Jump to content

DAE 2024

Walt
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Hans van Liempd said:

De enige set waar ik echt niks op de merken had én waar ik langer heb geluisterd, was de Omega set. Met die rode kabels dus. Dat was voor mij de "winnaar" van de show.

Grappig, daar was ik dus zo weer weg. Klonk zo klein, afgevlakt en zonder enige dynamiek dat ik het erg snel voor gezien hield. Muziek keuze? Ondanks dat iedereen anders luistert herkent een ieder hier natuurlijk geluid wel. Ik kan me niet voorstellen dat dit puur smaak is, er moet dan meer zaken een rol spelen.

Ja, ik was er vandaag ook. De demonstraties waren over het algemeen redelijk. Ik miste alleen een aantal merken/importeurs. Dynaudio klonk goed ,alleen een beetje donkerbruin. Takumi deed ontzettend zijn best bij de grote speakers om de bastonen te laten horen, iets wat niets met muziek te maken had. Jammer. De kleintjes bij Takumi vond ik juist wel weer goed klinken. Wel ca 8000 euri

Just now, Duclaasie said:

Het is natuurlijk ook maar net welke opname er op dat moment wordt gebruikt. Die verschillen zijn zo groot, dat je dat prima op het verkeerde been kan zetten. 

Zeker de belangrijkste factor. Wat bij mij ook altijd meespeelt is dat m’n oren het aan het einde van de dag opgeven.

11 minutes ago, sultankat said:

Ja, ik was er vandaag ook. 

Ik zie dat je geen Elipsons meer hebt Sultankat.

Ik heb twee lezingen bijgewoond;

Eentje van een Amerikaanse meneer die zijn gesloten luidsprekers de beste vond. Open baffles vond hij niks en legde uit waarom.

En een van een Nederlandse meneer die open baffles bouwt. Hij hoort altijd kast-geluiden bij gesloten systemen. Behoorlijk vervelend voor hem.

Natuurlijk ben ik ook even gaan luisteren naar beide merken speakers.

Voor mij, wat natuurlijk helemaal niks wil zeggen, klonken de Amerikanen het slechtst. Niet in de laatste plaats door het stevige geluidsniveau. Maar ook door een paar slechte, enorm vervormde opnames. En die meneer vertelde nog wel, dat hij zo succesvol is in de U.S.A.!? Een fragment klonk wel goed. Heh, heh, was ik toch nog even blij. Ja, totdat ik prijs opzocht.

De open baffles klonken aanzienlijk realistischer(maar dat weten anderen natuurlijk veel beter dan ik). De ruimte was niet perfect, maar ik heb dit soort speakers 

al vaak gehoord en luister er altijd met veel plezier naar.

Edited by Jongensdroom

34 minutes ago, Edje2 said:

De open baffles D-audio? En wat was de Amerikaanse luidspreker?

John Devore als ik mij goed herinner.

Leuke neutrale speakers lijken het.

Maar je moet wel vier keer modaal verdienen 

Die heb ik ook beluisterd. Had er veel over gelezen, maar vond ze heel erg tegenvallen. Enorm pompend en overdadig en daardoor onnatuurlijk laag. Een groot contrast met daudio 

De demo met de Magico 7 was (voor mij, ik ben uiterst voorzichtig) het best. Kosten die twee dingen nou echt een half miljoen?

Als ik dan toch geld teveel had, dan zou ik uitwijken naar de (ik heb het even opgezocht) Arpeggio Acoustic Magnum Opus. 

Dat lijkt te gaan over een pianist, die met een hand aan een groot ijsje zit te likken en met de andere hand kort gebroken drieklanken aan het spelen is, die in een genummerd werk staan, in een mooie akoestiek. 

Dan ben je voor 38 mille ook klaar.

De Daudio MOB is prijstechnisch zeer Intressant, weet niet of er al officiële prijzen genoemd zijn, maar deze zitten ver onder hun W1 model. Toch geef ikzelf wel de voorkeur aan de Audiotechnology drivers uit de topmodellen W1/S1, geeft net wat meer echtheid en een mooiere glans aan het geluid. 

Groetjes Walter

11 hours ago, sultankat said:

Ja, ik was er vandaag ook. De demonstraties waren over het algemeen redelijk. Ik miste alleen een aantal merken/importeurs. Dynaudio klonk goed ,alleen een beetje donkerbruin. Takumi deed ontzettend zijn best bij de grote speakers om de bastonen te laten horen, iets wat niets met muziek te maken had. Jammer. De kleintjes bij Takumi vond ik juist wel weer goed klinken. Wel ca 8000 euri

Ik kijk al jaren of Magnepan aanwezig is. Maar nee hoor, alweer niet. Ik zou de 1.7i n.l. wel eens willen horen.

46 minutes ago, Walt said:

De Daudio MOB is prijstechnisch zeer Intressant, weet niet of er al officiële prijzen genoemd zijn, maar deze zitten ver onder hun W1 model. Toch geef ikzelf wel de voorkeur aan de Audiotechnology drivers uit de topmodellen W1/S1, geeft net wat meer echtheid en een mooiere glans aan het geluid. 

Groetjes Walter

Voor het geld vind ik D-Audio erg goed. Tien jaar geleden viel het merk mij al op. De totale set die ik gisteren hoorde kost 7000 euro. 

Dat staat in schril contrast met de magische bedragen die andere merken vragen. Daar boven zou ik eens bij Final gaan kijken.

Ik moet mij helaas behelpen met tweedehands Magnepan 1.6 voor 700 euro. Hoewel behelpen, voor dat geld weet ik niks beters.

9 minutes ago, Jongensdroom said:

Ik kijk al jaren of Magnepan aanwezig is. Maar nee hoor, alweer niet. Ik zou de 1.7i n.l. wel eens willen horen.

Die ga je niet terug vinden op de DAE, Rick Paap staat al jaren niet meer in Veldhoven. Spijtig want het merk verdient het !

20 minutes ago, Bebatoli said:

Die ga je niet terug vinden op de DAE, Rick Paap staat al jaren niet meer in Veldhoven. Spijtig want het merk verdient het !

Mee eens.

Het is, dat ik een 3-series hier niet kwijt kan. Noch in de woonkamer, noch in mijn werkkamer. Anders had er al lang een (gebruikt-) paartje gestaan.

Nou zit ik hier reclame te maken voor een merk, waarvan je de importeur nooit ziet. Dat is een beetje tegen mijn gevoel in. De jongens van D-Audio gun ik het veel meer.

Maar we dwalen af.

34 minutes ago, Jongensdroom said:

Voor het geld vind ik D-Audio erg goed. Tien jaar geleden viel het merk mij al op. De totale set die ik gisteren hoorde kost 7000 euro. 

Dat staat in schril contrast met de magische bedragen die andere merken vragen. Daar boven zou ik eens bij Final gaan kijken.

Ik moet mij helaas behelpen met tweedehands Magnepan 1.6 voor 700 euro. Hoewel behelpen, voor dat geld weet ik niks beters.

Mee eens, Heb daar eigenlijk ook het langste geluisterd en klinkt gewoon erg goed.

Staat een erg mooie set te pelen.

Als ik een opsomming moet maken van wat ik gister gehoord heb dan is dat,

Vooral als de linker DAC gebruikt wordt. :rolleyes:

UYRW2sW.jpeg

2QsA06G.jpeg

1FZikJo.jpeg

dBGZFpv.jpeg

Dat waren echt de uitschieters voor mij.

Posted (edited)

Haha, ja die linker DAC is een fraaie, doet niet onder voor de Grimm MU2 van 18.000 euro die rechts staat… 

Ik denk dat Daudio de speakers nog iets verder zou kunnen indraaien, of iets dichter bij elkaar. Niet dat er een gat in het midden zat, maar beeld was iets te breed getrokken, midden focusering wat minder daardoor. 

Edited by Walt

De linker dac is een prototype van hun eigen aankomende productie model.

Ik, en samen met mij een aantal anderen vond deze mooier weergeven dan de Grimm.

De weergave was smoother en rijker tegelijk.

Yep, ik speel inmiddels met deze zuivere dsd DAC, net zoals forumlid Kappa. Ik begreep dat jij ook de printen en onderdelen aan het verzamelen bent, leuk project, heel fraaie dac voor een ZBA prijs! 

4 hours ago, kappa7 said:

Als ik een opsomming moet maken van wat ik gister gehoord heb dan is dat,

Vooral als de linker DAC gebruikt wordt. :rolleyes:

Is die dac een zelfbouw project, of wordt deze straks kant en klaar geleverd? En is dit dezelfde als de DAC die jij mee had naar onze audio Club George?

De Davis speakers waren zeker erg goed.

Posted (edited)

Daudio kan deze dac kant en klaar leveren, ik heb er eentje draaien deze heb ik in een vol Daudio aluminium kast laten bouwen die nog over was.

De nieuwe behuizing is zoals getoond op de DAE. Print schema’s zijn ook beschikbaar dus je kan hem ook helemaal zelf opbouwen, wat Olaf bijv. gaat doen. George heeft de dac/ print samen met Jeroen van Daudio ontwikkeld. Het ontwerp baseert zich op een open source dsd dac project van een paar jaar terug. 

Edited by Walt