Jump to content

DAE 2024

Walt
 Share

Recommended Posts

18 hours ago, carl said:

Ik heb ze toen wel beluisterd in de buurt van Zwolle, maar niet in huis gehaald Wil. 

Ja, er stond mij iets van bij. Helaas wordt mijn geheugen er niet beter op 😉.

13 hours ago, Bebatoli said:

Mij niet want Radiant is een geesteskind van Peter Lyngdorf. Zelf denk ik dat beter waren aangestuurd door een goede versterker zonder room correctie.

+1

Ik ben dan ook benieuwd naar de demo bij jouw.

8 hours ago, Jongensdroom said:

Ja, er stond mij iets van bij. Helaas wordt mijn geheugen er niet beter op 😉.

Als je alles wat ik hier zeg zou onthouden was je een Wonderkind Wil. 

On 7-10-2024 at 23:13, Edje2 said:

Heeft iemand in zon halletje ook de uitleg gezien van de dc-blockers? Er werd gedemonstreerd met multimeters die lieten zien wat er gebeurde. Ik kan echter niet meer achterhalen welk merk dat was. Iemand?

Niemand gezien?

10 hours ago, Edje2 said:

Niemand gezien?

Gezien en voorbij gelopen. Er waren dingen die wel interessant waren zoals room-correction / diffusors en absorbers. Lang met die man staan praten en naar mijn mening iets wat er wel toe doet.

Edited by MarcelMR

Een dc-blocker welke op de Dutch Audio Event gedemonstreerd is, is onder andere de gene uit de link. 

Deze fabrikant heeft meerdere dc-blockers in verschillende prijs klassen.

https://www.audiolabstore.nl/products/beursdeal-dc-block-6?variant=49615900442970

Edited by Olaf Analogue

6 minutes ago, thingman said:

Zijn er misschien ook verschillende klassen DC?

Even de link aanklikken, de verschillende prijzen worden voornamelijk bepaald door het aantal aansluitingen.

Stukje eigen onderzoek, kleine moeite.

Edited by Olaf Analogue

4 hours ago, Olaf Analogue said:

Een dc-blocker welke op de Dutch Audio Event gedemonstreerd is, is onder andere de gene uit de link. 

Deze fabrikant heeft meerdere dc-blockers in verschillende prijs klassen.

https://www.audiolabstore.nl/products/beursdeal-dc-block-6?variant=49615900442970

Dank Olaf. Ik vraag me alleen af of dit dezelfde is als werd gedemontreerd op de beurs. Deze zien er namelijk heel anders uit kwa form(aat).

32 minutes ago, Edje2 said:

Wat bedoel je hiermee Toine? DC is toch DC?

DC blockers in verschillende prijsklassen zei Olaf.

Ik vroeg me af of er dan ook verschillende klassen DC zouden zijn, ieder met een daarbij behorende blocker. Ik dacht nl. ook dat dc dc zou zijn.

1 hour ago, Edje2 said:

Ah, zo. Kan me wel voorstellen dat het vermogen wat door de blocker gaat bij de goedkopere beperkt is en daarmee de dynamiek, maar dat is speculeren.

Ik kan me ook voorstellen dat er iets verkeerd is ontworpen in je set als DC zich zodanig voordoet dat je er een apparaat voor moet aanschaffen.

Het lijkt me niet dat die zorgen voor een gelijkspanning op het net. Sprak laatst ook iemand die al jaren last had van trafo brom wat opgelost was door het gebruik van een DC-blocker

36 minutes ago, Edje2 said:

Het lijkt me niet dat die zorgen voor een gelijkspanning op het net. Sprak laatst ook iemand die al jaren last had van trafo brom wat opgelost was door het gebruik van een DC-blocker

Dat was dan ook wat er op de DAE gedemonstreerd werd. Stillere trafo's. Al was dat in de gang met het beurslawaai niet hoorbaar.