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts