thingman Posted maandag om 20:55 Report Share Posted maandag om 20:55 1 hour ago, SpaceJS said: Beste Thingman, vooral die laatste alinea laat het mij meer lijken als een geloofovertuiging en daarvoor trek ik toch echt een streep, ik ben zelfs van mening dat zoiets eerder op een forum over dergelijke zaken thuishoort dan een forum als dit. Daar komt nog bij dat men dan vaak meewarrig doet tegen de zogenaamde "ongelovigen" en dat gaat mij gewoon te ver en hoort in een rationele omgeving niet thuis. Ja ik beleef muziek en ben van mening dat diverse tweaks verschil kunnen maken maar geloven dat een lamp of een tegel iets gaat doen lijkt mij meer een psychisch ding en minder te maken te hebben met de audio hobby. Als je te lang naar een blauw schermpje staart wordt je slapeloos. En of licht een bewezen effect op mens en welzijn heeft. Daar hoef je verder niet in te geloven. Dusss. What's the deal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted maandag om 21:04 Report Share Posted maandag om 21:04 Er zijn hier best veel Rastamannen zonder dat ze het zelf weten...Verdiep je daar eens in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted woensdag om 20:02 Report Share Posted woensdag om 20:02 Ik wil natuurlijk niet vervelend doen...In den beginne schafte men een audiolamp aan. Al die oude koolstof lampen waren natuurlijk al opgekocht die op het web te vinden waren...Toen kwam de volgende update. Porseleinen fittingen, natuurlijk niet meer te krijgen alleen daar. Toen kwam de Variac, natuurlijk nietm....Toen kwam de gelijkrichter. Heeft dat dan allemaal met geloof te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted woensdag om 20:25 Report Share Posted woensdag om 20:25 17 minutes ago, Roots said: Ik wil natuurlijk niet vervelend doen...In den beginne schafte men een audiolamp aan. Al die oude koolstof lampen waren natuurlijk al opgekocht die op het web te vinden waren...Toen kwam de volgende update. Porseleinen fittingen, natuurlijk niet meer te krijgen alleen daar. Toen kwam de Variac, natuurlijk nietm....Toen kwam de gelijkrichter. Heeft dat dan allemaal met geloof te maken? Poeh nee, ik zou het meer als herkenning omschrijven. Ken je dat? Dat je ergens in een stad loopt en muziek hoort voordat je het ziet, ergens om de hoek, en dat je dan toch weet: daar spelen echte instrumenten, of daar speelt een set. Op dat vlak moet je de uitwerking van Van der Heide's erfenis een beetje categoriseren. Ik geloof oprecht, die mens redelijk kennende, dat geld verdienen geen enkele rol speelt bij Bert. Of ik moet de gelukkige uitzondering zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 20:27 Report Share Posted woensdag om 20:27 Sceptisch zijn mag natuurlijk Roots. In het begin heb ik me trouwens wel eens afgevraagd of het een experiment was om te kijken hoever je mensen kan beïnvloeden. Een soort “ kleren van de Keizer”. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted woensdag om 20:30 Report Share Posted woensdag om 20:30 26 minutes ago, Roots said: Ik wil natuurlijk niet vervelend doen...In den beginne schafte men een audiolamp aan. Al die oude koolstof lampen waren natuurlijk al opgekocht die op het web te vinden waren...Toen kwam de volgende update. Porseleinen fittingen, natuurlijk niet meer te krijgen alleen daar. Toen kwam de Variac, natuurlijk nietm....Toen kwam de gelijkrichter. De volgende update zit er trouwens aan te komen. Zoals met dit en al het voorgaande: try before you buy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted woensdag om 20:33 Report Share Posted woensdag om 20:33 Jij bent de gelukkige uitzondering omdat je zijn woord vol overtuiging verspreid Thingman....Je krijgt vast extra korting. (geen smilie) Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted donderdag om 06:01 Report Share Posted donderdag om 06:01 9 hours ago, Roots said: Jij bent de gelukkige uitzondering omdat je zijn woord vol overtuiging verspreid Thingman....Je krijgt vast extra korting. (geen smilie) Bewijsbaar onjuist. Ik reageer, zoals op jouw rattengedrag nu. Ik ben er nog nooit uit mezelf en uit het niets over begonnen. Ik hoef niet te overtuigen, wetend dat dat toch niet werkt. Je bent yrouwens een achterbakse rat, weet je dat? Voor het eerst hoop ik dat je vertrekt hier en je dikke kop nooit meer laat zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted donderdag om 08:03 Report Share Posted donderdag om 08:03 11 hours ago, carl said: Sceptisch zijn mag natuurlijk Roots. In het begin heb ik me trouwens wel eens afgevraagd of het een experiment was om te kijken hoever je mensen kan beïnvloeden. Een soort “ kleren van de Keizer”. We maken toch allemaal deel uit van het experiment dat: "high-end audio" heet. De een misschien iets meer, de ander minder. Wel eens bij stil gestaan @carl ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted donderdag om 08:06 Report Share Posted donderdag om 08:06 (edited) 11 hours ago, thingman said: Ik geloof oprecht, die mens redelijk kennende, dat geld verdienen geen enkele rol speelt bij Bert. Of ik moet de gelukkige uitzondering zijn. Het zijn commerciële bedrijven, die een graantje mee willen pikken. Bert niet. Edited donderdag om 08:10 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted donderdag om 08:20 Report Share Posted donderdag om 08:20 On 13-1-2025 at 21:55, thingman said: Als je te lang naar een blauw schermpje staart wordt je slapeloos. En of licht een bewezen effect op mens en welzijn heeft. Daar hoef je verder niet in te geloven. Dusss. What's the deal? Dat is volgens mij gewoon wetenschappelijk bewezen en heeft niets met geloof te maken. Maar goed, ik vindt het best als mensen in deze tweaks geloven maar val mij er alsjeblieft niet mee lastig. Dat verhaal over plaatsing en de geluidsbubbel ervaar ik ook zonder al die speciale tweaks dus zonder deze lijkt het kennelijk ook te werken. Ik vermoed dat de akoestiek van de ruimte daar nog altij dde grootste rol in speeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted donderdag om 08:27 Report Share Posted donderdag om 08:27 6 minutes ago, SpaceJS said: Maar goed, ik vindt het best als mensen in deze tweaks geloven maar val mij er alsjeblieft niet mee lastig. Dat verhaal over plaatsing en de geluidsbubbel ervaar ik ook zonder al die speciale tweaks dus zonder deze lijkt het kennelijk ook te werken. Ik vermoed dat de akoestiek van de ruimte daar nog altij dde grootste rol in speeld. +1 En laten we eens stoppen met die verwijten heen en weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted donderdag om 11:49 Report Share Posted donderdag om 11:49 3 hours ago, Tubejack said: We maken toch allemaal deel uit van het experiment dat: "high-end audio" heet. De een misschien iets meer, de ander minder. Wel eens bij stil gestaan @carl ? Als je wist waar ik allemaal bij stilstond Jack (haha). Van der Heide is een experiment wat nooit is doorgebroken zelfs niet met een grote naam als van de Hul erachter. Zegt genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted donderdag om 12:34 Report Share Posted donderdag om 12:34 (edited) van den Hul is al decennia een begrip. Mooi hoor dingen, die aan de buitenkant nauwelijks zichtbaar zijn. Maar desondanks algemeen gebruikt worden. Edited donderdag om 12:39 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Beheer Posted donderdag om 12:50 Admin Report Share Posted donderdag om 12:50 En op slot. Bepaalde mensen hier moeten maar eens ga nadenken wat ze hier nog doen. Ik lijk op dit moment wel een kleuterleidster met alle PM's die ik krijg over het gedrag van sommige hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts