Jump to content

Iemand een idee welke toonarm dit is

Edje2
 Share

Recommended Posts

Ik heb eindelijk een Garrard 401 kunnen overnemen. Daar zit een plinth en arm bij. Maar wat ik ook zoek, de arm kan ik niet vinden. Het lijkt wat op een Audio Technica AT-1501, en dan met name het lagerhuis. De rest kan ik niet thuis brengen. Ik kan me voorstellen dat de armbase op maat gemaakt is voor deze plinth vanwege de beperkte ruimte. Maar wie o wie heeft het verlossende antwoord?

606-EF694-F38-E-4466-A1-EE-98589830-D719

IMG-7405.jpg

IMG-7404.jpg

• Edje2 changed the title to Iemand een idee welke toonarm dit is
12 minutes ago, Hans van Liempd said:

Een heel oude Ortofon ? Hij lijkt wat op de RMG 212

Lijkt er wel iets op, maar er zijn heel veel details anders. De armbocht (1 vs 2), het gewicht aan de zijkant. Ik denk niet dat het een Ortofon is, kan althans niks vinden wat erop lijkt.

2 minutes ago, Roots said:

Ja het ziet eruit als een zelfknutsel....van 2 of 3 armen al het goede samenvoegen....Volgens mij is die arm erop gezet voor de verkoop.

Ik begin het wel te geloven. Heb er nu zoveel gezien, maar er zijn in die tijd natuurlijk ook wel kleine fabrikanten actief geweest.

Geen sme lijkt mij, er zitten wel onderdelen van een sme op.  k herken ook het deel niet waar het meslager zit, maar misschien is het een eenpunt ophanging.

• 2 weeks later...

Is het beiden niet. De grace is veel mooier gemaakt, en heeft het gewicht aan de zijkant (rider weight) aan het contragewicht vast. Bij zit die aan de armbuis. De AT lijkt er meer op, maar daarvan is het lagerhuis weer anders. Ik heb de zoektocht opgegegeven.

ik denk dat Roots gelijk heeft, zelfknutsel, of een kleine serie van vroeger waar niks van behouden is kwa info.