pjotr27 Posted 7 april Report Share Posted 7 april In mijn voorversterker zit een heel kort stukje goud kabel en dat was toen zo goed hoorbaar. Wellicht is meer goud beter en in de wereld van Siltech met distributie en marge overheen onbetaalbaar. Hier is het fabrikant naar consument....en kleine marge voor stichting die ik leidt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 7 april Report Share Posted 7 april Misschien verklaarbaar met Van der Heide zijn theorie, zilver laat structuur informatie heel slecht door, misschien kan 8% goud een pad hiervoor creëren zodat de blokkade niet langer van toepassing is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 7 april Report Share Posted 7 april Misschien, misschien, misschien....... Dat is allemaal wel heel erg speculatief. Ik pretendeer in het geheel niet ergens verstand van te hebben maar raak wel geintrigeerd door dit alles. Z lees ikop de site dat deccennia research inmiddels Siltech tot de conclusie hebben gebracht dàt goud, toegevoegd aan zilveren kabels, weliswaar iets verbetert aan de bepaald niet ideale zilverstructuur maar dat de ultieme kabel toch alleen uit zilver in monocrystal vorm bestaat. Op de site lees ik ook dat miljoenen jaren evolutie ons gehoor hebben opgeleverd dat alle meetapparatuur, hoe geavanceerd ook. het nakijken geeft. Ik ben niet van 'alle kabels klinken hetzelfde' maar een beetje nuchterheid kan geen kwaad. Waarom een kabeltje van 35000€ (niet meer leverbaar) om naar Joost Klein te luisteren of de broertjes Jussen? Quirine Viersen klinkt via Qobuz ook prima Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 8 april Report Share Posted 8 april Heeft Qobuz ook kabels tegenwoordig? Hoe wil je ernaar luisteren zonder apparatuur, kabels en luidsprekers/hoofdtelefoon? Of plug je een set dopjes in je telefoon? Kijk als de Indonesische kabels nu echt de hoofdprijs kosten dan snap ik je wel. En ik ga zeker niet zeggen dat het de beste kabels zijn die er bestaan. En er zijn vast kabels met mooiere pluggen, dikkere doos erom heen enz. Zuiverder zilver of ander exotisch materiaal en ga zo maar door. Maar kijk gewoon eens wat een setje Siltech/Crystal in de topline kost en wat dit kost. We verbeteren er de wereld niet mee, maar ik weet dat de familie die dit maakt in ieder geval een beter leven heeft gekregen. En ik ben er zeker in mijn set erg blij mee.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Beheer Posted dinsdag om 07:02 Admin Report Share Posted dinsdag om 07:02 On 3-4-2025 at 18:21, pjotr27 said: Opvallend dat ik niet meer op het forum kan zonder VPN vanuit Indonesië, is er iets veranderd? Hier is niets veranderd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted dinsdag om 08:42 Report Share Posted dinsdag om 08:42 Gaat dit allemaal nog steeds over het bezoek bij Cock op 15-12-2024?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted dinsdag om 10:21 Report Share Posted dinsdag om 10:21 (edited) 15 hours ago, Walt said: Misschien verklaarbaar met Van der Heide zijn theorie, zilver laat structuur informatie heel slecht door, misschien kan 8% goud een pad hiervoor creëren zodat de blokkade niet langer van toepassing is. Geen idee of het 8% goud is. Volgens Menno van der Veen: Gebruikte 20 jaar terug Siltech Silver-draad met een zuiverheid van 99,999% (vijf negen zilver) en een extra kleine gouden doting. Naast "verbeteringen" qua geleiding en geluid, -heb ik het idee- dat het beetje goud toegevoegd is om het draad sterker te maken zodat er transformatoren mee gewikkeld konden worden. Mogelijk dat het nieuwe zilver in monocrystal daarvoor te zacht is en te snel afbreekt bij het wikkelen. Maar dat laatste weet ik ook niet zeker. Wie weet het wel? Edited dinsdag om 10:38 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted dinsdag om 10:22 Report Share Posted dinsdag om 10:22 13 hours ago, Kraus vonBentinck said: Misschien, misschien, misschien....... Dat is allemaal wel heel erg speculatief. Ik pretendeer in het geheel niet ergens verstand van te hebben maar raak wel geintrigeerd door dit alles. Z lees ikop de site dat deccennia research inmiddels Siltech tot de conclusie hebben gebracht dàt goud, toegevoegd aan zilveren kabels, weliswaar iets verbetert aan de bepaald niet ideale zilverstructuur maar dat de ultieme kabel toch alleen uit zilver in monocrystal vorm bestaat. Op de site lees ik ook dat miljoenen jaren evolutie ons gehoor hebben opgeleverd dat alle meetapparatuur, hoe geavanceerd ook. het nakijken geeft. Ik ben niet van 'alle kabels klinken hetzelfde' maar een beetje nuchterheid kan geen kwaad. Waarom een kabeltje van 35000€ (niet meer leverbaar) om naar Joost Klein te luisteren of de broertjes Jussen? Quirine Viersen klinkt via Qobuz ook prima Ik heb wel eens gehoord dat zilver “vervuild” moet worden om minuscule “gaatjes” in de structuur op te vullen Kraus. Dat is Crystal op een bepaald moment met goud gaan doen. Bij mijn phono kabel werkt dat prima. Bij de kabel van de phono versterker naar eindversterker een stuk minder. Daar gebruik ik nu weer mijn Kimber PBJ voor. Ik heb wel de vorige week de impedantie op 1000 ohm staan misschien moet ik toch weer de Crystal een keer gaan proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted dinsdag om 11:56 Report Share Posted dinsdag om 11:56 1 hour ago, carl said: Ik heb wel eens gehoord dat zilver “vervuild” moet worden om minuscule “gaatjes” in de structuur op te vullen Kraus. Dat is Crystal op een bepaald moment met goud gaan doen. Bij mijn phono kabel werkt dat prima. Bij de kabel van de phono versterker naar eindversterker een stuk minder. Daar gebruik ik nu weer mijn Kimber PBJ voor. Ik heb wel de vorige week de impedantie op 1000 ohm staan misschien moet ik toch weer de Crystal een keer gaan proberen. @carl Zie het vetgedrukte. Je bedoelt waarschijnlijk je voorversterker en niet je eindversterker? @carl Zie het doorgehaalde. Overigens was het Siltech die de ontdekking deed van aantal procenten goud bij zilver doen en niet Crystal. Siltech had/deed dat al, voordat Crystal geboren was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted dinsdag om 14:31 Report Share Posted dinsdag om 14:31 (edited) Je hebt helemaal gelijk Onno. Ik kende iemand die bij Siltech/Crystal werkte. Alle ideeën komen daar echt van Edwin. Ze hebben indertijd om marketingtechnische redenen voor twee merken gekozen. Edited dinsdag om 14:32 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted dinsdag om 14:44 Report Share Posted dinsdag om 14:44 Wie is Edwin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted dinsdag om 15:21 Report Share Posted dinsdag om 15:21 34 minutes ago, Tubejack said: Wie is Edwin? Edwin van der Kley Rynveld van Siltech. De hoge baas zeg maar. Hier de geschiedenis van Siltech : https://www.siltechcables.com/about/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted dinsdag om 16:03 Report Share Posted dinsdag om 16:03 Bedankt Onno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted dinsdag om 17:02 Report Share Posted dinsdag om 17:02 Je had inderdaad in die tijd de eerdere Siltech generatie met benamingen als 4/56 interlinks. Die waren puur zilver en klonken na wat langer luisteren altijd iets hard. Ik kon er niets mee in die tijd. Later kwamen de G3 kabels en die waren zilver met goud. Je had er zelfs connectoren van in de zin van SST-G3 pluggen. Heel mooi en duur. Die G3 serie had je in SQ, ST, FTM. Allemaal andere configuraties die daardoor allemaal anders klinken. In tegenstelling tot de puur zilveren versies vind ik Siltech vanaf de G3 serie wel mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted dinsdag om 18:32 Report Share Posted dinsdag om 18:32 3 hours ago, audiofreak said: Edwin van der Kley Rynveld van Siltech. De hoge baas zeg maar. Hier de geschiedenis van Siltech : https://www.siltechcables.com/about/ Dat is niet DE geschiedenis van Siltech. Siltech en Sphinx waren er al 10 jaar eerder...Was dat niet met Edwin de Goeij en...? Afijn het is terug te vinden in een tijdschrift van Audio en Techniek...Amp op een ander forum heeft wel eens verteld dat de eerste Siltech kabels bij hun thuis aan de keukentafel werden gesoldeerd. Ik heb zelf de 4-56, FTM3 en de FT 12 gehad uit die tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted dinsdag om 18:36 Report Share Posted dinsdag om 18:36 3 minutes ago, Roots said: Dat is niet DE geschiedenis van Siltech. Siltech en Sphinx waren er al 10 jaar eerder...Was dat niet met Edwin de Goeij en...? Afijn het is terug te vinden in een tijdschrift van Audio en Techniek...Amp op een ander forum heeft wel eens verteld dat de eerste Siltech kabels bij hun thuis aan de keukentafel werden gesoldeerd. Ik heb zelf de 4-56, FTM3 en de FT 12 gehad uit die tijd. Als ik mij goed herinner was dat Hans de Ligt. Maar later is er 1 uitgestapt en Edwin erbij gekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted dinsdag om 21:45 Report Share Posted dinsdag om 21:45 (edited) Ze zijn begonnen 5 minuten lopen van ons oude huis in een paar garageboxen. Die Hans de Ligt is trouwens een fatsoenlijke kerel. Hij was bevriend met recensent Jo Mullers. Na zijn dood heeft hij nog steeds contact met zijn inmiddels volwassen kinderen. Die ken ik weer want langdurig bevriend met mijn zoon. Als ik het goed begrijp is Edwin een zeer slimme man en heeft uiteindelijk een succes van de firma gemaakt. Edited dinsdag om 21:50 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted dinsdag om 21:46 Report Share Posted dinsdag om 21:46 Hier de geschiedenis van Siltech. Begonnen in 1983. Oprichters waren Michel de Goey en Hans de Ligt. https://www.siltechcables.com/wp-content/uploads/2023/01/Siltech-40-years_May-23.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted dinsdag om 22:17 Report Share Posted dinsdag om 22:17 30 minutes ago, carl said: Ze zijn begonnen 5 minuten lopen van ons oude huis in een paar garageboxen. Die Hans de Ligt is trouwens een fatsoenlijke kerel. Hij was bevriend met recensent Jo Mullers. Na zijn dood heeft hij nog steeds contact met zijn inmiddels volwassen kinderen. Die ken ik weer want langdurig bevriend met mijn zoon. Als ik het goed begrijp is Edwin een zeer slimme man en heeft uiteindelijk een succes van de firma gemaakt. Carl, Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted woensdag om 00:40 Report Share Posted woensdag om 00:40 Back on topic, hoe gaat het met de nieuwe luidsprekers van Cock? Iemand er onlangs nog geweest? Zelf ga ik eind van de maand even buurten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted woensdag om 12:36 Report Share Posted woensdag om 12:36 (edited) De twee grote hoorns zijn inmiddels ingebouwd in de twee kalkzandsteenwanden, die nu eindelijk goed in de kamer staan. De twee zijpanelen, met elk ruim 40 woofertjes: daar wordt nog aan gewerkt. Alleen al de hoorns met een rendement van 118 dB klinken fantastisch: volledig compressieloos en levensecht. Zelfs zonder woofers komt er uit die hoorns best behoorlijk laag. Kortom: het belooft een hele ervaring te worden wanneer het klaar is. Edited woensdag om 12:37 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted woensdag om 12:38 Report Share Posted woensdag om 12:38 Just now, Ove Rickland said: De twee grote hoorns zijn inmiddels ingebouwd in de twee kalkzandsteenwanden, die nu eindelijk goed in de kamer staan. De twee zijpanelen, met elk ruim 40 woofertjes: daar wordt nog aan gewerkt. Alleen al de hoorns met een rendement van 118 dB klinken fantastisch: volledig compressieloos en levensecht. Zelfs zonder woofers komt er uit die hoorns best behoorlijk laag. Kortom: het beloofd een hele ervaring te worden wanneer het klaar is. Dank, ik heb de hoorns al gehoord... Ben benieuwd hoe het samen gaat integreren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted donderdag om 07:51 Report Share Posted donderdag om 07:51 On 9-4-2025 at 00:17, Kraus vonBentinck said: Carl, Carl. Dat was precies wat ik dacht, beetje onhandig opgeschreven Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted donderdag om 08:02 Report Share Posted donderdag om 08:02 On 8-4-2025 at 23:45, carl said: Ze zijn begonnen 5 minuten lopen van ons oude huis in een paar garageboxen. Die Hans de Ligt is trouwens een fatsoenlijke kerel. Hij was bevriend met recensent Jo Mullers. Na de dood van Jo Mullers, heeft hij nog steeds contact met de inmiddels volwassen kinderen van Jo. Die ken ik weer want langdurig bevriend met mijn zoon. Als ik het goed begrijp is Edwin een zeer slimme man en heeft uiteindelijk een succes van de firma gemaakt. Ik denk dat dit bedoeld wordt. Jomanda lukte het trouwens wél. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted donderdag om 08:05 Report Share Posted donderdag om 08:05 19 hours ago, pjotr27 said: Dank, ik heb de hoorns al gehoord... Ben benieuwd hoe het samen gaat integreren.. Heb de hoorns ook gehoord, nog voordat de muur recht is gezet.. Zit zeker erg veel potentie in, en erg verrassend dat er ook laag uit komt. Maar de woofers zijn wel nodig om het in balans te krijgen. Klinkt nu nog wat toeterig, maar dat zal Cock zeker voor elkaar krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts