Robson Posted 3 december Author Report Share Posted 3 december 5 hours ago, Bebatoli said: Die heeft toch ook niet de mogelijkheid om bi-wiring toe te passen. Betreft kabels, beter 1 goede kabel dan 2 mindere voor bi-wiring. Ik zou voor een mooi 2de hands setje gaan. 4 aansluitingen LF en HF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 3 december Report Share Posted 3 december Maar waar wil je dan over praten beste Robson? Jou Xavian XN 270 hebben toch helemaal geen biwire aansluitingen. Kan je wat meer duidelijkheid geven, zijn die van jou custom made aangepast ofzo dan? En wat wil je bereiken? en wat zijn jou ideen over biwire kabels dan?....Praat dan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 3 december Report Share Posted 3 december Het is dit model toch ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 3 december Report Share Posted 3 december Wat zijn eventuele voordelen van bi-wiring. Als een luidsprekerunit beweegt zal het spoel zelf ook stroom opwekken. Die kleine stroom noemt men EMK (elektromotorische kracht) en die kleine stroom komt terug in het filter en kan zodoende de tweeter verstoren. Op die manier krijg je een ongewenst signaal in je tweeter. Maar bij bi-wiring gaat die eerst terug naar de versterker en wordt daar grotendeels afgeleid en je krijgt nagenoeg geen verstoring meer bij de tweeter. (Als ik fouten heb geschreven dan corrigeren jullie mij maar maar het gaat hem eerder over het principe.) Dus bi-wiring kan een minder verstoord geluidsbeeld geven, minder versmeerd. Je zal dit horen als meer rust, een relaxter geluid. Maar sommige speakers hebben een zodanig goed gebouwd filter dat het weinig of niets uitmaakt. Er zijn ook filtertypes waar je zelfs niet kan bi-wiren en dat noemt men seriefilters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 december Report Share Posted 3 december Klopt, en is ook wel een mode ding geworden, in de tijd dat dit op kwam zag je best wel wat fabrikanten met een aangepast filter in een zelfde speaker op de markt komen. Zo zie ik van de KEF 104/2 de latere modellen met en de eerdere modellen zonder bi wire optie, zou hier ook wel eens het geval kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 3 december Report Share Posted 3 december Nou...Bij de juiste filters zou het best wel eens een voordeel kunnen opleveren tijdens transport...De grotere stromen van het laag hebben dan geen grip meer op die kleine stroompjes van het hoog en heeft als gevolg dat er minder faseverschuivingen zijn door inductie...Maar niets is zeker hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Analogue Posted 4 december Report Share Posted 4 december (edited) Ikzelf ben eigenlijk mijn hele leven al bezig met audio, zowel op puur technisch vlak, alsook op audiofiel vlak, met dat laatste bedoel ik dat er binnen de audio wereld soms oplossingen bestaan welke zich niet direct laten meten of technisch laten verklaren, maar toch tot verbeteringen kunnen leiden, daar staan techneuten niet altijd meteen voor open, deze techneut dus wel. Ik heb eigenlijk altijd al zelfgemaakte kabels gebruikt, zowel als interlinks alsook voor de luidsprekers, dit omdat als je weet wat je doet een veel hogere kwaliteit in weergave weet te bereiken dan de meeste kant en klaar kabels voor minder geld. Overigens is de voorkeur voor een bi-wired oplossing op zich wel te verklaren, en ikzelf heb dan ook een bi-wired oplossing met zelfgemaakte kabels van zeer hoge kwaliteit, en dat hoor je terug. Er gebeuren een aantal dingen, doordat de filters voor low-pass en mid-hoog van elkaar worden ontkoppeld en ieder op zich met de versterker worden verbonden worden tegen-emk stroompjes door de versterker afgeleid en kortgesloten, dit wordt reeds terecht benoemd door @Bebatoli Het punt welke genoemd wordt door @Roots is een hele belangrijke, en deze ga ik verder uitleggen. Wanneer je kiest voor een Bi-wired oplossing dan komt de kabel voor het mid-hoog feitelijk aan serie condensatoren te hangen voor zowel het mid, alsook het hoog. Hierdoor is de weerstand voor de hogere frequenties laag, maar voor de laagfrequente stromen hoog. Stoom zoekt altijd de weg van de minste weerstand. De kabel voor het laag hangt aan een seriespoel waardoor de weerstand voor laag frequent stromen laag is, terwijl de weerstand voor hoger frequente stromen hoog is. Hierdoor ontstaat de situatie dat de stromen met de hogere frequenties de voorkeur hebben om door de kabels voor het mid-hoog te lopen en de stromen met de lage frequenties zullen de voorkeur hebben om door de kabels van de laag sectie te gaan lopen. Hierdoor kun je kabels gaan toepassen welke het meest geschikt zijn voor ieder doel, elke kabel zijn eigen taak zeg maar. Om even bij mijn eigen situatie te blijven, ikzelf heb zeer mooie Sonore kabels voor het mid-hoog, welke in samenwerking zijn samengesteld door Cock van der Weiden, Leobus en mezelf, de samenstelling hiervan bestaat uit zeer veel flinter dunne adertjes welke onderling van elkaar geïsoleerd zijn. Effectief zijn deze kabels 3 mm² , Dit zijn zeer verfijnde kabels die zeer geschikt zijn voor de subtiele fijne stroompjes die voor de magie in het mid-hoog zorgen, hier wil je eigenlijk geen veel sterkere laag frequent stromen met bijbehorende strooivelden doorheen jagen. De kabels voor het laag zijn bij mij uitgevoerd met zeer soepele 25 mm² zuiver koperkabels, geheel van eigen hand. de weerstand naar de luidsprekers is hiermee vrijwel nul. Let op dat je in ieder geval niet te dun gaat met je kabels, bij sommige audiofielen zijn dunne kabels in trek geraakt, maar dit is helaas niet terecht. Met te dunne kabels in de laag sectie ga je de q-factor van je systeem aantasten waardoor de laag weergave wat meer boemerig en whoompig wordt, vooral bij gepoorte systemen is dat hoorbaar. dit wordt door sommigen als prettig ervaren en ze beoordelen dit als een betere bas weergave, maar dat is het niet. De bas weergave hoort strak en gedetailleerd te wezen en in balans met de rest van de muziek te zijn. Vaak hoor je mensen klagen over staande golven in de huiskamer, dat is inderdaad een probleem, maar met een wat meer boemerige en whoompige bas weergave worden deze staande golven juist nog sterker aangesproken en blijven langer na resoneren. Wanneer de bas snaarstrak is dan wordt dit verschijnsel ook meteen veel minder. Ik zie steeds vaker voorbij komen dat mensen graag een versterker hebben met een zo’n hoog mogelijke dempingsfactor en er vervolgens dunne kabeltjes aanhangen die deze dempingsfactor weer voor een groot deel opheffen. Ook is het zo dat wanneer de kabels voor de laag weergave wel voldoende dik is, maar die voor mid-hoog erg dun zijn, dat er zomaar een halve db verschil kan ontstaan, dit is uiteraard ook ongewenst. Al met al zijn er dus veel factoren van invloed, dus je moet wel weten waarmee je bezig bent, zeker nu in tijden dat ik best wel veel mis informatie voorbij zie komen. Pak je dit goed aan dan is de winst ronduit serieus! Vergis je niet, de stap naar betere kabels is goed hoorbaar, de stap van daaruit naar een goed samengesteld bi-wired systeem is groter! De topic starter woont ver weg, anders had ik het met alle plezier gedemonstreerd en verder uitgelegd, wat in de praktijk gewoon wat makkelijker te doen is dan typend op een forum. Door het toepassen van een doordachte bi-wired opstelling van zeer hoge kwaliteit hoor je het mid-hoog letterlijk openvouwen ten opzichte van single-wired, de handrem gaat er vanaf! de weergave komt daarmee zeer fraai los van de luidsprekers. Zeer de moeite waard om hier degelijk onderzoek in te doen en het gewoon te proberen. Ikzelf ben reeds een leven bezig met luidsprekers en bekabeling, het is belangrijk om de materie te kennen om zodoende tot mooie resultaten te komen. Twee voorbeelden van mijn hulp welke ik in het verleden aan anderen verleend heb: https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?p=2080035#p2080035 https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?p=2064862#p2064862 Edited 4 december by Olaf Analogue Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 december Report Share Posted 4 december 9 hours ago, Jongensdroom said: Ik ben een van de weinigen, die de beste man concrete adviezen heeft gegeven. Het zou de J.D. critici sieren eens in de spiegel te kijken, betreffende hun eigen gedragingen hier. Het zijn juist deze figuren die het forum verzieken. De J.D. critici ... Het moet niet gekker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robson Posted 4 december Author Report Share Posted 4 december 7 hours ago, Bebatoli said: Het is dit model toch ? Spoiler Ja maar die van mij heeft 4 aansluitingen Lf en Hf Spoiler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robson Posted 4 december Author Report Share Posted 4 december 8 hours ago, Roots said: Maar waar wil je dan over praten beste Robson? Jou Xavian XN 270 hebben toch helemaal geen biwire aansluitingen. Kan je wat meer duidelijkheid geven, zijn die van jou custom made aangepast ofzo dan? En wat wil je bereiken? en wat zijn jou ideen over biwire kabels dan?....Praat dan! Ik denk dat ik de voorganger heb bij mij zitten er 4 aansluitingen LF en Hf daarom ook mijn vraag over bi-Wire Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 4 december Report Share Posted 4 december (edited) Ok, helder. Ik had wat opzoekwerk verricht en had er geen enkele gevonden die je kon bi-wiren. Nu de kwestie wat je wil doen. Moest je de gelegenheid hebben om eens een extra setje kabels te lenen zou je als eens kunnen proberen of bi-wiring een hoorbaar verschil voor je maakt. Als dat het geval is zou je kunnen overwegen om zelf een kabel te maken al kan ik je daar niet bij helpen, mijn vroegere pogingen (allemaal met zilver gemaakt) hebben mij nooit overtuigd. Misschien kan @Hans van Liempd je verder helpen, hij heeft een mooie kabel gemaakt. Hij zou hier ook eens een foto kunnen plaatsen van zijn speakerkabel. Edited 4 december by Bebatoli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Analogue Posted 4 december Report Share Posted 4 december Dan zal Rob deze hebben: Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 4 december Report Share Posted 4 december 9 hours ago, Roots said: Nou...Bij de juiste filters zou het best wel eens een voordeel kunnen opleveren tijdens transport...De grotere stromen van het laag hebben dan geen grip meer op die kleine stroompjes van het hoog en heeft als gevolg dat er minder faseverschuivingen zijn door inductie...Maar niets is zeker hier. Die snap ik niet?! het signaal vanaf de versterker wordt door beide kabels aangestuurd met de zelfde informatie richting de luidsprekers. Het signaal door de kabel naar de luidspreker heeft er geen weet van of deze aan het einde uitkomt bij de tweeter of de woofer dus komt daar gewoon het gehele frequentie spectrum aan bij de luidsprekerklemmen. Dus ook de grote stromen laag gaan dan gewoon mee door de kabel zowel naar de woofer als naar de tweeter. Als dat niet wenselijk is, dan moet dit al gescheiden worden in de versterker bij de uitgangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 4 december Report Share Posted 4 december Grote stromen die van de versterker komen zullen zeker tot de units komen, het is de EMK die er intern kan voor zorgen dat je versmering krijgt. Enkel de woofer is in staat om genoeg EMK op te wekken om de tweeter te verstoren. Maar....... relativeren is wel de boodschap want bij een goed filterontwerp ga je daar nagenoeg geen last van hebben. Bij een seriefilter zelfs helemaal niet, daar kan je zelfs niet bi-wiren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 4 december Report Share Posted 4 december Jongens, de kabels hangen bij de versterker aan elkaar, dus gescheiden zijn ze allerminst. Of je ze dus aan de versterker of aan de luidspreker aan elkaar koppelt maakt wat dat betreft helemaal niets uit. De kabel zelf heeft een erg lage weerstand, dus daar zit geen verschil. Ik zeg hiermee overigens niet dat bi-wiring geen verschil kan maken, maar dat wordt niet veroorzaakt doordat de versterker een apart "kanaal"voor hoog en laag ziet, want dat is niet het geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Analogue Posted 4 december Report Share Posted 4 december De versterker blijft inderdaad exact hetzelfde zien, daar is ook niets anders beweerd. De kabel van het mid-hoog is aangesloten op serie condensatoren, dit zijn de condensatoren die in de mid-hoog sectie van het filter zitten. Deze condensatoren vormen een hoge weerstand voor lage frequenties. Dus er loopt duidelijk meetbaar bijna geen laag frequent stroom meer door de mid-hoog kabel. De bas-kabel is aangesloten op een serie spoel. Dat is de spoel die op het filter in serie staat met de bas driver. Deze spoel vormt een lage weerstand voor de lage frequenties, stroom zoekt de weg van de minste weerstand, dus de laag frequent stromen zullen door de dikke bas kabels hun weg door het low-pas filter vinden. Voor de hoge frequenties is het andersom, daar vormen de serie condensatoren waar de mid-hoog kabel aan hangt een lage weerstand. Terwijl de dikke serie spoel in de laag sectie zorgt voor een hoge weerstand voor hoge frequenties. Ook hier zoekt de stroom de weg van de minste weerstand, dus die zullen voor de mid-hoog kabels kiezen. Als je ze aan de luidspreker kant weer aan elkaar zou hangen is dit hele verhaal uiteraard onmiddellijk ongedaan gemaakt, maar dan hoor je ook meteen het verschil in de weergave. Ik wist dat ik glad ijs zou gaan betreden met technische basis kennis. Maar hé, ik wilde het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis. Maar als ik het er op moet gokken dat zal ook deze verduidelijking niet gaan helpen, dit is nou eenmaal geen technisch forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 4 december Report Share Posted 4 december (edited) Ik heb de vraag even aan Bruno gesteld en hij zegt dat biwiring zin heeft ivm met de EMK maar dat die EMK bij degelijk ontworpen woofer van die orde is dat hij quasi geen invloed heeft. Hij zegt tevens dat EMK van het Duits komt en een slechte benaming is voor de opgewekte stroom, de term "open-klem-spanning" is correcter. Conclusie voor mij is dat biwiring zin kan hebben maar dat je dat moet minimaliseren bij goed ontworpen luidspreker unit. Bruno voegde nog toe dat bi-amping wel zin kan hebben omdat de EMK dan geen invloed meer kan hebben op de andere unit. Zo, dank zij @Edje2 en Bruno heb ik weer wat bijgeleerd ! Edited 4 december by Bebatoli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 4 december Report Share Posted 4 december Precies, het is in de kabel waar het verschil wordt gemaakt, de versterker ziet dezelfde belasting. Het is uiteraard een kwestie van proberen of bi-wiren effect heeft of niet. Hangt ook weer af van de gebruikte jumpers. Als dat de standaard blikjes zijn die er vanaf de fabriek aan hangen valt daar vaak ook al wat te winnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 4 december Report Share Posted 4 december Toch nog even een correctie. De redenering dat EMK die de tweeter beïnvloed klopt wel en biwiring kan daar soelaas kan bieden ook en dat komt omdat die EMK bij de versterker naar de grond wordt afgeleid. Maar bij goed ontworpen units is die EMK zo klein dat het nagenoeg geen verschil maakt. Dus beide redeneringen kloppen. Maar bij de Xavian worden erg mooie Scan Speak units gebruikt en daar zal biwiring vermoedelijk weinig zin hebben. Moest het mijn speaker zijn herleide ik de aansluiting tot 1 setje en soldeerde ik in de kast bij de pluggen aan mekaar. Geen jumpers en minder gedoe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 december Report Share Posted 4 december Je had het op het begin al goed Guido. Zelfs bij een rechte draad ontstaat er een zelfinductie, een magnetisch veld....Hoe hoger de stroom des te meer zelfinductie. De nare eigenschap van inductie is dat je faseverschuivingen van de sinus zelf krijgt. De stroom zal na ijlen op de spanning wat wij natuurlijk niet willen, want dat geeft alleen maar versmering van het geluid. Door de tweeter aparte draden te geven zal in die draad de stroom een stuk lager zijn, dus minder zelfinductie. De toch al lage spanning/sinus van de hoge tonen zal daardoor minder faseverschuiving hebben.....tijdens transport. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 december Report Share Posted 4 december (edited) 14 hours ago, Bebatoli said: Ok, helder. Ik had wat opzoekwerk verricht en had er geen enkele gevonden die je kon bi-wiren. Nu de kwestie wat je wil doen. Moest je de gelegenheid hebben om eens een extra setje kabels te lenen zou je als eens kunnen proberen of bi-wiring een hoorbaar verschil voor je maakt. Als dat het geval is zou je kunnen overwegen om zelf een kabel te maken al kan ik je daar niet bij helpen, mijn vroegere pogingen (allemaal met zilver gemaakt) hebben mij nooit overtuigd. Misschien kan @Hans van Liempd je verder helpen, hij heeft een mooie kabel gemaakt. Hij zou hier ook eens een foto kunnen plaatsen van zijn speakerkabel. Op de foto hieronder, liggen mijn vlechtsels niet aangesloten. De andere kabels waren een testje en liggen nu te wachten op een nieuwe eigenaar. Deze hebben voor mij een aantal voordelen, maar ook wat nadelen t.o.v. mijn vlechtkabels, dus de vlechtkabels zitten er nu weer aan. Edited 4 december by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robson Posted 4 december Author Report Share Posted 4 december 16 hours ago, Olaf Analogue said: Dan zal Rob deze hebben: Jep dat zijn ze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robson Posted 4 december Author Report Share Posted 4 december 20 hours ago, Olaf Analogue said: Ikzelf ben eigenlijk mijn hele leven al bezig met audio, zowel op puur technisch vlak, alsook op audiofiel vlak, met dat laatste bedoel ik dat er binnen de audio wereld soms oplossingen bestaan welke zich niet direct laten meten of technisch laten verklaren, maar toch tot verbeteringen kunnen leiden, daar staan techneuten niet altijd meteen voor open, deze techneut dus wel. Ik heb eigenlijk altijd al zelfgemaakte kabels gebruikt, zowel als interlinks alsook voor de luidsprekers, dit omdat als je weet wat je doet een veel hogere kwaliteit in weergave weet te bereiken dan de meeste kant en klaar kabels voor minder geld. Overigens is de voorkeur voor een bi-wired oplossing op zich wel te verklaren, en ikzelf heb dan ook een bi-wired oplossing met zelfgemaakte kabels van zeer hoge kwaliteit, en dat hoor je terug. Er gebeuren een aantal dingen, doordat de filters voor low-pass en mid-hoog van elkaar worden ontkoppeld en ieder op zich met de versterker worden verbonden worden tegen-emk stroompjes door de versterker afgeleid en kortgesloten, dit wordt reeds terecht benoemd door @Bebatoli Het punt welke genoemd wordt door @Roots is een hele belangrijke, en deze ga ik verder uitleggen. Wanneer je kiest voor een Bi-wired oplossing dan komt de kabel voor het mid-hoog feitelijk aan serie condensatoren te hangen voor zowel het mid, alsook het hoog. Hierdoor is de weerstand voor de hogere frequenties laag, maar voor de laagfrequente stromen hoog. Stoom zoekt altijd de weg van de minste weerstand. De kabel voor het laag hangt aan een seriespoel waardoor de weerstand voor laag frequent stromen laag is, terwijl de weerstand voor hoger frequente stromen hoog is. Hierdoor ontstaat de situatie dat de stromen met de hogere frequenties de voorkeur hebben om door de kabels voor het mid-hoog te lopen en de stromen met de lage frequenties zullen de voorkeur hebben om door de kabels van de laag sectie te gaan lopen. Hierdoor kun je kabels gaan toepassen welke het meest geschikt zijn voor ieder doel, elke kabel zijn eigen taak zeg maar. Om even bij mijn eigen situatie te blijven, ikzelf heb zeer mooie Sonore kabels voor het mid-hoog, welke in samenwerking zijn samengesteld door Cock van der Weiden, Leobus en mezelf, de samenstelling hiervan bestaat uit zeer veel flinter dunne adertjes welke onderling van elkaar geïsoleerd zijn. Effectief zijn deze kabels 3 mm² , Dit zijn zeer verfijnde kabels die zeer geschikt zijn voor de subtiele fijne stroompjes die voor de magie in het mid-hoog zorgen, hier wil je eigenlijk geen veel sterkere laag frequent stromen met bijbehorende strooivelden doorheen jagen. De kabels voor het laag zijn bij mij uitgevoerd met zeer soepele 25 mm² zuiver koperkabels, geheel van eigen hand. de weerstand naar de luidsprekers is hiermee vrijwel nul. Let op dat je in ieder geval niet te dun gaat met je kabels, bij sommige audiofielen zijn dunne kabels in trek geraakt, maar dit is helaas niet terecht. Met te dunne kabels in de laag sectie ga je de q-factor van je systeem aantasten waardoor de laag weergave wat meer boemerig en whoompig wordt, vooral bij gepoorte systemen is dat hoorbaar. dit wordt door sommigen als prettig ervaren en ze beoordelen dit als een betere bas weergave, maar dat is het niet. De bas weergave hoort strak en gedetailleerd te wezen en in balans met de rest van de muziek te zijn. Vaak hoor je mensen klagen over staande golven in de huiskamer, dat is inderdaad een probleem, maar met een wat meer boemerige en whoompige bas weergave worden deze staande golven juist nog sterker aangesproken en blijven langer na resoneren. Wanneer de bas snaarstrak is dan wordt dit verschijnsel ook meteen veel minder. Ik zie steeds vaker voorbij komen dat mensen graag een versterker hebben met een zo’n hoog mogelijke dempingsfactor en er vervolgens dunne kabeltjes aanhangen die deze dempingsfactor weer voor een groot deel opheffen. Ook is het zo dat wanneer de kabels voor de laag weergave wel voldoende dik is, maar die voor mid-hoog erg dun zijn, dat er zomaar een halve db verschil kan ontstaan, dit is uiteraard ook ongewenst. Al met al zijn er dus veel factoren van invloed, dus je moet wel weten waarmee je bezig bent, zeker nu in tijden dat ik best wel veel mis informatie voorbij zie komen. Pak je dit goed aan dan is de winst ronduit serieus! Vergis je niet, de stap naar betere kabels is goed hoorbaar, de stap van daaruit naar een goed samengesteld bi-wired systeem is groter! De topic starter woont ver weg, anders had ik het met alle plezier gedemonstreerd en verder uitgelegd, wat in de praktijk gewoon wat makkelijker te doen is dan typend op een forum. Door het toepassen van een doordachte bi-wired opstelling van zeer hoge kwaliteit hoor je het mid-hoog letterlijk openvouwen ten opzichte van single-wired, de handrem gaat er vanaf! de weergave komt daarmee zeer fraai los van de luidsprekers. Zeer de moeite waard om hier degelijk onderzoek in te doen en het gewoon te proberen. Ikzelf ben reeds een leven bezig met luidsprekers en bekabeling, het is belangrijk om de materie te kennen om zodoende tot mooie resultaten te komen. Twee voorbeelden van mijn hulp welke ik in het verleden aan anderen verleend heb: https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?p=2080035#p2080035 https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?p=2064862#p2064862 Super interessant Hans Thanx …..woon jij in de buurt van Eindhoven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robson Posted 5 december Author Report Share Posted 5 december 17 hours ago, Bebatoli said: Ok, helder. Ik had wat opzoekwerk verricht en had er geen enkele gevonden die je kon bi-wiren. Nu de kwestie wat je wil doen. Moest je de gelegenheid hebben om eens een extra setje kabels te lenen zou je als eens kunnen proberen of bi-wiring een hoorbaar verschil voor je maakt. Als dat het geval is zou je kunnen overwegen om zelf een kabel te maken al kan ik je daar niet bij helpen, mijn vroegere pogingen (allemaal met zilver gemaakt) hebben mij nooit overtuigd. Misschien kan @Hans van Liempd je verder helpen, hij heeft een mooie kabel gemaakt. Hij zou hier ook eens een foto kunnen plaatsen van zijn speakerkabel. Dankje ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Analogue Posted 5 december Report Share Posted 5 december (edited) 34 minutes ago, Robson said: Super interessant Hans Thanx …..woon jij in de buurt van Eindhoven? Het stuk welke je quote is niet door Hans geschreven, misschien dat je het verkeerde stuk hebt gequote. Edited 5 december by Olaf Analogue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts