Jump to content

Bluesound Node N132

MrJohnBreda
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...
  • 1 month later...

Eerste luister review van de Node Icon gevonden op het web. Inclusief vergelijking met de node-130 en de node-x. Onderstaand de link naar deze review. 

https://www.moon-audio.com/blogs/expert-advice/bluesound-node-icon-reference-music-streamer-review-comparison?srsltid=AfmBOooP1M5lmHO_qJrOLK7ZYjLvgDAJXY7EyK9MHCEa5akisGZpzWTs

On 20-11-2024 at 12:16, Foulon said:

Goedemorgen,

Nieuw hier op dit forum. Ben zelf in het bezit van de Bluesound Node N130 en ook zeer benieuwd naar de Node N132 en de Node Icon. Upgrade waard?

Foulon

Ga je een vergelijk houden? 

34 minutes ago, Rob55 said:

Ga je een vergelijk houden? 

Ik heb de Icon nog niet gekocht. Ik wacht nog even op meerdere reviews. 
tevens moet er nog een software update voor de icon komen ivm de Bluetooth Aptx Adaptive.

Edited by Foulon

In feite zijn het prima apparaten, alleen het voedingsdeel blijft wat achter. Dat was althans mijn conclusie met de 130, die af-fabriek prima, maar ook vrij timide klinkt.

Daarvoor is dan een mooie upgrade mogelijk van het inwendige voedingsdeel zodat je een externe voeding kunt gebruiken (sBooster). Op die manier heb je dan voor in totaal 1000 euro een hele fijne streamert die zijn verlegenheid aan de wilgen hangt.

Wellicht komt er voor het nieuwe model ook zo'n voedingsupgrade.

1 hour ago, thingman said:

In feite zijn het prima apparaten, alleen het voedingsdeel blijft wat achter. Dat was althans mijn conclusie met de 130, die af-fabriek prima, maar ook vrij timide klinkt.

Daarvoor is dan een mooie upgrade mogelijk van het inwendige voedingsdeel zodat je een externe voeding kunt gebruiken (sBooster). Op die manier heb je dan voor in totaal 1000 euro een hele fijne streamert die zijn verlegenheid aan de wilgen hangt.

Wellicht komt er voor het nieuwe model ook zo'n voedingsupgrade.

De voeding van de N-130 is inderdaad niet van het allerbeste niveau en een upgrade met de S-booster zal dit zeker verbeteren. Tevens is de dac een van de zwakkere componenten. Zelf gebruik ik de N-130 als Transporter met mijn eigen externe dac. Volgens de specs van zowel de N-132 als de Icon is de voeding vernieuwd en beter. Tevens heeft de N132 een nieuwe dac chip en heeft de Icon er twee. (eigen dac chip voor het linker en rechter kanaal). Het wachten is op een goede review op youtube met een sound test. Zal wel niet lang meer duren denk ik. 

23 minutes ago, Foulon said:

De voeding van de N-130 is inderdaad niet van het allerbeste niveau en een upgrade met de S-booster zal dit zeker verbeteren. Tevens is de dac een van de zwakkere componenten. Zelf gebruik ik de N-130 als Transporter met mijn eigen externe dac. Volgens de specs van zowel de N-132 als de Icon is de voeding vernieuwd en beter. Tevens heeft de N132 een nieuwe dac chip en heeft de Icon er twee. (eigen dac chip voor het linker en rechter kanaal). Het wachten is op een goede review op youtube met een sound test. Zal wel niet lang meer duren denk ik. 

En zonder "een goede review op youtube", zou jij hem dan niet kopen?

De voedingsupgrade bestaat uit een externe voeding (een sBooster of elke andere stabiele 6V voeding) plus een intern voedingsdeel dat speciaal voor de 130 is gemaakt (wel van sBooster).

Jouw redenatie volgend: als zowel het voedingsgebeuren als de dac van de 130 zwak is, dan is het in feite een zwak apparaat!
Want veel meer dan dat plus wat software is die streamer toch niet?

2 hours ago, thingman said:

En zonder "een goede review op youtube", zou jij hem dan niet kopen?

De voedingsupgrade bestaat uit een externe voeding (een sBooster of elke andere stabiele 6V voeding) plus een intern voedingsdeel dat speciaal voor de 130 is gemaakt (wel van sBooster).

Jouw redenatie volgend: als zowel het voedingsgebeuren als de dac van de 130 zwak is, dan is het in feite een zwak apparaat!
Want veel meer dan dat plus wat software is die streamer toch niet?

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben zeer tevreden over de n130. De interne dac gebruik ik niet omdat ik een externe heb die ik beter vind klinken. De mogelijkheden van de n-130 zijn gewoon heel goed net als de app. Ik luister veel via mijn headphone en dat geluid is ook zeer goed. Daarom ben ik nieuwsgierig naar de bevindingen van de N-132 en de Icon. Het is gewoon hopelijk een upgrade ten opzichte van de n-130.