Jump to content

Nakamichi LX3 neemt niet op

grandmono
 Share

Recommended Posts

Ha allemaal, heeft iemand op dit forum ervaring met de Nakamichi Lx3? De mijne werkt volledig maar is helaas gestopt met opnemen. Mechanisch werkt alles, audio komt binnen maar het komt niet op tape. Het schijnt vaker voor te komen bij dit type. Mocht iemand tips hebben wie me zou kunnen helpen met repareren graag! 

Op Audio Creative staat een interview met een zeer ervaren Nakamichi reparateur, breng hem bij hem langs zou ik zeggen, behalve dat de storing verholpen wordt, krijgt de rest van je machine ook de aandacht van een vakman, wellicht niet overbodig.

Succes en veel plezier.

Nakamichi revisie/ reparatie

Tom van der Hoff is dé man. Heeft tientallen jaren voor Transtec (oud importeur Nakamichi) gewerkt als technische man. Zeer kundige man

Woont in Maassluis. Lees het gehele verhaal en wat hij doet als onderhoudsbeurt en de kosten ervan op bovenstaande link.

Edited by analoogfreak

Norman van Wijnen is ook een naam in de Nakamichi hoek. Google hier maar eens op en je zult zien dat dit een expert op dit gebied is.

Dit is de persoon waar Buizerd hierboven al naar verwees op Audio Creative.

Edited by SMarcel

En de derde zeer goede Nakamichi expert in Nederland (Hoek van Holland) is Fred van der Burg. Heeft al menig Nakamichi deck van mij gerepareerd (o.a. een LX3)

zie dit topic:

On 29-10-2024 at 07:40, analoogfreak said:

Nakamichi revisie/ reparatie

Tom van der Hoff is dé man. Heeft tientallen jaren voor Transtec (oud importeur Nakamichi) gewerkt als technische man. Zeer kundige man

Woont in Maassluis. Lees het gehele verhaal en wat hij doet als onderhoudsbeurt en de kosten ervan op bovenstaande link.

Een vriend van mij heeft hier zijn (uit een nalatenschap over genomen) Nak laten reviseren. Tot volle tevredenheid. Speelt echt fraai.

groet,

Leobus