Jump to content

Dochter

carl
 Share

Recommended Posts

Mijn dochter is net verhuisd. Ze woont nu op de begane grond en maandag komt de binnenschilder voor boven. Ze herinnerde me eraan dat ik voor de audio in haar nieuwe huis ging zorgen. Ik wilde haar mijn Quad 34/306 cadeau doen en ben nu op zoek naar een fraaie monitor LS.  Wat formaat betreft een LS 3/5a maar zeker niet groter. Zou het goed doen in haar ruimte. Iemand suggesties voor een goede variant. Ruime muzieksmaak waaronder Beertje Pimpeloentje. Ik wil zeker naar tweede hands of demo exemplaar kijken.

Zelf ga ik trouwens met de Sansui versterker van mijn broer in de huiskamer spelen. Lijkt me wel leuk.

Een kleine Monitor Audio misschien? Of een Boston 25? Dat zijn de eersten die mij te binnen schieten. Ik had Dynaudio in de auto, daar is ook weinig mee mis. Heeft u een bedrag voor ogen, meneer? 

Misschien verkoopt Cock zijn Kef 50 wel?

Edited by Jongensdroom

16 minutes ago, carl said:

Mijn dochter is net verhuisd. Ze woont nu op de begane grond en maandag komt de binnenschilder voor boven. Ze herinnerde me eraan dat ik voor de audio in haar nieuwe huis ging zorgen. Ik wilde haar mijn Quad 34/306 cadeau doen en ben nu op zoek naar een fraaie monitor LS.  Wat formaat betreft een LS 3/5a maar zeker niet groter. Zou het goed doen in haar ruimte. Iemand suggesties voor een goede variant. Ruime muzieksmaak waaronder Beertje Pimpeloentje. Ik wil zeker naar tweede hands of demo exemplaar kijken.

Zelf ga ik trouwens met de Sansui versterker van mijn broer in de huiskamer spelen. Lijkt me wel leuk.

Is een Kef LS50 niet iets voor haar? Lekker compact en een mooie speaker.... Volgens mij heb jij wel een goed netwerk, waar je zoiets zou kunnen krijgen....

Duclaasie geeft het al aan... Dynaudio

Ik heb zelf op mijn tweede set met Quad 90 pre/power de Dynaudio Emit M20 aangesloten. Prima combinatie die niet te duur is en een heel serieus geluid neerzet.

19 minutes ago, pjotr27 said:

Wat wil je uitgeven? En liefst nieuw of mag het ook gebruikt zijn?

Mag zeker gebruikt. Ik dacht aan 500/750 euro

Die LS 3/5a zijn wel heel erg klein (30 x 19 x 16 cm). Op laagweergave hoef je dan niet te rekenen.

De Kef's zijn veel groter: ook 30 cm hoog, maar 20 cm breed en ruim 28 cm diep.

Edited by Hans van Liempd

Deze Hepta Gems https://www.catawiki.com/nl/l/91227581-hepta-gem-luidsprekerset

2e hands gekocht. Ze staan te spelen bij de jongste met een 2x 30watt buizenversterker

Het zijn geen audiofiele luidsprekers net als die Quad set, toch verassend goed, mooi laag, midden en hoog. 

Kost bijna niks. Je kunt er praktisch alle muziek soorten mee spelen.

Ook kabouter Pollewop :P

Edited by Tubejack

3 hours ago, Hans van Liempd said:

Die LS 3/5a zijn wel heel erg klein (30 x 19 x 16 cm). Op laagweergave hoef je dan niet te rekenen.

De Kef's zijn veel groter: ook 30 cm hoog, maar 20 cm breed en ruim 28 cm diep.

Grote kans dat ze die te groot vindt Hans.

Klein kastje kan prima werken, niet iedereen zit te wachten op diep pompend laag, mijn broertje heeft de KEF lsx 2 en is daar ook prima tevreden mee, ook qua laag. Als je echt wilt kun je nog een kc62 erbij zetten voor het diepste laag. 

Groetjes Walter

9 hours ago, Jongensdroom said:

Carl, hoeveel jaar denk je er voor uit te trekken? 😜

Gezien mijn leeftijd moet ik opschieten Wil (big smile). De woonkamer van mijn dochter is overigens nog niet klaar. Die komt op de eerste verdieping en ze bivakkeren nu op de begane grond.

On 28-11-2024 at 17:46, thingman said:

Inderdaad, een "ruime muzieksmaak"... :)

De Acoustic Energy AE-1. 

Met goede stands, anders heb je nog niks. Geldt uiteraard voor elke monitor.

Hier sluit ik mij helemaal bij aan. 

Heb ook de al eerder genoemde KEF LS 50 Meta gehad maar de AE is net iets verfijnder en minder groot/lomp.