Jump to content

Welke luidsprekers?

Guest Jaspeare
 Share

Recommended Posts

Guest Jaspeare

Ik heb onlangs een receiver (Harman Kardon AVR 210) aangeschaft en ik was op zoek naar een stel front-speakers. Als rear en center heb ik al speakers van JWS, maar voor fronts eis ik toch echt relevante kwaliteit.

Heeft iemand een suggestie voor een stel boxen die per stuk de f350,- niet overschrijden? Wel een van redelijk formaat en kracht. Kwaliteit die relevant is aan mijn receiver

• 2 weeks later...
Guest KEF Lover

Kijk eens naar de KEF Cresta 1, 2, 3.

Ze beginnen bij 250 pers stuk.

Zijn niet zo groot als je misschien zou willen, maar geven een goede geluidskwaliteit en daar gaat het toch om.

Grtn Fab

Hallo Jaspeare,

Als je echt wil genieten van Home Cinema, dwz Dolby Digital of DTS, Kun je toch het beste voor 5 identieke speakers gaan. De speakers op rear en center worden nl. met eenzelfde Full Range signaal aangestuurd als de rest. Als je wel goede frontspeakers hebt en zo lala rears, zal dit niet tengoede komen aan de homogeniteit van het filmgeluid en dus ook de beleving ervan.

Als je hoofdzakelijk gaat voor een stereoweergave en filmgeluid een leuke bijkomstigheid vind, moet je je niet zoveel van he bovenstaande aantrekken. Die Harman van jouw is best een leuk beestje, die 't goed doet met infinity LS (van de zelfde groep) Infinity-speakers zijn redelijk lastige speakers om aan te sturen, maar die Harman is fatsoenlijk laststabiel om ze aan te kunnen.

Greetz,

Sodejuu

P.S.:5 dezelfde speakers wil niet zeggen dat het 5 dure speakers moeten zijn. Je kunt voor homecinema beter 5 goeie homegene speakers kiezen, dan 2 hele goeie op front en dan bezuinigen op de rears en center. Vaak (of altijd) geven voor homecinema 5 dezelfde iets mindere goedkope speakers een beter resultaat dan 2 goeie op front en de rest er maar bijgezet om toch het effect te krijgen. (dus ook voor de center dezelfde speaker kiezen als dit mogelijk is)