Walt Posted 8 december 2024 Report Share Posted 8 december 2024 Ben het wel met hem eens, de beperkende factor op de DAE was de versterking, speakers echt goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 december 2024 Report Share Posted 13 december 2024 Wie gaan er volgende week naar de Radiant luisteren? Klikobot rijd met mij mee, dus we hebben eventueel nog twee meerijplekken over. We rijden via Tilburg en Breda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 december 2024 Report Share Posted 16 december 2024 Niemand... zijn Klikobot en ik de enige bezoekers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 16 december 2024 Author Report Share Posted 16 december 2024 17 minutes ago, Hans van Liempd said: Niemand... zijn Klikobot en ik de enige bezoekers? Neen hoor, er zijn verschillende mensen van dit forum die komen ! Drank en broodjes zijn 's middags voorzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 december 2024 Report Share Posted 16 december 2024 Goed geregeld Guido.. Top!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 17 december 2024 Report Share Posted 17 december 2024 On 16-12-2024 at 15:44, Hans van Liempd said: Niemand... zijn Klikobot en ik de enige bezoekers? Ik ben aanwezig, maar carpoolen vanuit de regio Roermond naar Breda/ Tilburg is niet echt handig. Vandaar dat ik eerst niet reageerde, maar ik vind het wel mooi/ verstandig gebaar. Dus mocht iemand uit de regio Roermond om vervoer verlegen zitten, laat me maar iets weten via pm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 18 december 2024 Report Share Posted 18 december 2024 Gydo, was lang onzeker of ik wel kon komen ivm andere afspraak, maar deze is verplaatst, dus zou alsnog graag aansluiten zaterdag. Lukt dat nog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 18 december 2024 Author Report Share Posted 18 december 2024 22 minutes ago, Edje2 said: Gydo, was lang onzeker of ik wel kon komen ivm andere afspraak, maar deze is verplaatst, dus zou alsnog graag aansluiten zaterdag. Lukt dat nog? Geen probleem en welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 18 december 2024 Report Share Posted 18 december 2024 Top, kijk er erg naar uit. Tot zaterdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 18 december 2024 Author Report Share Posted 18 december 2024 (edited) Nog even wat extra info. Omdat ons bankstel staat tegen de trap en daardoor kunnen we niet achter mekaar zitten. We zullen dus regelmatig moeten wisselen om op de ideale plek te zitten. Ik herhaal nog eens dat er verschillende dranken zijn zoals fruitsap, koffie & thee. Wij voorzien ook broodjes met verschillende soorten beleg. De Magnepan's zijn niet te beluisteren omdat die in een andere ruimte staan. Dus enkel de Radiant, Purifi SPK16 en heel misschien ook de Purifi SPK5, ten minste als daar tijd voor is. Ik denk dat Bruno zijn Eigentakt versterkers niet meebrengt en zodoende zal ik met volgende electronica spelen. Pioneer PD75 CD speler, NAD M50 streamer, Mola Mola Makua preamp met ingebouwde Tambaqui Dac en de Cambridge Edge W eindversterkers. Foto vanuit het bankstel: Foto vanaf audioset SPK5 Edited 18 december 2024 by Bebatoli Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 december 2024 Report Share Posted 18 december 2024 Beloofd een leuke dag te worden, Tot zaterdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 18 december 2024 Report Share Posted 18 december 2024 Goh, lijkt mij ook wel leuk, zal eens zien wat de partner er van vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 20 december 2024 Author Report Share Posted 20 december 2024 Aan alle mensen die morgen komen. Ik heb opgegeven dat je de wagen op de parking van het Molenhuys kan zetten. Ze gingen normaal gesloten zijn maar dat is sinds gisteren veranderd. Je kan je wagen makkelijk in de straat zelf parkeren net na de parking van Molenhuys. Je kan de wagen gemakkelijk deels op de straat deels op de wei parkeren waar de molen staat . Alvast bedankt, Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 20 december 2024 Report Share Posted 20 december 2024 Veel plezier morgen mensen! Jammer dat de afstand zo groot is, anders zou ik er graag bij zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 20 december 2024 Report Share Posted 20 december 2024 33 minutes ago, Bebatoli said: Aan alle mensen die morgen komen. Ik heb opgegeven dat je de wagen op de parking van het Molenhuys kan zetten. Ze gingen normaal gesloten zijn maar dat is sinds gisteren veranderd. Je kan je wagen makkelijk in de straat zelf parkeren net na de parking van Molenhuys. Je kan de wagen gemakkelijk deels op de straat deels op de wei parkeren waar de molen staat . Alvast bedankt, Guido Molenhuys = Frituur De Molen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 20 december 2024 Author Report Share Posted 20 december 2024 (edited) 18 minutes ago, Ove Rickland said: Molenhuys = Frituur De Molen? Neen het restaurant Molenhuys met daarachter de Scherpenbergmolen in de Tichelmanstraat. Edited 20 december 2024 by Bebatoli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 20 december 2024 Report Share Posted 20 december 2024 Veel plezier morgen allemaal...En niet teveel over mij hebben heh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 20 december 2024 Report Share Posted 20 december 2024 Veel plezier morgen en benieuwd naar de bevindingen. Zoals Duclaasie al zei : te ver ook voor mij zonder auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 december 2024 Report Share Posted 20 december 2024 12 minutes ago, analoogfreak said: Veel plezier morgen en benieuwd naar de bevindingen. Zoals Duclaasie al zei : te ver ook voor mij zonder auto. Je kan met me mee rijden hoor, is op de route Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 21 december 2024 Report Share Posted 21 december 2024 12 hours ago, kappa7 said: Je kan met me mee rijden hoor, is op de route Dank Kappa7 voor het aanbod. Inmiddels al andere afspraken gemaakt voor vandaag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 december 2024 Report Share Posted 21 december 2024 Je hebt wat gemist, Was een gezellige ochtend zo. Perfect georganiseerd en ook leuk om de toelichting van Bruno te horen. Guido bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 december 2024 Report Share Posted 21 december 2024 Klopt, perfect georganiseerd, waarvoor hartelijk dank aan Guido, Katrien en Bruno. We hadden vanmorgen een gezellig clubje mensen bij elkaar, er is geen onvertogen woord gevallen. Ik vind het altijd erg gezellig zo'n forumbijeenkomst. Top!! Toen we binnen kwamen stonden de Radients zachtjes te spelen op de versterkers van Bebatoli. De ruimte is ongeveer 8 x 5,5 m waarin ook de keuken en de trap zitten. We luisteren eigenlijk tussen de trap en de muur daar tegenover. De bank staat tegen de akoestische panelen die op hun beurt weer tegen de trap zijn gemonteerd. Onder de trap de CD verzameling van Bebatoli en Katrien. De luidsprekers staan ongeveer 80 cm van de muur, waardoor de luisterafstand ca. 3,5 m is. Naast de bank en aan de eettafel enkele stoelen om iedereen van een plaats te voorzien. regelmatig een keer wisselen dus. We beginnen met koffie en bijpraten natuurlijk. Ondertussen is Bruno binnengekomen en sluit de laatste ontwikkeling van de Purifi versterkers aan. Het luisteren kan beginnen. Op de Radiants dus. Hoe klinkt dat dan? De eerste indruk is erg goed. Vooral het laag en midden is mooi en diep. Bebatoli draait een aantal bekende tracks. Daarmee krijgen we een goede indruk van wat de set kan. In het begin was het nog wat scherp en rauw. Ik denk dat dit door de koude versterkers kwam. Later wordt dat beter, maar gaat uiteindelijk toch niet helemaal weg. "Bass & Drum Intro" van Nils Lofgren kwam toch wel heel erg goed over. Al was de gitaar wat metalig, het laag was super gecontroleerd en gaat voor zulke kleine luidsprekers extreem laag. Na nog een erg gevarieerd programma van Orgel tot de stem van Willem Vermandere, is het programma met de Radiants klaar. Daarna is het al weer tijd om wat te eten. Heerlijk brood, met zo mogelijk nóg lekkerder salades... Alweer... Top!! Ondertussen waren de Radiants vervangen door de prototypes van Purifi met hun nieuwe dometweeter. We beginnen waar we zijn geëindigd. Met het vertel stukje van Willem Vermandere. Erg goed gekozen!. Dit laat namelijk precies horen waar de verschillen met de Radiants vooral liggen. De Purifi's zijn namelijk aanzienlijk milder en laten de stem van Willem erg natuurlijk overkomen. Met de stukken die daarna komen valt het op dat het diepe laag er nog wat luider uit komt dan met de Radiants. Voor mij was het soms iets te drukkend op mijn oren. Maar op het randje van de bank was dat effect weg en klonk het laag ook mooi in verhouding. De conclusie (voor mij) is duidelijk: de Radiants wat frisser en de Purifi's juist wat ronder en met een dieper laag. Het hangt erg van de kamer af welke mijn voorkeur zou hebben, Maar ik neig richting Purifi's. Kennelijk moest de versterker ca. 3 dB verder opengedraaid worden om de Purifi's op dezelfde geluidsterkte als de Radiants te krijgen. Daarna krijgen we nog een uitgebreide uitleg van Bruno over audio-ontwikkeling in het algemeen. Helaas moest ik toen al weer vertrekken, omdat ik nog een "verplichting" had vanmiddag. Allemaal hartelijk bedankt voor alle info, de gezellige morgen en de super catering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 21 december 2024 Report Share Posted 21 december 2024 Klinkt als een leuke en goed verzorgde luistersessie, zijn er ook forumleden naar de middag sessie geweest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 21 december 2024 Report Share Posted 21 december 2024 (edited) Ik wil – ook namens Cock – Guido, Katrien en Bruno bedanken voor de hartelijke ontvangst en leerzame ochtend. Wat ik prettig vind aan zulke bijeenkomsten is dat mensen met alleen een naam (op het forum) nu ook een gezicht en karakter hebben gekregen. Én weer – voor mij althans – nieuwe muziek gehoord. Edited 21 december 2024 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 21 december 2024 Report Share Posted 21 december 2024 @HansvanLiempd Geweldig verslag weer en er blijkt wel uit dat de thuisblijvers het altijd bij het verkeerde eind hebben. Ik heb wel 2 vraagjes @Bebatoli Hoe deden de versterkers het tov je eigen versterkers? (ik meen dat de radiants aanvankelijk op de eigen versterkers waren aangesloten?) @Ove Rickland: Ben heel benieuwd naar het oordeel over de luidsprekers en de luidspreker/Versterker combinatie. Ik hoop ook via Ove de mening van Cock te vernemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts