Hans van Liempd Posted 7 november Report Share Posted 7 november Vanmiddag mocht ik nog 'n keer op uitnodiging van De kasteelheer op de luisterbank plaatsnemen. Nu konden we met 3 personen rustig luisteren en onze eigen muziek draaien op ons eigen volume. Dat scheelt een heel stuk. We zijn begonnen met de bank een meter dichter naar de luidsprekers te zetten. Daardoor werd het stereobeeld een stuk duidelijker. En verder hebben we allerlei muziek gedraaid. In een woord: Prachtig!! Is er dan niks aan te merken... natuurlijk wel, audiofielen hebben altijd wat te zeiken. Maar daar gaat het niet over. Om zo'n set een middag te mogen gebruiken is als het rijden in een formule 1 auto op het circuit voor een autoliefhebber. En die gaat dan ook niet zo snel als wanneer er Max in zit. Maar leuk..!!! We hebben een topmiddag gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 7 november Report Share Posted 7 november (edited) Zou goed kunnen Hans...Bedankt voor het verbeteren, het is inmiddels alweer zo lang geleden. Dit is zijn website trouwens: Nakamichi System One De Nak 620 komt van mij. Edited 7 november by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
klikobot Posted 7 november Report Share Posted 7 november 22 hours ago, carl said: Zou mooi zijn als je iets voor Roger @Sodejuu had ter reparatie van mijn geliefde kloon. Dag Carl, heb hier nog enkele originele 2sk389 jfets voor jou Pass Pearl phono kloon, v/e oude hobby project, gebruikt, maar nog 100% electrisch in orde binnen de parameters, gematcht.Ook geen fakes! Lagen in m’n small signal jfets onderdelen bakje. Zitten ook nog 6 x 2sk170 BL erbij, mag Roger hebben. Als er ergens in een phonotrap origineel GR in zitten, en we vervangen met BL,krijgen we ietsie meer ruis, omdat de hogere Idss en admittantie (Yfs) hieraan bijdragen. Meerdere parallel schakelen is dan een oplossing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 7 november Report Share Posted 7 november Geweldig heh!.... Wat ik mij dan afvraag waarom zijn die van Carl defect, en hoe is dat te voorkomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 november Report Share Posted 8 november 10 hours ago, klikobot said: Dag Carl, heb hier nog enkele originele 2sk389 jfets voor jou Pass Pearl phono kloon, v/e oude hobby project, gebruikt, maar nog 100% electrisch in orde binnen de parameters, gematcht.Ook geen fakes! Lagen in m’n small signal jfets onderdelen bakje. Zitten ook nog 6 x 2sk170 BL erbij, mag Roger hebben. Als er ergens in een phonotrap origineel GR in zitten, en we vervangen met BL,krijgen we ietsie meer ruis, omdat de hogere Idss en admittantie (Yfs) hieraan bijdragen. Meerdere parallel schakelen is dan een oplossing. Hoi Klikobot, Ik heb lang niks van je gehoord. Leuk dat je weer terug bent. In de Pass kloon zitten per kanaal 2 quads 2SK170 en een 2SK389. Door die 2SK170 parallel te zetten ruist het ding niet. Daar is ook niks mis mee. Het problee is de 2SK389GR, die kan het niet hebben. Daar is een BL type voor nodig, maar die zijn schaars. Ik zie op de foto 4 stuks "V" liggen. Die hebben een nog hogere Idss. DIe zullen het wel houden. Ik heb de "V" uitvoering echter nog niet eerder gehoord. Of het veel verschil gaat uitmaken? Ik heb in totaal nu 6 of 7 van die trappen geboud. De meeste met GR type 2SK389. Daarvan hebben er nu 3 problemen. Voor de input zitten 4 stuks 2SK170 parallel. Daar maakt het minder uit of het GR of BL uitvoeringen zijn. Ik hou me aanbevolen voor de FETs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 november Report Share Posted 8 november Daarvoor heb je zo’n forum natuurlijk: om elkaar te helpen. Bedankt @Klikobot Link to comment Share on other sites More sharing options...
klikobot Posted 8 november Report Share Posted 8 november 6 hours ago, carl said: Daarvoor heb je zo’n forum natuurlijk: om elkaar te helpen. Bedankt @Klikobot Graag gedaan Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 november Report Share Posted 9 november Is er vandaag niemand geweest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 9 november Report Share Posted 9 november Nee was te ver weg. Zit in Barcelona nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 10 november Report Share Posted 10 november Nee ,volgende week Tilburg ,mijn zoon wil dat wel eens horen,zo,n hifi show.Peep showtje. Ik denk dat enigste interssante bij Marco is,dan komt een tijdje niks en dan de rest. Ik hoop dat zo,n speaker als Cor ,Blumenhofer heeft staan ,op analoge tage gehoord,gewoon super ,nooit begrepen dat Cock die Niet heeft thuis staan. wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 10 november Report Share Posted 10 november (edited) 1 hour ago, Wilke said: Ik denk dat enigste interssante bij Marco is,dan komt een tijdje niks en dan de rest. Ik hoop dat zo,n speaker als Cor ,Blumenhofer heeft staan ,op analoge tage gehoord,gewoon super ,nooit begrepen dat Cock die Niet heeft thuis staan. wilke Kletsmajoor geen touw aan vast te knopen gewoon super goed of zoiets. Edited 10 november by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilke Posted 10 november Report Share Posted 10 november Ik hoop dat jij gelijk krijgt wilke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts