Jump to content

Dikke tip element Ortofon spu

Edje2
 Share

Recommended Posts

Ik heb van de week een Ortofon spu element met flinke korting kunnen kopen op EBay uit Duitsland . Het is een element welke alleen voor de Duitse markt gemaakt is ter ere van het 40 jarig jubileum met de importeur. Dit element wordt niet standaard in deze vorm gemaakt. Het betreft een SPU-N. Dat betreft een SPU, maar dan zonder de kenmerkende walvis headshell. Dit is een basis element met elliptische naald. De speciale prijs voor dit element is normaal 500 euro wat al minder is dan hij normaal zou kosten. Maar er is nu een aanbieder die ze voor 333 euro verkoopt. Hij had er 10, waarvan de helft al weg is. Als je zoiets zoekt zou ik toeslaan, denk dat ze na het weekend weg zijn.

wat betreft de klank: het is niet de meest verfijnde klank, maar het laag is erg lekker, een klein beetje aangezet. Stemmen zijn erg realistisch. Het hoog is erg vol. Niet zo gedetailleerd, maar wederom erg lekker. Maar de energie die het element geeft is ongelooflijk. Ik zit echt met verbazing te luisteren. Hoe kan het zo goed klinken voor dat geld. Ik zou oprecht niet weten wat ik lekkerder vind luisteren, het schone maar ook gedetailleerde van een ZYX die een veelvoud kost of dit ongelooflijk muzikale dingetje. Als je de prijs in ogenschouw neemt is de keuze dan wel snel gemaakt.

kleine waarschuwing: hij is laag compliant, dus niet geschikt voor een lichte arm. Als je een DL-103 kunt hebben gaat dit ook goed. 

Als je zoekt, hij heet: Ortofon SPU ATR 40 celebration. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.