Jump to content

Purple zekering

Recommended Posts

36 minutes ago, leobus said:

Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Printplaten behandelen? Gat in de markt! Grijp je kans!

groet,

Leobus

Neemt niet weg dat je gewoon een ELU zekering hebt gekocht voor 154 euro. :) 

En als je dan toch bezig bent met de Metrum Hex, Vervang dan eens voor de gein de Amanero USB interface voor een Xing U30 USB interface, ik maak de plechtige belofte dat je mij gaat bedanken voor de tip. 

Als we het dan toch over impact volle verbeteringen hebben.

Edited by Olaf Analogue

11 hours ago, Walt said:

Ha Roots, vervang anders de 2 SR Blue uit je Metrum HEX eens door twee goedkope, ben benieuwd of je verschil hoort… 

Deze heb ik niet zien aankomen. :lol: Maar je hebt gelijk, misschien doe ik dat wel eens.

9 hours ago, Olaf Analogue said:

En als je dan toch bezig bent met de Metrum Hex, Vervang dan eens voor de gein de Amanero USB interface voor een Xing U30 USB interface, ik maak de plechtige belofte dat je mij gaat bedanken voor de tip. 

Als we het dan toch over impact volle verbeteringen hebben.

Mijn Hex heeft nog de oude M2Tech hiFace 1 ( waar geen drivers meer voor zijn) en die niet uitwisselbaar is met de Amanero, dus ook niet met de Xing denk ik.

In mijn Metrum Octave 2 zit een Amanero die duidelijk minder klonk dan de optische aansluiting.

Ik heb voor de PC een pink Faun AES/EBU bridge gekocht. Ik moet hem alleen nog inbouwen.  SPDIF bridge, sp dif, spdif, spdif out, spdif connector - Pink Faun

Als dat geen grote verbetering geeft laat ik de kaart aanpassen naar I2S en de Hex ook.

20240907-195504.jpg

Edited by Roots

35 minutes ago, Roots said:

Mijn Hex heeft nog de oude M2Tech hiFace 1 ( waar geen drivers meer voor zijn) en die niet uitwisselbaar is met de Amanero, dus ook niet met de Xing denk ik.

In mijn Metrum Octave 2 zit een Amanero die duidelijk minder klonk dan de optische aansluiting.

Ik heb voor de PC een pink Faun AES/EBU bridge gekocht. Ik moet hem alleen nog inbouwen.  SPDIF bridge, sp dif, spdif, spdif out, spdif connector - Pink Faun

Als dat geen grote verbetering geeft laat ik de kaart aanpassen naar I2S en de Hex ook.

20240907-195504.jpg

Ik heb exact dezelfde Pink-Faun kaart in mijn pc zitten en ik vind de weergave via deze kaart zeer aangenaam. 

Wel geef ik dan nu de voorkeur voor de weergave via de Xing interface, welke ik nu een week of twee in gebruik heb. Dit mede omdat deze een hogere bitrate kan verwerken.

Het is allebei goed, en belangrijk beter dan de Amanero interface.

Ook heb ik een Denafrips Iris DDC in gebruik gehad om de Amanero interface te omzeilen. 

Dit is uiteraard ook een prima oplossing, alleen heb je daarmee wel een extra toestel in je audio meubel staan. Deze heb ik inmiddels weer in de doos zitten en op zonder gezet. Ik doe hem niet weg omdat ik nogal eens met dac's vergelijk

Maar het is een feit dat er stiekum hele mooie dac's in ons midden zijn die gewoon niet volledig uit de verf komen omdat er een Amanero interface in zit. De gebruiker weet dit vaak niet eens en probeert met allerlei kabels en andere tweaks de weergave te verbeteren, terwijl de echte grote verbetering is de Amanero te vervangen danwel te omzeilen. 

Ik zou die Pink-Faun kaart gewoon even inbouwen, dat is zo gebeurd, drivers zijn niet nodig. Daar ga je veel plezier van hebben.

Edited by Olaf Analogue

Just now, Roots said:

Had jij de Pink Faun gevoed met een externe voeding Olaf?

Nee, ik heb een hele goede Seasonic voeding in mijn pc, en ik was van mening om dat eerst zo aan te sluiten, een externe voeding kon dan later alsnog wel toegepast gaan worden, maar ik heb daar dus nooit meer aan gedacht, het speelde heel netjes en schoon.

20 minutes ago, Roots said:

Bij mij zit er ook een bovenmatige Corsair voeding in....Maar het wringt nu al om een externe voeding te gebruiken en ik moet hem nog inbouwen. :D Iemand tips over een mooie 5V voeding?

Van een Nederlands bedrijf, deze zit in Raalte.

https://audio-creativeshop.nl/product/dddac-power-supply-12volt-1a-fully-assembled-tested/

Edited by Olaf Analogue

Thanks jongens, deze had ik nog niet gezien. Alleen jammer dat er geen SR zekeringen inzitten. Zo blijven we toch een beetje on topic John, welkom trouwens :) 

Ik had op Alie al een aantal leuke voedingen gezien, maar die DDD voeding is zeer interessant Olaf.....Mijn geld naar China overmaken kan altijd nog.

Wat bij mij als zelf bouwer ook altijd wel mee weegt is dat ik bij bijvoorbeeld zo'n Ifi voedinkje niet kan zien wat ik koop. Die dingetjes zitten rondom dicht gelijmd/gesmolten.

Het kunnen net zo goed goedkope Altec voedingkjes zijn met een Ifi labeltje er op. 

Met zo'n mooie zelfbouw voeding zie je in ieder geval wat je koopt. Het in elkaar zetten is leuk om te doen, en je kunt naar eigen fantasie wat andere (Lees betere) elco's plaatsen en deze eventueel bypassen met kleine waarden MKP's en dat soort dingen. 

Leuk experimenten dus, maar nogmaals, dat zeg ik als zelf bouwer.

Ze zijn ook reeds opgebouwd leverbaar. 

Volgens diverse blogs levert deze één ampère, wat voor de Pink Faun kaart uiteraard ruim voldoende is.

Overigens ben ik het helemaal eens met Hans, dat hoort er allemaal gewoon op de product pagina bij te staan.

5V en 1A is maar 5 Watt. En de PF zou aan 0,5W genoeg hebben? 

Mijn Pink Faun i2s kaart heb ik ooit gemeten. Voor de voeding was dat toen nodig. Mijn kaart speelde op 12V 0,28A dat is 3,4 W. Daarbij gebruikte ik de interne Molex aansluiting.

De Amanero insteek kaart van een Pink Faun DAC kan ook met een speciale USB kabel ook apart gevoed worden. Hoe veel die gebruikt weet ik niet, maar wél, dat de gebruikte lineaire voeding redelijk warm werd. Die gebruik ik nu op een WiFi dongle en blijft vrijwel koud. 

Edited by Hans van Liempd

2 hours ago, Hans van Liempd said:

5V en 1A is maar 5 Watt. En de PF zou aan 0,5W genoeg hebben? 

Mijn Pink Faun i2s kaart heb ik ooit gemeten. Voor de voeding was dat toen nodig. Mijn kaart speelde op 12V 0,28A dat is 3,4 W. Daarbij gebruikte ik de interne Molex aansluiting.

De Amanero insteek kaart van een Pink Faun DAC kan ook met een speciale USB kabel ook apart gevoed worden. Hoe veel die gebruikt weet ik niet, maar wél, dat de gebruikte lineaire voeding redelijk warm werd. Die gebruik ik nu op een WiFi dongle en blijft vrijwel koud. 

De 1 ampère geld voor de 12v versie, de trafo is 12,5 watt, of dat betekent dat de 5v versie dan misschien ruim twee ampère levert om zo ook op die 12,5 watt uit te komen dat weet ik niet

Dat krijg je nou als een leverancier dat soort informatie niet gewoon even netjes op de site er bij zet. niet handig zo.

Maar aangezien er gewoon een complete dac op kan draaien zal de Pink-Faun kaart er zeker op draaien.

Edited by Olaf Analogue