Jump to content

Dure cd-spelers: heeft dat nog zin?

Bloom
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, pjotr27 said:

Ziet er technisch perfect uit, maar speelt helemaal niet zo mooi…. (In mijn beleving)

Laat me raden. De SHANLING ET3 speelt mooier? ;) Zo'n boven lader lijkt me niet handig in een audio rek. 

1 hour ago, Tubejack said:

Laat me raden. De SHANLING ET3 speelt mooier? ;) Zo'n boven lader lijkt me niet handig in een audio rek. 

Dat durf ik niet te beweren, maar had kennis die zo'n Jays Audio speler had. Na drie maanden heeft hij hem weggedaan en is zijn oude Philips weer terug....

Zo zie je maar, wat voor de een "The Holy Grail" is is voor de ander een verschrikking.

Hier staat de CD speler ook al jaren aan de kant. Ik heb al mijn CD's geript en bovendien staan er nog duizenden tracks meer op mijn NAS. Maar ook die worden nauwelijks gedraaid. Ik vind op Qobuz zo veel muziek, dat ik aan mijn eigen muziek niet meer toe kom.

Maar ook met een CD speler is prachtige muziekweergave mogelijk. Al dan niet met een externe DAC. Meer als CD kwaliteit is met de moderne techniek niet nodig. Ik zoek tenminste al heel lang niet meer naar high-res opnamen (eigenlijk nooit gedaan). Daar heb je namelijk niks aan wanneer de master waardeloos is. Beter een goed opgenomen CD dan een matig opgenomen high-res opname. Voordeel van een CD is wél, dat deze nooit veranderd. Op Qobuz wil een originele opname nog wel eens vervangen worden door een remaster. De laatste is dan steevast harder opgenomen (met meer compressie dus). Maar gelukkig blijven er voldoende albums over die het draaien wél waard zijn.

16 minutes ago, thingman said:

Nee, da's duidelijk dat de historie je ontgaat.
Denk aan Jehova's die iedere maand een keer op zondag hetzelfde verhaaltje komen afdraaien.
Knappe jongen als je daar na een jaar niet helemaal klaar mee bent.

Vandaar ook mijn conclusie dat ik de historie niet ken, maar duidelijk. Het feit dat heel veel mensen dezelfde conclusie trekken zegt ook al genoeg, er moet dan een historie zijn: nu wordt ik nog voorzichtiger met mijn postings :D

Ik heb het artikel van Bloom nog eens gelezen en vind er vooral info terug. Spijtig dat sommigen geen gram empathie vertonen en direct er tegenaan gaan met de hakbijl.

Het is voor mij duidelijk dat er hier een aantal fijne mensen bevinden maar er zitten ook enkele azijnpissers tussen.

Edited by Bebatoli
Even je e-mail "verborgen".

Nah, Het is net als in de echte wereld....Ieder zijn mening. Maar weglopen ga ik never nooit niet doen, voor niemand niet.

Thingman heeft echt wel gelijk...Alhoewel hij niet de subtielste is met zichzelf uitdrukken. Ik kan dat ook erg goed als het me niet zint...Jij kan dat trouwens ook goed Guido. ;) 

Gewoon tot 10 tellen en doorgaan. :) 

En als ik dan zo vrij mag zijn, de begin post zou erg goed passen in de Libelle of Margriet, maar eigenlijk niet op een forum waar ervaren High-enders zitten.

Edited by Roots

Is in bestelling....kan wel effe duren pffffff 😒:angry: Ik heb nog een koffertje met prima kwaliteit cd's staan. Er is namelijk wel degelijk verschil in kwaliteit wat je met een top speler ook niet kan rechtbreien....In de tussentijd maar -weer- eens cd's verzamelen....

Edited by Rob55

Beste meneer Bloom,

De wetenschap verandert voortdurend.

Als je die van vandaag voor eeuwige waarheid aanneemt, kun je morgen al weer achterlopen. Oftewel, het is zinloos bezig zijn.

Verder beledig je voortdurend mensen die wel in staat zijn (kleine)verschillen waar te nemen.

Groeten, Wil

20 hours ago, Roots said:

Thingman heeft echt wel gelijk...Alhoewel hij niet de subtielste is met zichzelf uitdrukken. Ik kan dat ook erg goed als het me niet zint...Jij kan dat trouwens ook goed Guido. ;) 

Als je de subtiele hints al meer dan eens hebt gegeven en een opening er niet in zit loont het soms om hetzelfde te zeggen in andere (minder subtiele) bewoordingen. Soms komt het dan wel binnen, zo blijkt nu ook.

25 minutes ago, Rob55 said:

Is in bestelling....kan wel effe duren pffffff 😒:angry: Ik heb nog een koffertje met prima kwaliteit cd's staan. Er is namelijk wel degelijk verschil in kwaliteit wat je met een top speler ook niet kan rechtbreien....In de tussentijd maar -weer- eens cd's verzamelen....

En SACD's. Met een speler zoals deze ga je de meerwaarde van SACD, als het goed is, prima horen.
Ooit had ik de Marantz SA-1. Sindsdien weet ik uit eigen ervaring: SACD overstijgt CD beslist op het onthullen van subtiele details van klank en ruimte.

1 hour ago, thingman said:

En SACD's. Met een speler zoals deze ga je de meerwaarde van SACD, als het goed is, prima horen.
Ooit had ik de Marantz SA-1. Sindsdien weet ik uit eigen ervaring: SACD overstijgt CD beslist op het onthullen van subtiele details van klank en ruimte.

Dat is zeker waar, jammer dat er niet zo veel content meer uit komt op SACD.

On 30-9-2024 at 21:16, Bloom said:

En als jullie mijn berichten niet op prijs stellen, zal dat de laatste keer zijn dat julle nog een bericht van me zien.

Dat is echt niet nodig Bloom.

23 hours ago, Bebatoli said:

Ik heb het artikel van Bloom nog eens gelezen en vind er vooral info terug. Spijtig dat sommigen geen gram empathie vertonen en direct er tegenaan gaan met de hakbijl.

Het is voor mij duidelijk dat er hier een aantal fijne mensen bevinden maar er zitten ook enkele azijnpissers tussen.

Zij die mij nog willen contacteren kan via:

Reveal hidden contents

guido.j.delaet(ad)gmail.com

Voor de zoveelste keer...

Je hebt inderdaad fijne mensen en azijnpissers. Maar ook drama-queens.

Het is zo wel weer genoeg Thingman...20 postings nodig hebben om je ongenoegen te uiten over anderen is te veel. Zeg gewoon je ding en daarmee klaar.

Er zijn nu 2 personen vertrokken door jou die wel iets toe te voegen hebben als het ergens over gaat. ;) 

@Thingman  Het is zoveel makkelijker om de Kl'".z*k uit te hangen en denken dat je de wijsheid in pacht te hebt. Trouwens je vooringenomenheid is zo triestig want je kent mij ten Bloom totaal niet.  Zo, en met een beetje geluk voor jou word ik verbannen en kan jij weer de sympathieke gast uithangen. Verder ben ik geen drama Queen maar ben een mens met gevoelens en ben niet van steen. Jij verstaat verdomt goed de kunst om te kwetsen en dat toont je gebrek aan empathie !!

Edited by Bebatoli