Jongensdroom Posted gisteren om 13:46 Report Share Posted gisteren om 13:46 Er worden mij een paar kopieën, van zeer goed opgenome cd's aangeboden. Klinken die beter, hetzelfde of slechter dan de originele cd's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted gisteren om 14:00 Report Share Posted gisteren om 14:00 doorgaans slechter, soms hetzelfde, maar beter dan het origineel lijkt me vrijwel onmogelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted gisteren om 14:12 Report Share Posted gisteren om 14:12 Wanneer goed gekopieerd, maakt het klankmatig geen verschil. Mits je CD speler gebrande CDs kan afspelen natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted gisteren om 14:19 Author Report Share Posted gisteren om 14:19 Het staffelen gaat beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted gisteren om 15:32 Report Share Posted gisteren om 15:32 Niet beter dan een nieuw origineel, een bekraste originele CD kun je beter een copie van maken omdat met meerdere pogingen de data mogelijk nog wel foutloos te lezen is. wat een tool als dBpowerAMP ook nog kan checken a.h.v. checksum data op internet. Eenmaal foutloos gelezen en goed gebrand is ie beter dan het origieel en slaat niet over of is niet de gaten aan het opvullen met interpolatie samples. Gebrandde CD's blijven hier goed werken, heb hier zelfs nog uit 1996 (goud) die nog prima werken maar als de muziek uiteindelijk goed bevalt gewoon een VG+ exemplaar origineel op Discogs kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 22 hours ago Report Share Posted 22 hours ago 3 hours ago, Jongensdroom said: Er worden mij een paar kopieën, van zeer goed opgenome cd's aangeboden. Klinken die beter, hetzelfde of slechter dan de originele cd's? Dat is aan jou…. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 22 hours ago Report Share Posted 22 hours ago Je bent zelf ook muzikant toch? En jij wil ook een boterham verdienen? Ik denk dat je wel begrijpt in welke richting ik wil…. En dat heeft niets met de kwaliteit van opname of het medium te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 hours ago Author Report Share Posted 22 hours ago 9 minutes ago, Rob55 said: Dat is aan jou…. Dat is lastig als je niet kunt vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 hours ago Author Report Share Posted 22 hours ago En het antwoord op de vraag is: .................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 hours ago Author Report Share Posted 22 hours ago Ik ben er al uit, heb het even aan Cock gevraagd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 22 hours ago Report Share Posted 22 hours ago 2 minutes ago, Jongensdroom said: Ik ben er al uit, heb het even aan Cock gevraagd. En wat adviseerde Cock? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 21 hours ago Report Share Posted 21 hours ago Zelf bij elke keer dat je afspeelt aan Buma Stemra afdragen denk ik. Cock is een wijs man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 21 hours ago Report Share Posted 21 hours ago 5 minutes ago, Duclaasie said: Zelf bij elke keer dat je afspeelt aan Buma Stemra afdragen denk ik. Cock is een wijs man. Zijnde streaming: lijkt me stug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 21 hours ago Report Share Posted 21 hours ago 3 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Zijnde streaming: lijkt me stug. Volgens mij gaat het om gekopieerde CD’s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 21 hours ago Report Share Posted 21 hours ago 1 minute ago, Duclaasie said: Volgens mij gaat het om gekopieerde CD’s Jij snapt hem niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 21 hours ago Report Share Posted 21 hours ago Het was zoiezo een vraag waar geen zinnig antwoord op te geven is. Ik gebruikte vroeger CloneCD op de PC met de door hun geadviseerde brander, een Aopen dacht ik....Er was geen verschil te horen tussen origineel en copy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 20 hours ago Report Share Posted 20 hours ago 39 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Jij snapt hem niet. Dat blijkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 20 hours ago Report Share Posted 20 hours ago 15 minutes ago, Roots said: Het was zoiezo een vraag waar geen zinnig antwoord op te geven is. Ik gebruikte vroeger CloneCD op de PC met de door hun geadviseerde brander, een Aopen dacht ik....Er was geen verschil te horen tussen origineel en copy. Ik ben in veel dingen dan toch meer een purist, maar onderken/ gebruik wel de gemakken van streaming. Met NAS, USB (HD-audio) houd ik me voorlopig niet bezig. Nochthans volstaat mijn ND8006... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 hours ago Report Share Posted 20 hours ago 1 hour ago, Vinyl_Fuchs said: En wat adviseerde Cock? Géén CD's Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 16 hours ago Report Share Posted 16 hours ago 5 hours ago, Vinyl_Fuchs said: En wat adviseerde Cock? Mono? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 hours ago Report Share Posted 9 hours ago Het principe van een gekopieerde CD en een uit de winkel is anders. Ik heb een tijd een Marantz dubbel CD lees en CD brand ding gehad en ik kon het verschil niet horen. Zelfs HDCD CD's werden probleemloos gekopieerd. Ook vanaf de computer met een Plextor CD-brander geen verschil. Wel bij gekregen CD's die met 10x de CD snelheid waren gekopieerd. Dus verschil? als het het met zorg gedaan is, niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 7 hours ago Report Share Posted 7 hours ago 2 hours ago, Tubejack said: Het principe van een gekopieerde CD en een uit de winkel is anders. Ik heb een tijd een Marantz dubbel CD lees en CD brand ding gehad en ik kon het verschil niet horen. Zelfs HDCD CD's werden probleemloos gekopieerd. Ook vanaf de computer met een Plextor CD-brander geen verschil. Wel bij gekregen CD's die met 10x de CD snelheid waren gekopieerd. Dus verschil? als het het met zorg gedaan is, niet. Langzaam branden, dus inderdaad niet op 10x de snelheid of meer en koop goede kwaliteit CD-R. Plextor brander was altijd erg goed, maar is helaas niet makkelijk nog aan te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 hours ago Report Share Posted 4 hours ago (edited) Ik vermoed ook, dat mensen met een absoluut gehoor, -zoals de toptic starter- verschillen kunnen horen. Dus waarom koop je de CD niet? Edited 4 hours ago by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 hours ago Author Report Share Posted 4 hours ago 12 minutes ago, Tubejack said: Ik vermoed ook, dat mensen met een absoluut gehoor, -zoals de toptic starter- verschillen kunnen horen. Dus waarom koop je de CD niet? Daar ben ik mee bezig. Maar de cd's die ik zoek, kosten al gauw 20 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 2 hours ago Report Share Posted 2 hours ago 1 hour ago, Jongensdroom said: Daar ben ik mee bezig. Maar de cd's die ik zoek, kosten al gauw 20 euro. Dat is toch niet teveel ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts