Edje2 Posted donderdag om 08:06 Report Share Posted donderdag om 08:06 2 minutes ago, WanFie said: Ik denk dat dit bedoeld wordt. Jomanda lukte het trouwens wél. Misschien doelt Carl daar wel op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fonzy Posted donderdag om 09:26 Report Share Posted donderdag om 09:26 Ik lees net dat Jo Mullers is overleden????Klopt dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fonzy Posted donderdag om 10:01 Report Share Posted donderdag om 10:01 Zie t nu op oudere postings, lees dat blad niet meer, wist t echt niet.Heb pas nog d=geappt ,snap nu waarom t stil bleef.Sorry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted donderdag om 18:11 Report Share Posted donderdag om 18:11 (edited) 8 hours ago, Fonzy said: Ik lees net dat Jo Mullers is overleden????Klopt dat? Ja Fonzy. Zoals ik al zei: mijn zoon is al circa 25 jaar bevriend met mijn zoon. Ik ben dus ook op de begrafenis van Jo geweest. Anekdote: mijn zoon heeft indertijd aan Jo gevraagd of hij geen zakgeld van hem kon krijgen. Hij vond het niet eerlijk dat zijn vriend (de zoon van Jo dus) het wel kreeg. Mijn zoon kwam er ook wel heel erg veel. Edited donderdag om 18:15 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted donderdag om 19:36 Report Share Posted donderdag om 19:36 1 hour ago, carl said: Ja Fonzy. Zoals ik al zei: mijn zoon is al circa 25 jaar bevriend met mijn zoon. Ik ben dus ook op de begrafenis van Jo geweest. Anekdote: mijn zoon heeft indertijd aan Jo gevraagd of hij geen zakgeld van hem kon krijgen. Hij vond het niet eerlijk dat zijn vriend (de zoon van Jo dus) het wel kreeg. Mijn zoon kwam er ook wel heel erg veel. Jeetje Carl, lees je postings eerst na voor je het hier post. Hou op met die stomme verwarring te stichten bij je mede forummers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted vrijdag om 11:32 Report Share Posted vrijdag om 11:32 Nou als je dat foutje er nog niet uithaalt Onno. Maar ik heb het de laatste tijd wel wat te druk (met lastige dingen) en dan forum ik nog onzorgvuldiger dan normaal - Carl is nog niet dement. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted vrijdag om 12:05 Report Share Posted vrijdag om 12:05 (edited) Ik en anderen zou er geen foutje uit moeten halen als jij het gewoon gelijk goed opschrijft. Kleine moeite om het even na te lezen voor je de knop indrukt van plaatsing, lijkt mij. Scheelt een ander om iets 2 a 3x na te lezen of te raden wat of hoe je het bedoelt. Het is gewoon onzorgvuldig en zou je van jou toch niet verwachten als oud mileu beleidsschrijver. Edited vrijdag om 12:06 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted vrijdag om 14:45 Report Share Posted vrijdag om 14:45 En als je wist wat er nu nog allemaal uit ging zou je je verbazen Onno. Die teksten laat ik wel altijd een dag liggen voor het eruit ga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted vrijdag om 16:43 Report Share Posted vrijdag om 16:43 (edited) 1 hour ago, carl said: En als je wist wat er nu nog allemaal uit ging zou je je verbazen Onno. Die teksten laat ik wel altijd een dag liggen voor het eruit ga. Gaat. Het gaat. Of gaan. Ze gaan. Edited vrijdag om 16:43 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted vrijdag om 17:51 Report Share Posted vrijdag om 17:51 58 minutes ago, thingman said: Gaat. Het gaat. Of gaan. Ze gaan. Er stond “gaat”, wilde er “(voor ze er uit) gaan” van maken en ben tussenin opgehouden. Je hebt in het leger gezeten net als Onno, Toine. Zeker vaak granaten moeten tellen. Daar wordt je precies van zeggen ze (haha). Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted vrijdag om 19:13 Report Share Posted vrijdag om 19:13 1 hour ago, carl said: Er stond “gaat”, wilde er “(voor ze er uit) gaan” van maken en ben tussenin opgehouden. Je hebt in het leger gezeten net als Onno, Toine. Zeker vaak granaten moeten tellen. Daar wordt je precies van zeggen ze (haha). @carl nog steeds niet zorgvuldig. Het lijkt wel of je erom doet. Enne het leger laten we er maar buiten. Dat is 'dienstgeheim' !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted vrijdag om 19:26 Report Share Posted vrijdag om 19:26 Loop niet zo te zeiken man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted vrijdag om 19:37 Report Share Posted vrijdag om 19:37 (edited) Nee hoor Onno, ik ben altijd al erg “slordig” met teksten geweest. Ik heb mijn hele leven dat soort fouten gemaakt. Namen kan ik ook moeilijk onthouden. Toch wel raar hoe hersens werken. Vanochtend ontving ik een brief via een advocaat met daarin een voorstel mij schade te vergoeden. Nogal wat bedragen met veel cijfers. Tijdens het lezen zag ik meteen dat de eindoptelling niet klopte. Dat zie ik dus kennelijk wel snel, maar niet mijn eigen tekstfouten. Sorry Toine dat ik wat bitsig reageerde. PS Bedankt Roots - ik wilde het zo niet zeggen. Edited vrijdag om 19:39 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted vrijdag om 22:15 Report Share Posted vrijdag om 22:15 Ik ga me er niet mee bemoeien maar wil toch een aardig voorbeeld geven van het belang van correct taalgebruik. In het bijzonder natuurlijk wanneer het gaat om juridische tekst. "An Irishman hung on a comma'' is een bekend voorbeeld uit de niet altijd prettige verstandhouding tussen Ierland en het Verenigd Koninkrijk. Lees & huiver. Irish Times 2015: When Roger Casement was sentenced to death in 1916, the case relied on a centuries-old law, the Treason Act of 1351. The crucial section therein spoke of persons being “adherent to the king’s enemies in his realm, aiding and giving them comfort in the realm or elsewhere”. And the prosecution argued that the “or elsewhere” applied to both parts of that sentence, meaning that for Casement to have adhered to the king’s enemies anywhere (in his case Germany), not just in the realm, was treasonous. Comma defence But the defence countered that for the act to mean this, there would need to be a comma before the words “or elsewhere”. And in fact, when the ancient Anglo-Norman documents were examined, as they had to be, the prosecution did claim to have found the necessary punctuation, although it may just have been a mark left by centuries of storage. (Sir(!) Roger Casements misdaad was het (weinig succesvol) trachten te recruteren van Ierse krijgsgevangen in Duitsland t.b.v.de Ierse onafhankelijkheid. Dus Carl, goed opletten, je proza wordt ook hier terdege onder de loep gelegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted zaterdag om 00:34 Report Share Posted zaterdag om 00:34 4 hours ago, Roots said: Loop niet zo te zeiken man. Ik ben het met Onno eens. En Charles is echt een aimabele vent met intelligentie, maar wel een chaoot in schrijven en doen. ADHD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted zaterdag om 06:04 Report Share Posted zaterdag om 06:04 Ik stem nog steeds voor 1 groot mega topic voor Carl, waar alles in kan en mag. Dit i.p.v. de vele losse topics. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted zaterdag om 06:35 Report Share Posted zaterdag om 06:35 Als je regelmatig over audio schrijft of heb geschreven dan mag je verwachten dat je redelijk begrijpelijk schrijft zonder veel fouten. Helemaal als je als gepensioneerde het begrip "druk" als argument gaat gebruiken. "Druk" doe je echt zelf en is nooit een excuus. Komende week weer terug naar Nederland met een koffer vol kabels. Gaan mensen blij mee worden. Ergens tegen eind April nog eens bij Cock op bezoek, luisteren hoe het ervoor staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted zaterdag om 07:18 Report Share Posted zaterdag om 07:18 11 hours ago, Roots said: Loop niet zo te zeiken man. Heb je het tegen mij? Ik zeik niet. Ik wijs iemand ergens op. En doe een reëel verzoek om erop te letten d.m.v. de suggestie te doen om de posting meerdere keren te lezen voor het gepost wordt. Daar is niets mis mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted zaterdag om 07:21 Report Share Posted zaterdag om 07:21 Worden die kabels er bij de douane niet uit gehaald Pjotr? Maw, krijg je daar geen problemen mee in de vorm van naheffingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted zaterdag om 07:23 Report Share Posted zaterdag om 07:23 1 hour ago, Walt said: Ik stem nog steeds voor 1 groot mega topic voor Carl, waar alles in kan en mag. Dit i.p.v. de vele losse topics. Beste idee ooit van Walt. Ja, ik ben ook voor één groot 'Carl topic'. Dan blijft het overzichtelijker in één topic. In plaats van vele losse topics waar de onderwerpen door elkaar heen lopen. Net zo chaotisch zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted zaterdag om 07:23 Report Share Posted zaterdag om 07:23 47 minutes ago, pjotr27 said: Als je regelmatig over audio schrijft of heb geschreven dan mag je verwachten dat je redelijk begrijpelijk schrijft zonder veel fouten. Helemaal als je als gepensioneerde het begrip "druk" als argument gaat gebruiken. "Druk" doe je echt zelf en is nooit een excuus. Komende week weer terug naar Nederland met een koffer vol kabels. Gaan mensen blij mee worden. Ergens tegen eind April nog eens bij Cock op bezoek, luisteren hoe het ervoor staat. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted zaterdag om 07:24 Report Share Posted zaterdag om 07:24 11 hours ago, Roots said: Loop niet zo te zeiken man. 5 minutes ago, audiofreak said: Heb je het tegen mij? Ik zeik niet. Ik wijs iemand ergens op. En doe een reëel verzoek om erop te letten d.m.v. de suggestie te doen om de posting meerdere keren te lezen voor het gepost wordt. Daar is niets mis mee. Wel lief doen he jongens, ging net zo goed de laatste tijd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted zaterdag om 08:59 Report Share Posted zaterdag om 08:59 1 hour ago, Edje2 said: Wel lief doen he jongens, ging net zo goed de laatste tijd! Bijna volle maan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted zaterdag om 09:12 Report Share Posted zaterdag om 09:12 Gewoon lekker naar buiten. Maakt niet uit wat. Wandelen, fietsen, hardlopen etc. Alles wordt helder in mijn hoofd. Wat een heerlijk weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted zaterdag om 09:15 Report Share Posted zaterdag om 09:15 Ik doe weinig anders dan wandelen, bijna 70km per week op het moment. Als je dan toch verder weinig kan is dit weer echt goud waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts