Vinyl_Fuchs Posted 4 november Report Share Posted 4 november 2 hours ago, Jongensdroom said: Net als in elke andere branche, gaat het alleen maar over geld verdienen. Ik snap wat je bedoelt, maar er zijn ook nog kleinschalige familiebedrijven actief. Echter voor iedere MKB ondernemer met een hart voor de zaak/ mensen geldt: de schoorsteen moet ook roken. Je doelt vermoedelijk meer op de grote bedrijven met dito aandeelhouders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 november Report Share Posted 4 november Wanneer mensen die hun nek uitsteken geld verdienen, moet de kop er af. Wanneer mensen ongehoord veel verdienen aan b.v. wapens, vliegtuigen en voertuigen mag het kennelijk wel. En op detailhandelniveau... wat te denken van mijnheer van Mossel? Of hier dichterbij, Frits van Eerd.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 november Report Share Posted 4 november 3 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Met het huidige McIntosh design heb ik minder, maar hun vintage spullen vind ik persoonlijk een genot voor het oog. Minder bombastisch, meer klasse/ elegantie. Is MacIntosh niet de Harley Davidson onder de versterkers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 november Report Share Posted 4 november 6 minutes ago, Hans van Liempd said: Is MacIntosh niet de Harley Davidson onder de versterkers? Ik denk dat je daar ergens wel een punt hebt, Hans. Door velen verguisd, vaak gekopieerd, nodeloos achterhaald/ duur, maar nooit geëvenaard.... (ik spreek nu meer uit hoofde van HD-bezitter). Mijn wijlen vader heeft probleemloos jarenlang door Europa 10.000 km's gereden. En door de kleinzoon van 1 van de oprichters een ijzersterke marketingstrategie uitgezet midden jaren 80 i.c.m. het mede door Porsche ontwikkelde oerbetrouwbare v2- motorblok (Evolution, opvolger van de minder betrouwbare Shovelhead). Voor HD-puristen is die laatsgenoemde dan weer de laatste echte HD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 november Report Share Posted 4 november 7 hours ago, klikobot said: Nogmaals, het is geen echte transformator. Ik weet niet hoor. Maar het blijft natuurlijk heel veel extra draad rechtstreeks in de signaalweg met net zoveel inductie. En dan zie je ze die dure Audioquesten uitpakken, dan heb ik zoiets van..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 november Report Share Posted 4 november 5 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Ik denk dat je daar ergens wel een punt hebt, Hans. Door velen verguisd, vaak gekopieerd, nodeloos achterhaald/ duur, maar nooit geëvenaard.... (ik spreek nu meer uit hoofde van HD-bezitter). Mijn wijlen vader heeft probleemloos jarenlang door Europa 10.000 km's gereden. En door de kleinzoon van 1 van de oprichters een ijzersterke marketingstrategie uitgezet midden jaren 80 i.c.m. het mede door Porsche ontwikkelde oerbetrouwbare v2- motorblok (Evolution, opvolger van de minder betrouwbare Shovelhead). Voor HD-puristen is die laatsgenoemde dan weer de laatste echte HD. En SF een soort van Ducati. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 november Report Share Posted 4 november Wat ik mij afvraag heeft zo'n winkel die demo installatie dan in eigendom of kunnen ze die huren en gaat op het gemakje heel Europa door? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 november Report Share Posted 4 november Vaak in samenwerking met de importeur die een dergelijke set beschikbaar stelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klikobot Posted 4 november Report Share Posted 4 november (edited) 1 hour ago, Roots said: Ik weet niet hoor. Maar het blijft natuurlijk heel veel extra draad rechtstreeks in de signaalweg met net zoveel inductie. En dan zie je ze die dure Audioquesten uitpakken, dan heb ik zoiets van..... Dag Roots, je denkt in de juiste richting, de uitgangs “Autoformer” van McIntosh bij hun transistor amps, is idd. gewoon een grote zelfinductie(spoel). Bij een echte transformator, verwachten we energie overdracht .Hier wordt energie alleen opgewekt. Dus hier met de autoformer,zal door het opgewekte magnetisch veld in de zelfinductie(spoel) zelf, ervoor zorgen dat iedere winding die naast elkaar ligt, op mekaar onderling inductief gaat werken, via de toenemende en afnemende stroom(wisselstroom) ook de emk versterken( Wet van Faraday, I love that guy). Deze verzwakkende en versterkende effekten v/e stroom op zichzelf, in de spoelwindingen, wordt zelfinductie genoemd, en de karakteristieke eigenschappen ervan welke het mogelijk maakt om de windingen onderling op elkaar te reageren, heet inductie. E= -L dI(b)/dt Dus doe maar nog meer windi gen, nog meer emk Zo kunnen we 4,8,16, 32 ohm etc… maken, maar ook 1 ohm en 2 ohm aftappingen, zijn dus gewoon grotere of kleinere zelfinducties beschikbaar dmv. aftappingen. Edited 4 november by klikobot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 4 november Report Share Posted 4 november Het is niet zo dat de importeur het plaats en klaar ,dan heeft die gefaald ook de dealer heeft gefaald, ik ben vast van overtuigd als de juiste kabel gebruiken en harmonyzer van Cock gebruikt zal het heel anders gaat klinken, maar dan moet je wel aan werken. Dezelfde dealer heeft een aantal jaren geleden bij Weert ook op een kasteel een show gegeven ,was meer een importeur die alles op orde had ook de akoestiek, de rest van de importeur,s pleurde het gewoon neer, 1.500.000 moet alles up to date zijn,daar mag niks aan ontbreken,is dat niet zo hebben beiden gefaald. Wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 november Report Share Posted 4 november Mijn hersenpan begint nu wel te kraken hoor Het komt er eigenlijk op neer dat een enkele spoel zichzelf altijd in de weg staat...En een slim gewikkelde UGT je de zelf inductie tegenover elkaar kan wegstrepen...Of iig zoveel mogelijk. En dan blijft (rest) inductie over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
klikobot Posted 4 november Report Share Posted 4 november 25 minutes ago, Roots said: Mijn hersenpan begint nu wel te kraken hoor Het komt er eigenlijk op neer dat een enkele spoel zichzelf altijd in de weg staat...En een slim gewikkelde UGT je de zelf inductie tegenover elkaar kan wegstrepen...Of iig zoveel mogelijk. En dan blijft (rest) inductie over? Dag Roots, je haalt de wet van Lenz erbij, dit is onvermijdelijk , ook bij een opgewekte magnetisch veld, die z’n ontstaan altijd tegenwerkt, vandaar ook het - (minteken) in de formule van Faraday. De opgewekte magnetische flux dwingt de stroom in een tegengestelde richting te vloeien. Bij de autoformer is geen galvanisch gescheiden tweede of derde etc. spoel aanwezig voor energie overdracht, zoals bij een transformator aanwezig is. Bv primair en secundair, met een bepaalde wikkelverhouding. Dan is er wel energieoverdracht dmv. de onderlinge inductie tussen de twee spoelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klikobot Posted 4 november Report Share Posted 4 november 1 hour ago, Roots said: Mijn hersenpan begint nu wel te kraken hoor Het komt er eigenlijk op neer dat een enkele spoel zichzelf altijd in de weg staat...En een slim gewikkelde UGT je de zelf inductie tegenover elkaar kan wegstrepen...Of iig zoveel mogelijk. En dan blijft (rest) inductie over? Er vloeit altijd stroom ook door een enkele spoel, want er zit een belasting op aangesloten, ergo dus flux en wordt er emk opgewekt. Niet verwarren met onbelast, waarbij de stroom 90 graden uit fase is met de spanning, en er dus geen stroom zou kunnen vloeien. Aangezien er geen tweede spoel aanwezig is, is er ook geen tegengestelde stroom om dit op te heffen. Dus wordt er energie opgeslagen in het magnetisch veld v/h kernmateriiaal. Dit is wat gedissipeerd wordt door de belasting die op de enkele wikkeling aangesloten zit.(speaker ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 november Author Report Share Posted 4 november 1 hour ago, Wilke said: Het is niet zo dat de importeur het plaats en klaar ,dan heeft die gefaald ook de dealer heeft gefaald, ik ben vast van overtuigd als de juiste kabel gebruiken en harmonyzer van Cock gebruikt zal het heel anders gaat klinken, maar dan moet je wel aan werken. Dezelfde dealer heeft een aantal jaren geleden bij Weert ook op een kasteel een show gegeven ,was meer een importeur die alles op orde had ook de akoestiek, de rest van de importeur,s pleurde het gewoon neer, 1.500.000 moet alles up to date zijn,daar mag niks aan ontbreken,is dat niet zo hebben beiden gefaald. Wilke Voor zoveel geld was het een aanfluiting, om er toch maar even een muzikale draai aan te geven. Cock kan voor heeeeel veel minder knaken iets neerzetten, dat heeeel veel dichter bij de werkelijkheid komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 november Report Share Posted 4 november Ja...Ik heb er een tijdje overgedaan om mee 1 minute ago, klikobot said: Er vloeit altijd stroom ook door een enkele spoel, want er zit een belasting op aangesloten, ergo dus flux en wordt er emk opgewekt. Niet verwarren met onbelast, waarbij de stroom 90 graden uit fase is met de spanning, en er dus geen stroom zou kunnen vloeien. Aangezien er geen tweede spoel aanwezig is, is er ook geen tegengestelde stroom om dit op te heffen. Dus wordt er energie opgeslagen in het magnetisch veld v/h kernmateriiaal. Dit is wat gedissipeerd wordt door de belasting die op de enkele wikkeling aangesloten zit.(speaker ). Ja dat heh...Ik was al aan het typen en nadenken over je vorige antwoord. Dat laatste.....Maar dat moet je toch niet willen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 november Report Share Posted 4 november 6 minutes ago, Jongensdroom said: Voor zoveel geld was het een aanfluiting, om er toch maar even een muzikale draai aan te geven. Cock kan voor heeeeel veel minder knaken iets neerzetten, dat heeeel veel dichter bij de werkelijkheid komt. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 november Report Share Posted 4 november Wie niet? Je hebt echt geen 10000Watt nodig en enorme subwoofers nodig om iets goed te laten klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 november Report Share Posted 4 november 2 minutes ago, Roots said: Wie niet? Je hebt echt geen 10000Watt nodig en enorme subwoofers nodig om iets goed te laten klinken. Ik zie de VU-meters op mijn Marantz 170dc nauwelijks uitslaan. Dacht dat ze defect waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 november Author Report Share Posted 4 november 19 minutes ago, Roots said: Wie niet? Je hebt echt geen 10000Watt nodig en enorme subwoofers nodig om iets goed te laten klinken. Wie nog meer dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 november Report Share Posted 4 november Iedereen hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klikobot Posted 4 november Report Share Posted 4 november (edited) Edited 4 november by klikobot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 november Report Share Posted 4 november Hahahahaa...Ik heb ooit eens bij de Wailers (zonder Bob) zo voor 2 x 18" gestaan dat was best wel een belevenis geef ik toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 november Author Report Share Posted 5 november (edited) 7 hours ago, Roots said: Iedereen hier. Tuurlijk, vooral jij! Daar kan niemand tegenop. Wat heb je allemaal staan? Ik ben erg leergierig. Cock en ik, komen graag eens een keertje bij je luisteren. Edited 5 november by Jongensdroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 november Report Share Posted 5 november 8 hours ago, klikobot said: Die heb ik gehoord. Verschillende keren. Het hele gebouw (High-End Munchen) stond te schudden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 november Report Share Posted 5 november 9 hours ago, Jongensdroom said: Voor zoveel geld was het een aanfluiting, om er toch maar even een muzikale draai aan te geven. Cock kan voor heeeeel veel minder knaken iets neerzetten, dat heeeel veel dichter bij de werkelijkheid komt. Hier ben ik het dus niet mee eens. Dat het beter zou kunnen klopt, maar "een aanfluiting" is toch wel erg denigrerend. Ik heb al vaak dergelijke sets op shows gehoord, en altijd valt dat wat tegen. Maar in precies de juiste setting kan het hemels klinken. En met een jacht of auto van € 1.500.000,- ben je een held, met een set van dat geld wordt je hier in Nederland afgezeken. Raar land, met rare mensen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts