Jump to content

Radiant Acoustics

Bebatoli
 Share

Recommended Posts

Ik kom niet ,helaas,vanwege de hoog toner,alweer reflectie,s in het hoog ,indrukwekkend hoog,als je metaal gebruik pak bijvoorbeeld een focal

hoog toner.

Jammer ,ik was graag gekomen,

Ik wens jullie veel plezier.

wilke

Ik had ook mijn vooroordelen tegen de gebruikte tweeter/waveguide, maar dit klinkt toch zeer behoorlijk hoor! Beste waveguide die ik gehoord heb, je hoort hem eigenlijk niet zeg maar, en dat is zeer positief! 

Als er iemand een mooie waveguide kan ontwerpen is het Lars Risbo, van Purifi)  wel.

Ik heb al zoveel tweeters beluisterd en (v)oordeel over geen enkel type. Een van de mooiste tweeters is het ontwerp van YG Acustics. Maar sommige metal domes kunnen zijdezacht spelen.

Spijt Wilke dat je enkel om de gebruikte tweeter niet wil komen luisteren, op die manier blijf je met je voordeel zitten.

15 minutes ago, Bebatoli said:

Als er iemand een mooie waveguide kan ontwerpen is het Lars Risbo, van Purifi)  wel.

Ik heb al zoveel tweeters beluisterd en (v)oordeel over geen enkel type. Een van de mooiste tweeters is het ontwerp van YG Acustics. Maar sommige metal domes kunnen zijdezacht spelen.

Spijt Wilke dat je enkel om de gebruikte tweeter niet wil komen luisteren, op die manier blijf je met je voordeel zitten.

Daar heb jij volkomen gelijk in,

Rogers had vroeger ook een zijde zacht metaal hoog toner,Adje Verkerk van Naïm kwam mij die brengen,heel kundige vriendelijke man,op shows heel plezierig geluid.

Maar ja dat was vroeger.

wilke

De Radiant speakers worden geleend aan ons door HiFi Corner Antwerpen.

De eigenaar, Willy van de Velde ken ik al ruim 45 jaar en is een vriend.

Ik wil dit toch vermelden want zonder Willy zouden we demo niet kunnen geven.

https://hificorner.be/

1 hour ago, Bebatoli said:

De Radiant speakers worden geleend aan ons door HiFi Corner Antwerpen.

De eigenaar, Willy van de Velde ken ik al ruim 45 jaar en is een vriend.

Ik wil dit toch vermelden want zonder Willy zouden we demo niet kunnen geven.

https://hificorner.be/

Netjes, leuk dat hij dit doet.

• 2 weeks later...
20 minutes ago, SpaceJS said:

mag ik mij ook aanmelden?

Uiteraard ben je welkom.

Omdat er al behoorlijk veel mensen komen (niet alleen via dit forum) zal ik het in 2 ploegen moeten opsplitsen, nml 1 in de voormiddag en de andere in de namiddag.

Meer info volgt.

• 3 weeks later...

Grote kans trouwens dat ik de Radiants begin volgend jaar thuis ga proberen. Als ze serieus beter zijn dan mijn Dynaudio's dan blijven ze....Maar dat gaat wel nearfield zijn. Is dat niet TE met die hoorns?

On 2-12-2024 at 21:31, Roots said:

Grote kans trouwens dat ik de Radiants begin volgend jaar thuis ga proberen. Als ze serieus beter zijn dan mijn Dynaudio's dan blijven ze....Maar dat gaat wel nearfield zijn. Is dat niet TE met die hoorns?

Het zijn geen hoorns maar en waveguide. Het verschil zit hem dat bij een hoorn de hals kleiner is dan de dome.

Een waveguide vergroot de spreiding bij hogere frequenties en verlaagd de vervorming iets.

Toch wel een behoorlijk verschil.

Voor zij die zaterdag de 21ste naar de Radiant Acoustics en Purifi SPK speakers komen luisteren, kan ik alvast verklappen dat Bruno (Putzeys) ook aanwezig zal zijn.
Hoef je mij geen vragen te stellen en kan ik rustig voor de catering zorgen 😉

Voor diegene die graag zaterdag de 21ste december aanwezig willen zijn bij de demo zou ik graag willen vragen om mij een PM te sturen. Ik kan dan mijn gegevens doorgeven.

De eerste groep is welkom vanaf 10h 's morgens tot 13h en daar had ik de High End forum leden willen op uitnodigen. Ik zorg wel voor de nodige broodjes voor de mensen die dat graag willen maar geef je even op dan weet ik hoeveel ik moet bestellen.

De tweede groep is vooral voorbehouden voor mensen uit mijn kennissenkring en die start om 14h tot 17h. Voor deze groep zijn er enkele 4 uurtjes voorzien.

Verder hebben wij koffie en thee en enkele frisdranken.

Groetjes, Guido

Hallo , heb de Radiant reeds kunnen beluisteren op DAI beurs , was aangenaam verrast , de lightversie van de de Lyngdorf cue 100  wat betreft de prijs en zeker niet qua performantie en dit voor 1/5 van de prijs .

4 hours ago, yves said:

Hallo , heb de Radiant reeds kunnen beluisteren op DAI beurs , was aangenaam verrast , de lightversie van de de Lyngdorf cue 100  wat betreft de prijs en zeker niet qua performantie en dit voor 1/5 van de prijs .

Dank voor deze reclame uiting als uw eerste bijdrage.