Jump to content

Radiant Acoustics

Bebatoli
 Share

Recommended Posts

Grappig dat de indrukken zo kunnen verschillen.

Als ik de Radiant zo vergelijk met de Purifi dan ligt voor mij de voorkeur bij de Radiant.

Ik vond die wat natuurlijker in de weergave en juist de Purifi een metaal achtig randje geven aan het hoog.

Een bepaalde scherpte die dusdanig was dat ik al snel op een andere plek ging zitten aan de zijkant om dat het echt iets te scherp was.

Dat werd bevestigd na dat Hans weg was en ik op zijn plek was gaan zitten.

Het laatste nummer (ben de naam even kwijt) had duidelijk een soort boven toon op de mannen stem die niet fijn was.

1 hour ago, kappa7 said:

Grappig dat de indrukken zo kunnen verschillen.

Als ik de Radiant zo vergelijk met de Purifi dan ligt voor mij de voorkeur bij de Radiant.

Ik vond die wat natuurlijker in de weergave en juist de Purifi een metaal achtig randje geven aan het hoog.

Een bepaalde scherpte die dusdanig was dat ik al snel op een andere plek ging zitten aan de zijkant om dat het echt iets te scherp was.

Dat werd bevestigd na dat Hans weg was en ik op zijn plek was gaan zitten.

Het laatste nummer (ben de naam even kwijt) had duidelijk een soort boven toon op de mannen stem die niet fijn was.

Scherp randje, het staat vanaf nu officieel vast, ik ben doof aan het worden. Neen, alle geheid op een stokje, ik vind de Purifi juist erg verfijnd en zijdezacht en dan moet je weten dat je nu naar een prototype tweeter hebt geluisterd. Maar respect voor je keuze en smaak.

Toen iedereen weg was heb ik de speakers een dikke halve meter meer naar voor geschoven en daardoor werd de tonale balans beter maar ook het ruimtebeeld ging er serieus op vooruit.

Mijn voorkeur ligt duidelijk bij de Purifi SPK16 speaker, zelf vind ik de Radiant te dun, hij mist wat body maar ook stoor het hoog mij, ik vind dat niet in balans met het laag/mid.

Het is nu niet zo dat ik niet zou kunnen leven met de Radiant, alleen gaat mijn voorkeur naar de Purifi.

Nee...Ik had al eerder gezegd dat ik de reviews ga afwachten..Dat ik ze gewoon thuis ga proberen, in mijn nearfield setup met mijn versterker wanneer er positieve reacties gaan komen...Ik ga niet op 3.5 meter zitten luisteren waarvan de akoestiek van de ruimte nog niet eens klaar is.

Maar vooralsnog gaan ze hier niet komen.

Rustig Roots. Ik heb hier momenteel te maken met een zeer onwillig Samsung touchscreen. Ik probeer me rustig te houden, want mijn Hyde zijde heeft me reeds een aantal defecte touchscreens gekost. De touchpen biedt uitkomst, maar dat maakt typen moeizamer. En aub geen bijdehante opmerkingen over Apple...(iets met een rooie doek). 

Allereerst Guido, Katrien en Bruno bedankt voor het mogelijk maken van deze demo/ natje en droogje/ uitleg, al ging die van Bruno boven mij pet. Mooi huis en dito sfeervolle inrichting in een voor mij onbekend doch schoon "stukse" Belgisch Vlaanderen. 

Genoeg veren in de reet, maar zeker niet minder gemeend. Heb na het luisterbezoek, vergezeld van wind/ regen en modder nog een bezoek gebracht aan de Abdij, waar Westmalle Trappist en kaas zijn oorsprong vindt. Aan Domein de Renesse uiteraard ook. En het zal jullie waarschijnlijk niet verwonderen dat ik als Bourgondiër niet huiswaarts ben gekeerd zonder...... Voor het Trappistenbier, dat op de Abdij overigens niet verkrijgbaar was, een bezoekje gebracht aan een knusse, lokale Spar. Helaas geen tijd meer genomen om de authentieke Kempense Balkenbrij te kopen.

Met zoveel aanwezige ervaring op audiogebied zal ik hier mijn summiere, timide en zeker subjectieve luisterervaring delen. Onder het genot van een Westmalle Tripel uiteraard.

Blijf me zelf, als minder ervaren luisteraar, toch telkens weer in positieve zin verbazen over de basweergave van sommige monitoren. En ik moet zeggen dat de basweergave bij Guido's woonkamer ook strak bleef bij hogere afspeelsterktes. Voor mij geen duidelijke voorkeur: beiden LS-ers gedetailleerd (Purifi> Radiant), de Radiant klonk hierbij "smoother", de Purifi nog ruimtelijker. Met "stereo-imaging" had ik soms wel wat moeite (trok voor mijn gevoel iets naar links)

De waargenomen scherpte van de purifi was mij niet opgevallen (ben ik schijnbaar niet zo luistergevoelig voor)

P.S. Misschien nog leuk wanneer Guido tijd heeft om de playlist te vermelden.

20241221-140008.jpg

20241221-142136.jpg

20241221-150748.jpg

Edited by Vinyl_Fuchs

2 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Rustig Roots. Ik heb hier momenteel te maken met een zeer onwillig Samsung touchscreen. Ik probeer me rustig te houden, want mijn Hyde zijde heeft me reeds een aantal defecte touchscreens gekost. De touchpen biedt uitkomst, maar dat maakt typen moeizamer. En aub geen bijdehante opmerkingen over Apple...(iets met een rooie doek). 

Allereerst Guido, Katrien en Bruno bedankt voor het mogelijk maken van deze demo/ natje en droogje/ uitleg, al ging die van Bruno boven mij pet. Mooi huis en dito sfeervolle inrichting in een voor mij onbekend doch schoon "stukse" Belgisch Vlaanderen. 

Genoeg veren in de reet, maar zeker niet minder gemeend. Heb na het luisterbezoek, vergezeld van wind/ regen en modder nog een bezoek gebracht aan de Abdij, waar Westmalle Trappist en kaas zijn oorsprong vindt. Aan Domein de Renesse uiteraard ook. En het zal jullie waarschijnlijk niet verwonderen dat ik als Bourgondiër niet huiswaarts ben gekeerd zonder...... Voor het Trappistenbier, dat op de Abdij overigens niet verkrijgbaar was, een bezoekje gebracht aan een knusse, lokale Spar. Helaas geen tijd meer genomen om de authentieke Kempense Balkenbrij te kopen.

Met zoveel aanwezige ervaring op audiogebied zal ik hier mijn summiere, timide en zeker subjectieve luisterervaring delen. Onder het genot van een Westmalle Tripel uiteraard.

Blijf me zelf, als minder ervaren luisteraar, toch telkens weer in positieve zin verbazen over de basweergave van sommige monitoren. En ik moet zeggen dat de basweergave bij Guido's woonkamer ook strak bleef bij hogere afspeelsterktes. Voor mij geen duidelijke voorkeur: beiden LS-ers gedetailleerd (Purifi> Radiant), de Radiant klonk hierbij "smoother", de Purifi nog ruimtelijker. Met "stereo-imaging" had ik soms wel wat moeite (trok voor mijn gevoel iets naar links)

De waargenomen scherpte van de purifi was mij niet opgevallen (ben ik schijnbaar niet zo luistergevoelig voor)

P.S. Misschien nog leuk wanneer Guido tijd heeft om de playlist te vermelden.

20241221-140008.jpg

20241221-142136.jpg

20241221-150748.jpg

Geweldig dat je de buurt hebt verkent. De Westmalle dubbel en trippel zijn al jaren een vaste waarde. Maar de pastorij in Westmalle heeft voor ons wel een bijzonder plekje omdat we er veel shows hebben gegeven. Wij kijken er, samen met vele fabrikanten er met warme gevoelens naar terug.  Muziekbeleving stond voor ons allen centraal. Ik hoop dat we volgend jaar, onafhankelijk van commerciële belangen, er terug iets opnieuw iets kunnen organiseren . Misschien kunnen we Cock overhalen om er ook een ruimte te vullen met mooie muziek want ik gun het hem dat van harte. Maar we gaan er volgend jaar zeker dieper op ingaan. Muziek kan het diepste van je ziel raken en dat is waar het hem om gaat, de diepe emotie die een mooi stukje muziek teweeg kan brengen.

Edited by Bebatoli

9 hours ago, Walt said:

Als je zo benieuwd bent wat anderen ervan vonden, had je misschien beter zelf kunnen gaan luisteren? 

Zijn er nog meer leden, die al goede voornemens voor 2025 hebben gemaakt? 😜

Ik ben zelf niet zo van die goede voornemens want ik vind de feestdagen een uiterst onnatuurlijk opgefokt gedoe, maar bij deze......

Omdat we het voorbije jaar veel met verhuizen bezig waren, dan weer niet, dan toch een andere woning moeten zoeken..... was het voor ons een erg stressvol jaar dat sinds we hier wonen toch mooi is geëindigd. We weten nu pas hoeveel stress een onredelijke buurvrouw en haar blaffende honden teweeg brengen. Daardoor zijn we een stuk minder naar concerten gegaan en het is net dat wat we terug willen oppikken. Het mooiste concert van 2024 was voor ons Melanie de Biasio, prachtige muziek en wat een lieve en bescheiden dame !

Op audio vlak heb geen echte wensen maar ik wil me wel amuseren door terug een set speakers te bouwen, een draaitafel en arm te maken, een rack..... waarom, omdat het kan !