Nico H Posted 11 januari Report Share Posted 11 januari (edited) 10 hours ago, Bebatoli said: Ik heb een Pioneer PD75 CD speler. Hetzelfde loopwerk als de PD95. Ik gebruik hem enkel als loopwerk en ben er best tevreden over. Dit zijn heel fijne spelers. Met reclocking helemaal super. Maatje van me heeft de bijpassende losse voor en eindbak. Waanzinnig leuke set. Edited 11 januari by Nico H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nico H Posted 11 januari Report Share Posted 11 januari 1 hour ago, Roots said: Mooi.....Sja wat is duur? Ik heb best wel alweer een tijdje de Sony SCD 555. als je dat ding open of dicht hoort gaan dan glimlach je al. Hier voor had ik de Marantz CD94. De Sony wordt enkel nog maar gebruikt als loopwerk....Als ik hem al gebruik. Deze heb ik nooit gehoord. Ziet er wel veelbelovend uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nico H Posted 11 januari Report Share Posted 11 januari 11 hours ago, pjotr27 said: Een CD80 heeft niet het eerste CDM1 loopwerk... Maar wel een afgeleide, en dat is prima voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 januari Report Share Posted 11 januari 12 hours ago, Nico H said: Wanneer je zoals ik, het vooral leuk vind om met de techniek te stoeien, bied de "ouderwetse" cd speler schitterende mogelijkheden. Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt om te zien hoe goed een defecte in de schoot geworpen cd63 van Marantz te krijgen is, wanneer je daar stevig op "los" gaat qua zinvolle upgrades. Het doel was om een serieuze speler neer te zetten, die de vergelijking met een moderne highend speler zonder schaamrood op de kaken kan doorstaan. Met enige trots durf ik inmiddels te zeggen dat die missie volledig is geslaagd. Wel moet je hier aardig voor aan de bak, laatste kers op de taart was het scheiden van alle voedingen richting de dacchip. Voor de rest zijn het de usual suspects: inbouwen masterklok met separate voeding, afscherming, kast verzwaren, uitgangstrap sterk opwaarderen, selectieve recap, gelijkrichting aanpakken etc, etc. Het eindresultaat is waanzinnig goed, zit in de top 3 van best geslaagde projecten. Een realistische "live" presentatie met mooie diepte in het beeld, open, luchtig en zeer snel met bovendien een strakke gelaagde bas. En het leuke is dat zoiets heel betaalbaar is, en zeer zeker geen duizenden Euro's kost. Daarom vind ik deze audiohobby zo leuk, het bovengemiddelde resultaat van zo'n project geeft veel voldoening, deze speler is inmiddels een daily. Leuk project, mooi dat het gelukt is. Heb je ook nog wat foto's gemaakt die je wil delen. Altijd leuk natuurlijk. De Marantz lijkt me inderdaad een prima kandidaat, lijkt me een prima basis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nico H Posted 11 januari Report Share Posted 11 januari Dacht niet dat ik foto's heb gemaakt deze keer. Best gek, normaal gebeurt dat wel. Te geconcentreerd bezig geweest om alles in goede banen te leiden. Ik snap inmiddels wel waarom er een hele cult following rond deze serie zit. Ze zijn tot fraaie prestaties te verleiden ☺ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts