GeertM1969 Posted woensdag om 15:34 Report Share Posted woensdag om 15:34 Aangezien het geluid van mijn Roberts RT100 niet zo goed was met de ingebouwde versterker heb ik vandaag de Mofi aangeschaft. Op eerste geluid die ik kreeg is dit al een hele verbetering maar ik geraak niet zo goed uit de handleiding van instellingen. Onderaan zitten 12 schuifjes die je op on en off kan zetten maar het is mij allemaal niet zo duidelijk. Gain: 40, 46, 60, 66 db, selectable Termination options: 75 Ω / 85 Ω / 100 Ω / 330 Ω / 500 Ω / 900 Ω / 1,000 Ω / 8500 Ω / 47 kΩ De naald is een Roberts ATN3600L 981DS/OR stylus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted woensdag om 16:20 Report Share Posted woensdag om 16:20 Termination op 47 K Gain op 40dB capaciteit is bij de Studiophono een vast 100 pf en dat is prima voor dit element. Overigens zou ik er geen wonderen van verwachten aangezien je element in deze een grote beperking vormt en de platenspeler ook geen hoogvlieger is. Je phono voorversterker lijkt mij een prima ding voor zijn geld waar je nog een poos op kan voortborduren, maar element en platenspeler geven nog wel wat ruimte voor verbetering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeertM1969 Posted woensdag om 16:54 Author Report Share Posted woensdag om 16:54 Idd ben ik ook van op de hoogte hoor dat speler en element geen hoogvliegers zijn maar een verschil zonder Mofi is opmerkelijk. Wat voor naald zou dan een goede optie zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted woensdag om 17:47 Report Share Posted woensdag om 17:47 Dat hangt er vanaf wat je plan is. Als je met deze setup vinyl (weer) wil ontdekken dan zou ik niet te veel investeren en een AT3600LE naald scoren voor je element. Dit is een elliptische naald tegenover de standaard conische naald wat een serieuze stap is voor weinig geld. Wil je echter de komende jaren gaan investeren in je vinyl weergave dan zou ik hier verder niet in investeren en het geld apart leggen om op termijn een goede draaitafel te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeertM1969 Posted woensdag om 17:56 Author Report Share Posted woensdag om 17:56 5 minutes ago, Duclaasie said: Dat hangt er vanaf wat je plan is. Als je met deze setup vinyl (weer) wil ontdekken dan zou ik niet te veel investeren en een AT3600LE naald scoren voor je element. Dit is een elliptische naald tegenover de standaard conische naald wat een serieuze stap is voor weinig geld. Wil je echter de komende jaren gaan investeren in je vinyl weergave dan zou ik hier verder niet in investeren en het geld apart leggen om op termijn een goede draaitafel te kopen. He bedankt voor de tip. Ja zoek met deze speler wat vinyl te ontdekken. Heb er ook niet veel geld aan uitgegeven, amper 65euro en was nooit gebruikt. Dus ja. Investeren in een goede naald ga ik zeker doen. Alvast bedankt voor info en tips. Had nog ergens iemand gezien die een elliptische naad had geplaatst en een grote verbetering was. Mag in mijn geval zelfs nog iets meer kosten omdat speler een koopje was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts