Tubejack Posted 30 september Report Share Posted 30 september Is het wat? Ik speel nu met een Cambridge CXC. Ook mooi, maar wat fragiel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 30 september Report Share Posted 30 september 3 hours ago, Roots said: Daar gaat het niet om Bloom...Jou berichten zijn juist heel waardevol...Maar er zijn meer meningen als oren. Wij kunnen ook goed horen. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 1 oktober Report Share Posted 1 oktober 9 hours ago, Bloom said: Mensen die mij kennen weten heel goed dat ik niet mee doe aan godsdienstige oorlogen maar probeer zo wetenschappelijk accuraat mogelijke informatie te verstrekken. Ik voel me wel vaak alsof een ziende aan een verzameling blinden moet gaan uitleggen wat een kleur precies is. Ah, het Messiascomplex, zoiets moet het wel zijn icm grootheidswaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 1 oktober Report Share Posted 1 oktober 10 hours ago, Bloom said: En als jullie mijn berichten niet op prijs stellen, zal dat de laatste keer zijn dat julle nog een bericht van me zien. Op je eigenste Zenaudio.be forum heb je exact hetzelfde bericht gepost, en daar heeft tot op heden, nog geen kat op gereageerd. Door dit soort berichten heb je daar een leegloop teweeg gebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 oktober Report Share Posted 1 oktober (edited) Er zijn hier zoveel zielen, die menen dat "hun ding" het ultimo is. Lekker laten gaan. Maar on-topic, ik ben van mening dat een goede cd-speler zeker nog zin heeft. Ik vind het zelfs soms mooier dan Qobuz. Ook ik heb een tijd CD's geript onder Linux, maar vond het uiteindelijk teveel gedoe. Edited 1 oktober by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 oktober Report Share Posted 1 oktober Of het zin heeft is aan ieder voor zich. Mijn oude Denon 2700 draait nog steeds en klinkt prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 1 oktober Report Share Posted 1 oktober Al vind je 78 toeren platen het mooist klinken, prima voor mij. Het enige wat mij stoort is dat als je iets technisch wil onderbouwen en aantonen je hier vaak onderuit wordt gehaald. Op dit forum heb ik het laatste half jaar geleerd om me vooral in te houden, het maakt niet uit wat ik vind en nog minder als ik anderen heb willen overtuigen van mijn denkwijze. Muziek beleven is belangrijk in mijn leven maar het is absoluut niet de zuurstof er van. Fotografie, koken, gezellig met vrienden iets gaan drinken, houtbewerking, tuinieren, ........ zijn minstens even belangrijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 1 oktober Report Share Posted 1 oktober Zie ook: (mensen zijn daar iets liever voor elkaar) Dure cd-spelers: heeft dat nog zin? (audiofreaksforum.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 1 oktober Report Share Posted 1 oktober Precies een virus dat zich op alle fora nestelt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 1 oktober Report Share Posted 1 oktober 11 hours ago, kurt1970 said: Op je eigenste Zenaudio.be forum heb je exact hetzelfde bericht gepost, en daar heeft tot op heden, nog geen kat op gereageerd. Door dit soort berichten heb je daar een leegloop teweeg gebracht. En op Audiofreaks staat precies hetzelfde bericht. Daar is men wat beleefder, maar het gaat daar ook nergens over. Vroeger op usenet, in nieuwsgroepen, heette dit verschijnsel "crossposten". Gebezigd door mensen die welhaast obsessief en op zoveel mogelijk plekken hun boodschap kwijt moeten. Meestal met een dwingend, niet tot uitwisseling geneigd ondertoontje waar je gevoel meteen van zegt, "wegwezen". Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 1 oktober Report Share Posted 1 oktober 7 hours ago, MarcelMR said: Zie ook: (mensen zijn daar iets liever voor elkaar) Dure cd-spelers: heeft dat nog zin? (audiofreaksforum.nl) Ha ja... ik concludeerde precies hetzelfde alvorens je bericht te lezen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 1 oktober Report Share Posted 1 oktober (edited) Eigenlijk best wel ernstig dat er onjuiste stempels op iemand gedrukt worden. Ik ben hier wel van geschrokken. Psychologische (overigens weinig onderbouwd) terminologie wordt aan de man gekoppeld. En dan iets met: 'mensen zijn daar iets liever voor elkaar????' ... Ik heb de tekst van Bloom meerdere malen gelezen. Ik vind dat hij goed is geïnformeerd over de technische aspecten van cd-spelers en zijn uiteenzetting lijkt een nuchtere en pragmatische kijk te hebben. Bloom benadrukt dat dure cd-spelers niet altijd de beste keuze zijn en biedt zelfs rationele alternatieven, zoals het gebruik van een goedkopere speler in combinatie met een externe DAC of het volledig digitaliseren van de muziekcollectie. Bloom staat dus open voor moderne oplossingen en lijkt kosten-batenanalyse belangrijker te vinden dan enkel prestige of merkwaarde. Tja...... in mijn optiek prima... Wordt hier iemand niet weggepest? Edited 1 oktober by Rob55 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 1 oktober Report Share Posted 1 oktober (edited) En "Mensen die mij kennen weten heel goed dat ik niet mee doe aan godsdienstige oorlogen maar probeer zo wetenschappelijk accuraat mogelijke informatie te verstrekken. Ik voel me wel vaak alsof een ziende aan een verzameling blinden moet gaan uitleggen wat een kleur precies is". Hier wordt het Messiascomplex aan gekoppeld???? Dus de tekst 'zegt': vermogen om verandering teweeg te brengen of problemen op te lossen? Overweldigend gevoel van verantwoordelijkheid? Speciaal gekozen of voorbestemd? Moeite hebben met het accepteren van kritiek of falen? Zelfopofferend gedrag? Edited 1 oktober by Rob55 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 1 oktober Report Share Posted 1 oktober 15 minutes ago, Rob55 said: En "Mensen die mij kennen weten heel goed dat ik niet mee doe aan godsdienstige oorlogen maar probeer zo wetenschappelijk accuraat mogelijke informatie te verstrekken. Ik voel me wel vaak alsof een ziende aan een verzameling blinden moet gaan uitleggen wat een kleur precies is". Hier wordt het Messiascomplex aan gekoppeld???? Dus de tekst 'zegt': vermogen om verandering teweeg te brengen of problemen op te lossen? Overweldigend gevoel van verantwoordelijkheid? Speciaal gekozen of voorbestemd? Moeite hebben met het accepteren van kritiek of falen? Zelfopofferend gedrag? +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 1 oktober Report Share Posted 1 oktober Bloom denkt dat hij de wetenschap in pacht heeft en onze meerdere keren per jaar zijn mening wil opdringen op meerdere fora tegelijk. Over kabels bijvoorbeeld, wij mogen daar niet anders over denken...Van mij mag Bloom daar anders over denken maar respecteer mijn mening dan ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 1 oktober Report Share Posted 1 oktober 3 hours ago, Roots said: Over kabels bijvoorbeeld, wij mogen daar niet anders over denken...Van mij mag Bloom daar anders over denken maar respecteer mijn mening dan ook. Wat een ander denkt over mijn ervaringen maakt mij niet meer uit, maar ik hou veel ervaringen voor mezelf omdat ik domweg geen zin heb in discussies. Wil Bloom provoceren of wil hij eerder ontnuchterend zijn, geen idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 oktober Report Share Posted 2 oktober On-topic er zijn genoeg mooie CD spelers en loopwerken maar of dat boven de 2K zin heeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 2 oktober Report Share Posted 2 oktober In gans dit topic wordt er teveel op de man gespeeld en ontbreekt er teveel opbouwende kritiek. Als men al op voorhand conclusies trekt mag je dan niet spreken over vooringenomenheid. En zij die een andere mening hebben dan Bloom, zijn die soms ook niet vastgeroest in hun aanpak. Dus wie verwijt wie........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 2 oktober Report Share Posted 2 oktober Sluit dit topic gewoon. Dat lijkt mij het beste. Sowieso is de titel al niet neutraal. Of zullen we het over dure horloges hebben, dure auto’s of desnoods dure streamers, etc. Ik denk dat een topic of een fora in deze tijdsgeest alleen een bestaansrecht heeft zodra je elkaar in de waarde laat en eventueel vanuit daar een discussie start. Niet omgedraaid in ieder geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 oktober Report Share Posted 2 oktober (edited) Je kunt toch gewoon on-topic blijven? "big boys audio" http://www.eera.fr/en/products/legato/ Edited 2 oktober by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 oktober Report Share Posted 2 oktober (edited) Nog een iets meer betaalbaar https://www.jays-audio.com Edited 2 oktober by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 2 oktober Report Share Posted 2 oktober ik zou deze wel willen hebben eigenlijk proceed cd library Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 2 oktober Report Share Posted 2 oktober 16 hours ago, Rob55 said: Eigenlijk best wel ernstig dat er onjuiste stempels op iemand gedrukt worden. Ik ben hier wel van geschrokken. Psychologische (overigens weinig onderbouwd) terminologie wordt aan de man gekoppeld. En dan iets met: 'mensen zijn daar iets liever voor elkaar????' ... Ik heb de tekst van Bloom meerdere malen gelezen. Ik vind dat hij goed is geïnformeerd over de technische aspecten van cd-spelers en zijn uiteenzetting lijkt een nuchtere en pragmatische kijk te hebben. Bloom benadrukt dat dure cd-spelers niet altijd de beste keuze zijn en biedt zelfs rationele alternatieven, zoals het gebruik van een goedkopere speler in combinatie met een externe DAC of het volledig digitaliseren van de muziekcollectie. Bloom staat dus open voor moderne oplossingen en lijkt kosten-batenanalyse belangrijker te vinden dan enkel prestige of merkwaarde. Tja...... in mijn optiek prima... Wordt hier iemand niet weggepest? Ik had dezelfde verbazing als jij Rob. Als relatieve nieuwkomer was ik ook zeer verbaasd over het wegzetten van de topic starter. Er zal zeker een historie zijn die ik niet ken, maar zo worden members wel weggepest van het forum. Als ik zo zou worden behandeld zou je mij niet meer terugzien in elk geval. Maar nogmaals: ik ken de historie niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 oktober Report Share Posted 2 oktober Als je stellig neerzet hoe iets werkt dan moet dat wel correct zijn. Natuurlijk kan je er een keer naast zitten maar geef dan wel toe dat je de theorie niet begrepen hebt en je de techniek verkeerd hebt geïnterpreteerd. Niks mis mee natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 2 oktober Report Share Posted 2 oktober 3 hours ago, Tubejack said: Nog een iets meer betaalbaar https://www.jays-audio.com Ziet er technisch perfect uit, maar speelt helemaal niet zo mooi…. (In mijn beleving) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts