Jump to content

Op bezoek bij Cock zondag 15-12-2024

René N.
 Share

Recommended Posts

42 minutes ago, carl said:

Ik ben even kwijt hoe de kabel er verder uitziet Pjotr.

Links de duurste variant, tussen de 375 euro 75 cm lengte en 495 euro 150 cm lengte. Rechts (gekleurde mantel) tussen de 155 75 cm lengte en 245 euro 150 cm lengte. Duurste variant heeft 8 aders en hout/zilver plug, goedkoopste variant 3 aders en Amphenol RCA met zilveren signaalpen. 

Screenshot_20250403-025115 (1).jpg

Die zien er netjes uit! Lijken mij zeer eerlijke prijzen in de huidige markt. Puur zilveren signaal pen is best bijzonder volgens mij..  Als ik even terug lees, vind Cock ze ook goed klinken, dat zegt mij eigenlijk genoeg. 

Groetjes Walter

Edited by Walt

1 hour ago, Walt said:

Die zien er netjes uit! Lijken mij zeer eerlijke prijzen in de huidige markt. Puur zilveren signaal pen is best bijzonder volgens mij..  Als ik even terug lees, vind Cock ze ook goed klinken, dat zegt mij eigenlijk genoeg. 

Groetjes Walter

Klopt, het is echt heel mooi... En je helpt er een familie in Indonesië mee....(Geen rijke multinationals)

5 hours ago, Edje2 said:

Wat is het klankverschil tussen de twee kabels?

Ik ga ze na Pasen vergelijken. Dan heb ik zelf beide sets extra. Cock prefereert minder aders, maar heeft de andere versie nog niet gehoord. Ga ook langs Cock dan, dus er volgt nog wel een update. Ben nu in Indonesië... wellicht gaan we de houten/zilver RCA stekkers ook los verkopen. De zilver aders worden trouwens zelf gemaakt, men mengt 92% zilver met 8% goud.. dus niet wat aan resten in zilver zit.

Zeker, hangt ook af van wat je wilt horen. Wil je veel detail, heel audiofiel, of wil je minder detail maar muzikaler? Beide kabels zullen goede kabels zijn, maar anders van klank. Slecht is als een kabel irritatie geeft, scherpe randjes, sompig laag..

12 minutes ago, Kraus vonBentinck said:

Dat wil ik best geloven maar verstandig is dat niet. Goud is een factor 1000 x zo duur als zilver maar geleidt slechter.  Verschlimbesseren wordt zoiets genoemd. Duurder maar niet beter.

Het is een sympathiek product maar....

De prijs is schromelijk overdereven. Actuele goudprijs ligt op 89,- per gram en zilver 0,97 per gram. 

Ik heb een nulletje teveel getypt, waarvoor excuus

Mijn bedenking blijft echter hetzelfde. Toevoegen van goud heeft m.i. geen zin. Gevoelsmatig lijkt het misschien wat maar het berust op niets anders dan een gevoel. Even waar als het idee dat marsmannetjes groen zijn.

Ik twijfel geen moment aan het feit dat het mooie en goed klinkende kabels zijn maar dat is niet te danken aan de toevoeging van goud.

@Kraus:

Het zou zo maar eens kunnen zijn dat je met het toevoegen van goud (met zijn grotere atomen) een verandering in de kristalstructuur van het zilver teweeg brengt. Dat kan tot andere resultaten leiden. Beter of slechter? Ik zou het niet weten.

Overigens vertelde een materiaal deskundige op het werk mij eens dat gezien de electronen opbouw in goud, goud eigenlijk beter zou moeten geleiden. Misschien dat in de kristalvorm van het mengsel de geleiding van het goud beter is omdat de electronen opbouw in het mengkristal veranderd is.

Misschien is het wel meetbaar!??

groet,

Leobus

13 minutes ago, Kraus vonBentinck said:

Ik geef mij gewonnen

Cock gesproken? Het gaat niet om "winnen" maar om uitwisselen ervaringen. Je "leent maar een keer een kabeltje van me"

Edited by pjotr27

52 minutes ago, Kraus vonBentinck said:

Ik geef mij gewonnen

Ja logisch... en het mooiste van al is nog wel dat niet eens de geleider, maar het diëlektricum klank-, ruimte- en versmeringbepalend is.

2 hours ago, pjotr27 said:

De zilver aders worden trouwens zelf gemaakt, men mengt 92% zilver met 8% goud..

Wat ik mij dan weer afvraag: Hoe trekt zo'n arme indonesiër daar dan weer een draad/ader van.

12 minutes ago, Roots said:

Wat ik mij dan weer afvraag: Hoe trekt zo'n arme indonesiër daar dan weer een draad/ader van.

Tja, geen idee. Ik hoop nog eens hem te bezoeken en dan weet ik het. Arm is trouwens niet zo'n fijn woord. Ik vrees dat jij stuk armer bent.. wij maken ons druk over van alles en nog wat...en het leven draait niet om geld...

8% goud is aanzienlijk, volgens mij merken als Siltech en Mundorf zitten rond de 1%, wat toevallig ongeveer de natuurlijke verhouding is van het percentage goud dat altijd in zilver zit..

Groetjes Walter