Edje2 Posted 24 oktober Report Share Posted 24 oktober 22 minutes ago, Jongensdroom said: Bij Intratuin gaan sommige producten 18x over de kop, aldus een inkoper van deze firma. Veel monturen van de opticiën kosten 1 dollar inkoop, aldus een vriend die jarenlang zo'n winkel heeft gehad. Ik was onlangs in Vietnam en had een apartement boven een mooie brillenwinkel. Hier in nl worden brillen verkocht onder de naam Theo (oid), en kosten een Gods vermogen. Deze lekte er heel erg op. De verkoper vertelde dat hij ze liet maken in China. De brillen kosten daar een fractie van wat ze hier kosten. We worden met z’n allen een flinke loer gedraaid en we doen er met z’n allen flink aan mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 oktober Author Report Share Posted 24 oktober 1 hour ago, Edje2 said: Ik was onlangs in Vietnam en had een apartement boven een mooie brillenwinkel. Hier in nl worden brillen verkocht onder de naam Theo (oid), en kosten een Gods vermogen. Deze lekte er heel erg op. De verkoper vertelde dat hij ze liet maken in China. De brillen kosten daar een fractie van wat ze hier kosten. We worden met z’n allen een flinke loer gedraaid en we doen er met z’n allen flink aan mee. Ik vind nog het ergste dat we kinderarbeid stimuleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 oktober Report Share Posted 24 oktober Waarom heeft jouw snaartje exact dezelfde maat als een origineel Wil. Waarvoor wordt hij dan normaal gebruikt? Het zou nog best kunnen dat jouw snaar van dezelfde leverancier komt als het origineel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 24 oktober Report Share Posted 24 oktober Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Maar ik weet dat electronandijk veel betrekt van een standaard snaren leverancier. Ik heb er niet de beste ervaring mee. Veel snaren vervangen van Sony cd spelers, maar die werken eigenlijk niet echt goed of zijn na 1 jaar alweer aan vervanging toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 oktober Author Report Share Posted 24 oktober 52 minutes ago, Edje2 said: Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Maar ik weet dat electronandijk veel betrekt van een standaard snaren leverancier. Ik heb er niet de beste ervaring mee. Veel snaren vervangen van Sony cd spelers, maar die werken eigenlijk niet echt goed of zijn na 1 jaar alweer aan vervanging toe. Even rekenen 200 : 11,95 = 16 snaren. Kuzma heeft vast geen eigen snarenfabriek. Er is ook geen enkele snarenfabriek die voor Kuzma een speciale lijn gaat inrichten. Ik denk, dat het exact dezelfde is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 24 oktober Report Share Posted 24 oktober Ik weet dat zo net nog niet Jongensdroom. Nogmaals, waarom zou bijv Sony dan andere snaren hebben dan Electro Andijk. Zelfde geldt voor Kuzma. Ik mag aannemen dat die niet bij de goedkoopste snarenfabriek aankloppen, maar wel wat ervaring hebben met wat een snaar doet op een speler. En de goedkoopste zal denk ik niet het beste resultaat geven, al weet je dat natuurlijk pas als je het geprobeerd hebt. Het belangrijkste is dat jij er blij mee bent! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 24 oktober Report Share Posted 24 oktober 1 hour ago, Jongensdroom said: Even rekenen 200 : 11,95 = 16 snaren. Kuzma heeft vast geen eigen snarenfabriek. Er is ook geen enkele snarenfabriek die voor Kuzma een speciale lijn gaat inrichten. Ik denk, dat het exact dezelfde is. Dat denk ik niet. Maar toegegeven: €200 voor een riempje is meer dan van de zotte (ik geef je groot gelijk om voor een goedkoper alternatief te gaan). Cock heeft veelvuldig geëxperimenteerd met verschillende aandrijfoverbrengingen bestaande uit verschillende materialen/ vormen (het heeft wel degelijk invloed) Of om AJ Conti (oprichter Basis Audio) te citeren: "Why Go to Such Extremes? Because It Matters! How do we understand the technology better, so we can make the sound better? That question kept A.J. up at night, regardless of how close his products came to apparent perfection. He knew that incremental but meaningful improvements were always just around the bend—a matter of time, persistence, and focus. And if he could only get there, his efforts would be rewarded with beautiful music. Certainly, when it comes to high-performance audio, it has often been said that everything matters. Few, however, have taken that credo as seriously and to such great extents as A.J. Conti. Take drive belts for instance. Keenly aware that even the smallest variations in the thickness of a belt could undermine performance, consequently harming the sound of an audio system, A.J. sought tighter tolerances, greater consistency, and improved reliability. And when belt manufacturers around the world could not meet his exceedingly high standards, A.J. refused to compromise. How would he sleep at night knowing that his drive belts could be improved? Instead, he took the necessary steps to make the belts in his own factory. This was always his way: When something wasn’t made to his requirements or expectations, A.J. didn’t settle for a compromised component. Instead, he made a better version. In this case, the result was the Basis Revolution Belt—a remarkably thin, seamless belt, flat along its circumference to within one ten-thousandths of an inch (0.0001″). Each Revolution Belt is carefully measured along its entire length before being packed with a turntable. A.J. Conti’s quest for meaningful improvements was something Robert Harley observed in a review in which he stated, “I’ve met quite a few fanatical design engineers in my 18 years of full-time audio reviewing, but Basis Audio founder A.J. Conti is among the most obsessed with engineering detail. For the past 23 years, he has attacked every subsystem in LP playback with a missionary zeal, pursuing tighter bearing tolerances, greater mechanical precision, ever-thinner and more precise drive belts, lower speed instability, and less noise and vibration reaching the platter and arm.” [Robert Harley, The Absolute Sound, Issue 172] Why go to such extremes? “Because it matters,” A.J. would answer." En zoals Ed al zei: belangrijkste is dat jij tevreden bent over het resultaat. P.s. Wat mankeerde er aan de originele riem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 oktober Author Report Share Posted 25 oktober 9 hours ago, Edje2 said: Ik weet dat zo net nog niet Jongensdroom. Nogmaals, waarom zou bijv Sony dan andere snaren hebben dan Electro Andijk. Zelfde geldt voor Kuzma. Ik mag aannemen dat die niet bij de goedkoopste snarenfabriek aankloppen, maar wel wat ervaring hebben met wat een snaar doet op een speler. En de goedkoopste zal denk ik niet het beste resultaat geven, al weet je dat natuurlijk pas als je het geprobeerd hebt. Het belangrijkste is dat jij er blij mee bent! Sony is aanzienlijk groter dan Kuzma. Daardoor gaan er meerdere deuren voor je open. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 oktober Author Report Share Posted 25 oktober 7 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Dat denk ik niet. Maar toegegeven: €200 voor een riempje is meer dan van de zotte (ik geef je groot gelijk om voor een goedkoper alternatief te gaan). Cock heeft veelvuldig geëxperimenteerd met verschillende aandrijfoverbrengingen bestaande uit verschillende materialen/ vormen (het heeft wel degelijk invloed) Of om AJ Conti (oprichter Basis Audio) te citeren: "Why Go to Such Extremes? Because It Matters! How do we understand the technology better, so we can make the sound better? That question kept A.J. up at night, regardless of how close his products came to apparent perfection. He knew that incremental but meaningful improvements were always just around the bend—a matter of time, persistence, and focus. And if he could only get there, his efforts would be rewarded with beautiful music. Certainly, when it comes to high-performance audio, it has often been said that everything matters. Few, however, have taken that credo as seriously and to such great extents as A.J. Conti. Take drive belts for instance. Keenly aware that even the smallest variations in the thickness of a belt could undermine performance, consequently harming the sound of an audio system, A.J. sought tighter tolerances, greater consistency, and improved reliability. And when belt manufacturers around the world could not meet his exceedingly high standards, A.J. refused to compromise. How would he sleep at night knowing that his drive belts could be improved? Instead, he took the necessary steps to make the belts in his own factory. This was always his way: When something wasn’t made to his requirements or expectations, A.J. didn’t settle for a compromised component. Instead, he made a better version. In this case, the result was the Basis Revolution Belt—a remarkably thin, seamless belt, flat along its circumference to within one ten-thousandths of an inch (0.0001″). Each Revolution Belt is carefully measured along its entire length before being packed with a turntable. A.J. Conti’s quest for meaningful improvements was something Robert Harley observed in a review in which he stated, “I’ve met quite a few fanatical design engineers in my 18 years of full-time audio reviewing, but Basis Audio founder A.J. Conti is among the most obsessed with engineering detail. For the past 23 years, he has attacked every subsystem in LP playback with a missionary zeal, pursuing tighter bearing tolerances, greater mechanical precision, ever-thinner and more precise drive belts, lower speed instability, and less noise and vibration reaching the platter and arm.” [Robert Harley, The Absolute Sound, Issue 172] Why go to such extremes? “Because it matters,” A.J. would answer." En zoals Ed al zei: belangrijkste is dat jij tevreden bent over het resultaat. P.s. Wat mankeerde er aan de originele riem? De originele riem was verpulverd na 5 jaar, dus zo goed was hij nou ook weer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 oktober Author Report Share Posted 25 oktober De dealer waar ik de Kuzma draaitafel kocht, gaat de snaren van 11,95 ook bestellen. Eens kijken wat zij er van vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 25 oktober Report Share Posted 25 oktober 26 minutes ago, Jongensdroom said: De originele riem was verpulverd na 5 jaar, dus zo goed was hij nou ook weer niet. Dat is echt niet best, tenzij je natuurlijk 8 uur per dag platen draait. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 oktober Report Share Posted 25 oktober 3 minutes ago, Duclaasie said: Dat is echt niet best, tenzij je natuurlijk 8 uur per dag platen draait. Juist niet. Als die constant draait, gaat de snaar langer mee. Rust roest. Een stilstaande snaar gaat eerder naar zijn grootje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 oktober Report Share Posted 25 oktober Een rubber snaartje maken is niet moeilijk. Er zijn veel rubberonderdelen fabrikanten. En ook die vulkaniseren op specificatie. Voor een rubber snaar van een draadtafel zijn de Shore hardheid en afmetingen belangrijk. Waarbij de dikte het belangrijkst is. Met deze in Geldrop had ik in mijn werkzame leven wel een contact. https://www.vsrubberproducts.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 oktober Report Share Posted 26 oktober Klopt het is uiteindelijk belangrijk dat de rek in de snaar gelijk is over de gehele lengte. Om dat te bereiken wil je een snaar hebben uit en geheel zonder las dus. Om dat de dikte bepalend is voor het constante toerental wordt er bij en platte snaar deze op dikte geslepen. Je kan je voorstellen dat dit een bewerkelijk klus je hebt als je snaren in een lage oplage laat maken. Dat je dan wel eens op €200,- kan uitkomen geloof ik wel. Dat er vervangende snaren zijn die het ook prima doen voor minder geloof ik ook wel weer. Of die de zelfde constante hebben is dan wel de vraag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 oktober Report Share Posted 27 oktober (edited) Wil heeft het absolute gehoor zeker bij blaasinstrumenten. We horen het wel. Die Oracle snaren zijn ook knap duur trouwens. De vorige keer iets van 50 euro. Gelukkig dat de VII een plateau heeft wat bestaat uit twee delen. Zit je niet zo te frutselen. Edited 27 oktober by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 oktober Report Share Posted 27 oktober Just now, carl said: Wil heeft het absolute gehoor zeker bij blaasinstrumenten. We horen het wel. Die Oracle snaren zijn ook knap duur trouwens. De vorige keer iets van 50 euro. Geloof jij echt dat iemand kan horen of een muziekstuk in A-440Hz of in A-432Hz wordt gespeeld? Zo ja, dan gaan we dat eens testen met een aantal voorbeelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 oktober Report Share Posted 27 oktober (edited) Was maar humor Toine. Wil zal hem wel door hebben. Edited 27 oktober by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 oktober Report Share Posted 27 oktober 1 minute ago, carl said: Was maar humor Toine. Van jou was het ongetwijfeld als grap bedoeld ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 oktober Report Share Posted 27 oktober Bedenk me dat ik nog een Thorens snaar moet bestellen. Ik hou er altijd graag 1 extra op voorraad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 oktober Report Share Posted 27 oktober (edited) Maar ik begrijp het dillema: een echte Thorens snaar doet 23 euro een b-merk doet 12 euro in mijn geval. Een luistertest zou wel eens handig zijn. Zoek de verschillen! Edited 27 oktober by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 27 oktober Report Share Posted 27 oktober Bij thorens niet twijfelen, want op die imitatie snaren klopt het toerental van geen kant. Voor 13,- verschil ga je toch niet lopen aankloten… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 oktober Report Share Posted 27 oktober Dat is me nooit opgevallen, ook al heeft mijn TD125 een toerenaanpassing. Goed advies Duclaasie. Ook al zal een Westfries altijd besparen. LOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 oktober Report Share Posted 27 oktober Ik heb in mijn Nakamichi CR-3 deck ook de dunne imitatie snaar vervangen door een originele brede. Loopt erg mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 oktober Report Share Posted 27 oktober (edited) Ik koop graag origineel bij mijn Oracle (snaar en olie), maar de prijs van die snaar van Wil was echt te gortig. Ik zou zeker origineel Thorens kopen Ivan. Die paar euro extra voor een ding wat jaren meegaat. Edited 27 oktober by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts