Jump to content

Denon 304 en 160

carl
 Share

Recommended Posts

Bij het opruimen stuit ik af en toe op de Denon 304 en 160. Bij de 304 is de cantilever kapot en bij de 160 is de naald aan vervanging toe. Nu kreeg ik het adres van iemand die kundig en niet te duur repareert in Meppel. Zouden deze elementen het goed doen op de Micro Seiki CF 2 en/of de Jelco 750 9 inch? Of beter een 103 kopen. 

Met name de Denon 304 vond ik toen wel een mooi en verfijnd element. Zou mooi zijn als die met de CF-2 op de Oracle V kon (en dan naar mijn zoon). 

Die 304 zou ik dan kiezen, dat is best wel een mooi element!! Is wel vrij high compliant, maar dat lijkt met de CF-2 wel goed te komen. Als het goed is zit er een gewichtje op die arm om de effectieve massa aan te passen. Element heeft wel een vrij lage output, dus daar moet een goede MC voorversterker tussen. 

De DL-160 daarentegen is een high output, als je zoon geen MC voorversterker heeft is dat de handiger keuze, omdat die op een MM ingang kan. 

Je denkt dat die 103 beter klinkt dan de 304 Roots?

Inruil van de 3o4 en 160 is inderdaad ook een optie Buizerd maar waar?

Edited by carl

28 minutes ago, carl said:

Je denkt dat die 103 beter klinkt dan de 304 Roots?

Inruil van de 3o4 en 160 is inderdaad ook een optie Buizerd maar waar?

Ga eens kletsen met de reparateur Carl, die is ook gek van de 103. Er kan meer dan je denkt. 

Even met de Denon importeur bellen Carl om te horen wie inruilt, daarna lekker weer met nieuw verder spelen.

103, 160, 304?, waar denkje dat jouw zoon zich het lekkerst bij voelt?, en ook de mogelijkheden van zijn phonotrap zijn medebepalend, vertel maar, wat denkje dat het beste aansluit?

DL160 en DL304 zijn al een hele tijd uit produktie, dus inruilen op een nieuwe is niet mogelijk. Vandaar ook de vraag voor reparatie. Ik zou zelf de DL160 niet laten repareren. Dat is nl een DL110 met een ML naald en feitelijk te goedkoop voor een retip.

De DL304 is een betere candidaat voor een retip. Die verdient het en past ook een de CF-1 waar die in moet komen (Charles heeft een MA707/CF-1 arm en geen CF-2. Als hij nou eens wat preciezer zou zijn met zijn betitelingen .....)

Ik vraag me wel af waarom hij dit hier weer post, ipv eerst naar Phonocraft belt en de persoon in kwestie vraagt. Ik snap dat hij het hier levendig wil houden, maar soms kun je beter achteraf posten dan van te voren. Nu krijg je weer zoveel meningen waar je eigenlijk alleen maar van gaat twijfelen en worden er dingen bijgehaald (DL103) waar het in beginsel niet over gaat.

Zo gaat het hier zelden op audiogebied. Morgen heb ik gelukkig een vrije dag. 

Ik hoop trouwens dat een nieuwe cantilever geplaatst kan worden. Die is afgebroken. 

Edited by carl

Zekerheidshalve stuur ik de 304 op. Hij gaf me echter weinig kans. Het element is erg lastig (duur) te repareren. 

Ik heb nog een ADC 26. Die gaat ook mee. Weet ik ook of ik er iets mee kan.

Edited by carl

Daar had Rik Jans uit Meppel het ook over Ed. Interessante knaap trouwens. Hij repareert elementen, maar modificeert ook. Zo bouwt  hij een sterk gemodificeerde Denon 301.

Ik denk dat je de 103 ipv 301 bedoelt Carl. Als Rik het niet kan fixen kan het de prullenbak in. Ik heb een gemodificeerde Benz LPS van hem. Lage impedantie (spoel met dikker draad gewikkeld), andere spandraad. Klinkt weergaloos.

Ik heb daar toen ook naar gekeken Ed, maar niet echt optimaal voor mijn Graham 2.2 arm. Die Ruby scoort daar gewoon beter.