aurelius70 Posted 29 december 2024 Report Share Posted 29 december 2024 Als eerste schrijven is niet mijn ding Maar hoopelijk is het enigzins. een leesbaar verhaal geworden naar 10 keer lezen en corecties uit te voeren. Zo 2 jaar geleden heb ik een defekte sony ps-×7 gekocht met een shure V15 vii. Ik dacht zo als wel vaker wie niet waagt die niet wint. Dus op goed geluk naar kameraad Leon, das zo beetje mijn audio repateur en goeroe.. Met de vraag kan jij deze weer op de rit krijgen. Niet met volle zekerheid maar een mogelijke ja, Is hij aan de slag gegaan en naar een aantal weeken stond er gerepareede ps x7 in huis te spelen. Waar ik toch van onder indruk was. En waar ik nog steeds zeer te vreeden mee ben hoor. Maar ik ben een beetje een sony gek van de periode 1974/1981 En een paar maanden geleden deed De kans zich voor via via op mp. Een defecte sony ps-x75 te koopen. Een aantal van jullie zullen wel denken daar heb je weer een sukkel Die zich aan een steen stoot. En ja ik ben idd koppig als een ezel. Dit zegt mn vrouw ten minste. Maar ik had al veel over deze speler gelezen en de topics volgde Op div verse forums. Meest voorkomende probleem was de niet te vervangen ic in de speler. Als de ic kapot was. Dan was dat helaas pinda kaas. Of te wel game over. Dit was de eerst digitale aan gestuurde speler van sony en volgens mij in de wereld. Correct me if i am wrong. Nou vol goede moet naar leon. En zeg tegen leon hier is die dan de Beste sony tt aller tijden. De helderste ster aan de hemel. Beter dan wat dan ook wat ooit Verkocht is, natuurlijk. geintje. Hoopelijk kun jij hem weer goed krijgen. En laat we hoopen dat niet de ic kapot. En ja natuurlijk was deze wel kapot. Dus ja wat nu dacht ik. Een spreek woord luid beter ten halve gekeerd dan te hele gedwaald. En zo ver was bij mij nog niet. Dus weer het net op en spitten. er zaten wel wat speur uurtjes in zit. En verdomt als het niet waar is Een man en zijn broer hadden zich tot doel gemaakt om een geschikte ic te vinden en te progammeren zo dat de ps-x75 al zijn fucties weer zo als het hoorde weer kon gebruiken. En dat is toch echt wel een werkje. En dat ze er naar een jaar ook in geslaagt waren. Das echt wel petje af. Maar ja het moest uit buitenland komen. En daar had ik toch mn bedenkingen over. Of dat wel klopte. Toch door gezet en naar een aantal weeken lag er bij Leon en ic op de tafel. Deze heeft de heeft de ic vervangen. Elcos en nog wat weestanden vervangen. En alles op nieuw afgesteld. En hij werkt zo als hij moet werken. O ja het was een 100 volts versie. En Leon heeft er een andere trafo ingezet zo dat hij een 230 volts werd. In de tussen tijd had ik een sh 165 Headshell uit Albanie besteld. En deze kwam ook super snel aan via de post. Ergens op de plank lag nog denon dl 103 te verstoffen. Dus deze is er op gezet. En klinkt goed maar hij gaat nog een keer naar Leon voor een ander netsnoer en ik wil graag mn eigen interlinks kabels er op. Dus hij staat nog niet in de opstelling. De reden dat ik het post is mochten Er nog meer liefhebers zijn van de sony ps-×75. En 1 op zolder hebben staan met De hoop dat hij ooit weer gerepareet Kon worden. Het mogelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 december 2024 Report Share Posted 29 december 2024 Wat super fijn @aurelius70! Een leuk verhaal. En wat bijzonder dat je draaitafel weer werkt. Fijn dat iedereen zich zo heeft ingezet om de platenspeler te repareren. Veel muziekplezier gewenst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 december 2024 Report Share Posted 29 december 2024 Mooi verhaal @aurelius70 en wat een mooie speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 29 december 2024 Report Share Posted 29 december 2024 +1. Even op YT gekeken betreffende dit specifieke model. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 december 2024 Report Share Posted 29 december 2024 Inderdaad erg leuk verhaal. Met een plaatje was nog mooier geweest. Geniet ervan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 december 2024 Report Share Posted 29 december 2024 Wel een Sony PS-X7 op zolder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 december 2024 Report Share Posted 29 december 2024 21 minutes ago, carl said: Inderdaad erg leuk verhaal. Met een plaatje was nog mooier geweest. Geniet ervan! http://www.thevintageknob.org/sony-PS-X75.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
aurelius70 Posted 29 december 2024 Author Report Share Posted 29 december 2024 Dank voor de aardige woorden. En tubejack fijn dat je de link van vintageknob hebt geplaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 december 2024 Report Share Posted 29 december 2024 Leuk aurelius, geniet ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts