Jump to content

Lage ingangsimpedantie versterker

leobus
 Share

Recommended Posts

Beste forummers,

Na ca 8 jaar trouwe dienst vind ik dat mijn Mission CD speler (met losse DAC) aan vervanging toe is. Nou heb ik een paar aardige spelers gehoord, maar dat waren toevallig allemaal spelers met een buizen eindtrap(oa een Audio Aero; een fantastische speler aan zijn eigen versterker). Zodra die spelers op mijn versterker aangesloten werden was het een suf geval geworden. De versterker heeft een ingangsimpedantie van 3400 Ohm en ik heb begrepen dat dat nogal laag is. Wie kent een aanpassing voor mijn versterker (BOW zz1)of een CD- of SACD speler die geen problemen heeft met die lage ingangsimpedantie. (prijsklasse ca 2000 euro)

Ik heb al een Philips sacd 1000 geprobeerd, die was wel potent genoeg, maar het CD geluid was een te geringe verbetering. Bovendien ben ik totaal niet 'in' voor een DVD speler.

Groeten,

Leobus

Nou heb ik een paar aardige spelers gehoord, maar dat waren toevallig allemaal spelers met een buizen eindtrap(oa een Audio Aero; een fantastische speler aan zijn eigen versterker).  Zodra die spelers op mijn versterker aangesloten werden was het een suf geval geworden. De versterker heeft een ingangsimpedantie van 3400 Ohm en ik heb begrepen dat dat nogal laag is. Wie kent een aanpassing voor mijn versterker (BOW zz1)of een CD- of SACD speler die geen problemen heeft met die lage ingangsimpedantie.

Nou zou ik het bijna reclame gaan noemen, maar mijn buizen cdspeler heeft een uitgangsimpedantie van 100 ohm, die geeft jouw versterker gewoon smerig voor zijn ######. Het kan dus wel goed ;-)

Remco

Hallo Leo,

Of het alleen aan de ingangsimpendantie van jouw BOW ligt, betwijfel ik. De BOW`s klinken collectief een tikje soft, en als de aangesloten bron daar iets aan bijdraagt kan het eindresultaat wel eens wat slapjes en papperig klinken. Zeker als je een speakerstel in huis hebt die qua partner liever een potente bruut dan een lieve jongen treft... Soft + soft + soft = sof!

In welke prijsklasse zoek je het qua CD-speler? Welke speakers en bekabeling gebruikt je? Wellicht dat ik je aan de hand daarvan een bruikbare suggestie aan de hand kan doen voor verdere luisterproeven.

Groet,

Marcel

Geplaatst door UltrAnalog:

Nou zou ik het bijna reclame gaan noemen, maar mijn buizen cdspeler heeft een uitgangsimpedantie van 100 ohm, die geeft jouw versterker gewoon smerig voor zijn ######. Het kan dus wel goed ;-)

Remco

Beste Remco,

Maak toch maar een beetje reclame en vertel me a.u.b. welke CD speler dat is. Past dat in mijn budget? Waar is hij te koop en te beluisteren?

groeten, Leo