Jump to content

Tonearm kabel

carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb zelf net een armboard voor mijn Oracle Delphi V besteld (ik speel zelf nu met een VII). Daar komt een Micro Seki CF - 1 arm op (die ik indertijd van Groovy heb gekocht). Ik heb daarvoor een Tonearm kabel nodig (van arm naar phonotrap). Het zou wel leuk zijn iets zelf te bouwen. Welke kabel zou daar geschikt voor zijn. Drie randvoorwaarden:

- zeer flexibel (immers subchasis)

- puur koper (kan ik hem vergelijken met mijn zilveren Crystal  mede in verband van de bewering dat zilver minder ruimtelijk is)

- lage capaciteit (moge duidelijk zijn)

- rechte DIN plug

Suggestie?

Edited by carl

56 minutes ago, Ove Rickland said:

Cock heeft nog genoeg koperen Litze-kabel liggen: ticking all your boxes.

Ik zal hem komende dagen bellen voor Nieuw Jaar. Was ik toch al van plan.

1 hour ago, Roots said:

Hoezo wil je zelf een kabel bouwen..Bedoel je dat er zelf de pluggen aan wil solderen?

Hoe is de aansluiting van de CF arm?

Ik zou zelf klakkeloos voor Cardas gaan iig. Mooier stukje koper kan je niet krijgen.

Het is natuurlijk een subchasis. De kabel mag niet te zwaar zijn Roots.

Wanneer Carl de Array komt terugbrengen, kan hij hier ook een stuk litze (van Cock)  meenemen. Ik heb van dat draad indertijd een phonokabel gemaakt. Gevlochten met 8 draadjes. Dat klonk meer dan uitstekend. Maar dat spul vlechten ga ik niet meer doen. Maar parallelle draadjes licht getwist zal ook wel erg goed voldoen.

1 hour ago, carl said:

Oh mooi Hans. Nog steeds in de opruim mode (haha).

Ja... de Marantz SACD speler en de TeleWatt zijn verkocht. Nu nog de Marantz reciever 2015. En misschien de Technics SL-J2 platenspeler nog. Langzaam aan ruimt het wél op.